Kuvan mukaan minulla on ikkuna, joka on täysin rikki.
Nyt harkitsen ikkunan vaihtamista ikkunaoveen tai oveen sen sijaan ja rakentavani terassia ulkopuolelle.
Onko mitään ongelmia siinä, että vain suurentaa aukkoa ikkunan alla? Pitkät sivut ja ikkuna yläpuolella voivat olla ennallaan, vain suurentaa aukkoa ikkunan alla.
Kuten näette ulkopuolelta otetusta valokuvasta, seinä on erittäin kantava
Kysymys 2, luuletteko, että ovi/ikkunaovi näyttää oudolta siinä?
Sen pitäisi olla tuettu jollain muodolla palkista ikkunan yläpuolella ja niin kauan kuin et laajenna aukkoa, minun on vaikea uskoa, että olisi ongelmia vaihtaa ikkunaan ovi. Uusi karmin kantaa saman painon kuin ikkunakarmin - mikä ei pitäisi olla paljon, jos tänään on palkki tai vastaava.
Ulkonäöllisesti on ehkä idea, että ovi muistuttaa muita talon ovia, jos niitä on. Sen pitäisi myös sopeutua talon ikään muuten, eli ei olla täysin lasitettu vaan olla alaosassa polvikorkeudella tai jopa samalla korkeudella kuin ikkunan alareuna.
Maalataan ulkopuolelta samaan väriin kuin olemassa olevat ikkunat.
Koska ovi johtaisi suoraan huoneeseen, joka näyttää olevan olohuone, on sisäpuolella varmaan hankalaa. Ulkopuolelta useimmat luultavasti näkevät, että ovi johtaa jonkinlaiseen eteiseen/verantaan, joten kyllä, se varmasti vaikuttaa paikaltaan poistetulta.
Se riippuu myös siitä, miltä ulkopuolen pitäisi näyttää portaineen/parvekkeineen tai vastaavineen, mutta en poistaisi ikkunaa ja korvaisi sitä kokonaisella ovella vaan yrittäisin löytää perinteisemmän oven, jossa on ikkuna.
Oven alareuna tulee päättymään mustan sokkelin loppumiseen. Juuri kuten punaiset viivat kuvassa osoittavat. Kysymys on siis, pitäisikö puuterassin koskettaa oven kynnystä vai pitäisikö puuterassi olla maan tasolla portaiden kanssa ovelta alas terassille.
Etuja/haittoja?
Minulla on patio toisaalla, joten tässä tarvitaan oikeastaan vain pienempi puuterassi auringonottoon ja kahvin juomiseen.
Vai olisiko ehkä tyylikkäintä, että puuterassi olisi suorakaiteen muotoinen pitkin koko talon päätyä?
Tai pienempi puuterassi keskitettynä päädyn keskelle?
Mielipiteitä?
Yksinkertaisuus, hinta ja toiminnallisuus menevät designin edelle tässä projektissa
Helpoin ja todennäköisesti tyylikkäin ratkaisu on ostaa suoraan 100 ovi, laittaisin varmaankin myös kokonaan lasitetun oven, sillä huone sisäpuolella näyttää hieman pimeältä ja synkältä. Huomioi, että ikkunasta tuleva valonlähde häviää, jos asennat ulko-oven.
Olen saanut käsiini 90-oven. Voiko oven kummallekin puolelle laittaa 45mm regeliä, jotka kiinnitetään kunnolla seinään ja sitten peitetään "foder på utsidan" maalattuina saman väriseksi kuin oven karmin väri? (Ajattelin vaahdottaa ja ruuvata oven uusiin regeihin)
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.