734 lukukertaa ·
6 vastausta
734 lukukertaa
6 vastausta
Vaihtaa tuulilauta
En tiedä mitään puutavarasta, haluan vaihtaa räystäslaudan
Nykyinen räystäslauta on 25x170x230
Etsin laatua G4-2 tai parempaa, mikä suositellaan verkossa. Mitä on G4-2? Mitä puutavaraa minun pitäisi käyttää?
Löydän vain paksuutta 22, voinko käyttää paksuutta 28 sen sijaan?
Nykyinen räystäslauta on 25x170x230
Etsin laatua G4-2 tai parempaa, mikä suositellaan verkossa. Mitä on G4-2? Mitä puutavaraa minun pitäisi käyttää?
Löydän vain paksuutta 22, voinko käyttää paksuutta 28 sen sijaan?
28 toimii hyvin, jos vaihdat koko klabbetin tai saman rivin. Eli niin että lankut sopivat yhteen.
Laadun saat ottaa sen, mitä puutavaraliikkeessä on tarjolla.
Tärkeää on ensin sahata se oikeaan mittaan, sitten anna päätypuiden seisoa astiassa puuöljyn kanssa yön yli, jotta ne imevät kunnolla. Sen jälkeen maalaa ja lopuksi naulaa kiinni.
Laadun saat ottaa sen, mitä puutavaraliikkeessä on tarjolla.
Tärkeää on ensin sahata se oikeaan mittaan, sitten anna päätypuiden seisoa astiassa puuöljyn kanssa yön yli, jotta ne imevät kunnolla. Sen jälkeen maalaa ja lopuksi naulaa kiinni.
Paras tapa on tarkistaa purkista tai kysyä myyjältä. Mutta välttäisin puhdasta akrylaatti-/lateksimaalia. Näyttää siltä, että on olemassa joitakin akrylaattimaaleja, jotka hengittävät. Mutta esim. öljyalkydimaali ja pellavaöljymaali pitäisi hengittää. On tärkeää, kun maalaa puuta, että maalaa joka puolelta.
Sinun pitäisi valita 28mm, koska se pitää yleensä paremmin laatua kuin tavalliset 22 mm panelibrädor. Rakennustarvikeliike voi tilata 28mm, jos niitä puuttuu, ja tarvitsemassasi pituudessa. Värin osalta voit käyttää kaupasta löytyvää ja noudattaa ohjeita, itse suosin tunnettua tuotemerkkiä ja olen käyttänyt samaa tuotetta viimeiset 35 vuotta, missä se on jatkokehitetty. Joten se, mikä koski esimerkiksi akrylaattia 40 vuotta sitten, ei ole sama kuin tänään, yhdessä uusien kyllästysöljyjen ja pohjavärien kanssa, jotka nykyään sisältyvät siihen, kuinka maalaus tulee suorittaa. Tuulilistoille olen käyttänyt ovi/ikkunaväriä. Tämä väri on vain esimerkki.
https://www.nordsjo.se/sv/produkter/nordsjö-one-door-window-tech?size=1L
https://www.nordsjo.se/sv/produkter/nordsjö-one-door-window-tech?size=1L
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi