Minulla on talo, johon tehtiin laajennus vuonna 1969. Laajennus on kellaritila, jossa on päällä ulkona oleva laatoitettu terassi. Terassin, joka toimii kellarin kattona, rakenne koostuu kevytsoraharkoista valettuine betoneineen, yhteensä noin 20 cm paksu. Koko rakenne roikkuu hieman (noin 20 mm keskeltä) ja siinä on näkyviä halkeamia katossa ja laatoissa. Sateella vesi kerääntyy keskelle, ja minun täytyy kaapia se pois. Olen alkanut poistaa irtonaisia laattoja ja tajunnut, että alkaa olla aika vaihtaa ne. Huomaan, että laatat on liimattu tasoitteeseen (joka on nyt enemmän kuin irtohiekkaa), ja tasoite on asetettu bitumikerroksen ja bitumikankaan päälle, jotka ovat betonin päällä.

Suunnitelmani on poistaa kaikki laatat ja tasoite ja valaa uusi, mutta pitäisikö minun poistaa bitumikangas ja laittaa uusi vai valita moderni tiivistysmenetelmä, kuten liimata märkätila-kalvo tasoitteen päälle? Voinko antaa betonikatteen roikkua edelleen olettaen, että se on "asettunut"? Voin tukea alhaalta käsin uuden laatoituksen asennuksen aikana, tai jopa asentaa pysyvän tukipylvään. Haluaisin mieluiten välttää kaiken purkamista. Terassin koko on 3,5x8 metriä. Kiitollinen neuvoista ja kokemuksista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.