Hei.

Minulla on muutama tiilipalkki ikkunoiden ja ovien yläpuolella, jotka ovat alkaneet notkua.
Mietin, kestääkö seinä sillä välin, kun poistan vanhan ja asetan uuden paikalleen?
Vai onko minun tuettava seinää ja miten siinä tapauksessa? On vaikeaa tukea niitä samalla, kun yritän poistaa vanhat tiilipalkit. Onko kenelläkään vinkkejä?

Ystävällisin terveisin:

Filip
 

Paras vastaus

Luultavasti tiilet putoavat, jos vain poistat palkit.
Todennäköisesti koko seinä ei kaadu, mutta muutama rivi ylös, enimmäkseen keskeltä, kunnes on muodostunut karkea "holvi".
Tämä riippuu muun muassa siitä, kuinka leveitä ikkunat ovat, mutta jos tiilipalkit ovat alkaneet antaa periksi, se on huono merkki.

Joten, olisin tukenut etukäteen, varmuuden vuoksi ja koska se on todennäköisesti vähemmän työtä kuin korjata jälkikäteen.

Miten sitten tuet? Ei kovin vaikeaa oikeastaan..
Aloita poistamalla joka kolmas tiili tiilipalkin yläpuolelta. Tämä onnistuu talttaa ja vasaraa käyttäen.
Työnnä sitten 45x75 kannattimet rei'istä pystysuunnassa. Tue ne alhaalta esimerkiksi 75x75 kannattimilla.

Nyt voit poistaa tiilipalkin ja asettaa uuden paikalleen.

Vedä puukannattimet ulos ja muurraa tiilet takaisin.

Valmista.

/ Fredrik
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.