Sisustan parhaillaan talon yläkertaa, joka on rakennettu vuonna 1889.
Talo on seitsemän metriä leveä. Tällä hetkellä olohuoneen yläpuolella on palkki, joka kannattelee palkkeja. Tämä lepää molemmissa päissä kantavalla seinällä ja kannattelee kolmea palkkia, joten se on noin 4,8 m pitkä.
Tämä rakennelma vie liikaa korkeutta ja se tulee korjata. Tällä hetkellä se on ainoa, ulkoseinien lisäksi, joka kantaa lattiarakenteen.
Koko lattia tulee oikaista ja tukea, ja kysymys kuuluu, kuinka se tehdään. Nykyinen ajatus on, että asennan uudet tukipuut tai rautapalkit tiheämmin ja että kaikki kiinnitetään lattiarakenteeseen kannattamaan sitä. Nykyinen palkki on 175x175.
Koska olohuoneen katon palkit ovat näkyvissä, on helppo käyttää läpimeneviä ruuveja, esimerkiksi vankkuripulttia.
Toivottavasti jollakin on ajatuksia. Vaikka minulla on melko selkeä kuva siitä, miten aion tehdä, on aina hyvä saada vinkkejä. Monesti monimutkaistaa asioita enemmän kuin tarpeellista😉
Mitä tarkoitat korjata? Ovatko näkyvät palkit 7m pitkiä ja roikkuvat tässä 4,8m pitkässä palkissa, jota haluat korjata? Spontaanisti tuntuu, että kuvan palkki on vähän heikko jos näin on... Onko yläkerta ollut aiemmin sisustettu?
Korjaamisella tarkoitan, että minun täytyy laskea sen palkin korkeutta, joka korvaa tämän palkin muutamalla senttimetrillä.
Juuri niin, näkyvät palkit ovat 7 metriä ja roikkuvat tässä. Se on ollut osittain sisustettu, mutta kauan sitten siellä ylhäällä on varastoitu viljaa. Kyllä, se on liian heikko, mutta on kuitenkin kestänyt sen melkein 130 vuotta.
Ajatukseni on laskea hieman korkeutta, mutta lisätä enemmän palkkeja.
Useimmat he pitävät, mutta oletan, että se näyttää hieman banaanilta
Minä olisin varmaan laittanut muutaman HEA:n rinnakkain palkin kanssa ja ripustanut pommiin heikosti kiinni pultilla juuri kuten kirjoitat ja sitten poistanut palkin. Sitten voit asentaa uudet lattiasäleet ja laittaa ne HEA-palkin alapintaan. On mahdollista saada uusi kerrosrakenne, joka ei ole korkeampi kuin nykyinen palkki, jos voi hyväksyä äänen ja pienen jouston ohuen ja kevyen rakenteen vuoksi. Jotta voit tehdä tämän, tarvitset todennäköisesti rakennusilmoituksen kuntaan.
Olen saanut apua laskemaan palkkia. Siitä tulee HEA 180.
Tämä tulee korvaamaan vanhan puupalkin ja kehikko upotetaan palkkiin.
Se mitä mietin päässäni on, miten kiinnitän poikittaiset alapuoliset palkit helpoiten. Pitäisikö minun tehdä reikä palkkiin vai laittaa pultti molemmin puolin siitä ja tehdä kiinnikkeet lättäraudasta?
Nämä palkit eivät tule kuormittumaan uudesta lattiatasosta, vaan niiden pitää vain "pysyä ylhäällä".
Liitän mukaan kuvan siitä, miltä alapuolelta näyttää. Kuvassa näkyvät ne pulttien kannat, jotka menevät palkin läpi, joka pitää korvata.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.