Jos aion vahvistaa päätyräystäiden viimeisiä kattotuoleja liimaamalla ja tiukasti ruuvaamalla levyn, onko vahvistuksessa suurta eroa, jos käytän konstruktionsplywoodia tai osb:tä?

Kyllä
Plywood on parempi

Kiitos vastauksesta!
Tiesin kyllä, että plywood on parempi. Mutta onko se paljon parempi vai vain hieman parempi?

Paljon parempi

Mikael_L
Ja OSB:ssä on jonkinlainen vaha, joka saa liiman tarttumaan melko huonosti, ainakin niissä OSB-levyissä, joita olen käyttänyt.

Jos syynä OSB:n harkintaan K-plyfan sijaan ovat kustannukset, valitsisin itse ei-K-plyfan, mutta en OSB:tä.
Mutta rehellisesti sanottuna K-plyfa ei myöskään ole paljon kalliimpaa:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...lan/plywood-osb/1005/konstruktionsplywood-p30

Mutta ei ei-K-plyfa liian tärkeisiin asioihin sitten. Kattopalkkeihin tuntuu vähän epämääräiseltä käyttää materiaalia, jonka ominaisuudet ovat tuntemattomia. :eek:

Viimeksi muokattu:
Mikael_L sanoi:
Ja OSB:llä on jonkinlaista vahaa pinnalla ...
Ne ovat valmistettu puusta, vahasta ja liimasta. Vaha on siis koko materiaalissa.

Totta! Ei pidä olla tyhmäpihi.

Mikael_L
nimhed sanoi:
Sant! Man ska inte vara dumsnål.
Ja itse suosin vähän vähemmän ylellisiä tapetteja kuin että olisi epävarmuuksia talon teknisessä rakenteessa ...

Mutta se olen vain minä ... :D

Sääntö nro 1: Bilteman ruuvit ovat halvempia kuin "tavalliset" ruuvit.
Sääntö nro 2: Saat mitä maksat.

Joo, se on ehkä niin. Tai sitten redusoidtu borrspets ei ole minua varten. Tai että minun olisi pitänyt valita pituus 51 sijaan 32.

Kipsilevyn ruuvit toimivat huonosti, jos haluat luoda puristusvoimaa vanerin ja kattotuolin välille, kipsilevyn ruuvi vetää yhtä paljon vanerissa kuin kattotuolissa. Lastulevyn ruuvi, terassiruuvi tai joku muu ruuvi, jossa on vyötärö (ilman kierteitä hieman suoran pään alla), toimii paljon paremmin. Bilteman ruuveista minulla ei ole kokemusta niistä, joihin annoit linkin, mutta yleisesti ottaen olen erittäin tyytyväinen Bilteman ruuveihin, olen käyttänyt niitä kahdessa talonrakennuksessa.

Ongelmana minulla näiden kanssa oli, että ne eivät koskaan puristuneet kiinni kunnolla, vaan pystyin vain pyörittämään ja pyörittämään ja ruuvi vain pyöri ympäri. Aion kokeilla uudelleen ja katsoa, olinko itse väsynyt sateisena maanantai-iltana vai ovatko ruuvit huonoja.

Eikö ankarskruvi pitäisi toimia? Vai onko se myös liian lyhyt?

MUSS sanoi:
Eikö ankarskruvi pitäisi toimia? Vai onko sekin liian lyhyt?
Olisi varmasti toiminut. Pää olisi rakennettu hieman enemmän. Kommenttini pituudesta liittyi enemmän siihen, että se ei napannut kiinni ja että pidemmällä ruuvilla on suurempi kosketuspinta. 32 mm:n pitäisi ehdottomasti riittää 12 mm levyn kiinnittämiseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.