Hei, mietin, onko kukaan tehnyt vastaavaa projektia, jossa puolikylmä vinttihuone muutetaan vaatekaapiksi avaamalla väliseinä?
Minä olen purkanut seinän (sisältä ei löytynyt suurempia palkkeja). Sen jälkeen asensin 70 mm rungon (olemassa oleva seinäeristys on 80 mm), täytin eristeellä ja lisäsin höyrysulun. Hanke on, että talossa ei muuten ole höyrysulkua, mutta olen ajatellut lisätä sen yläkerran sisäkattoon. Suunnitelma on nyt jatkaa mdf-levyillä ja avata tuuletusaukko, joka oli vinttihuoneen sileässä päässä (se tulee siis kaapin keskelle).
Onko joku onnistunut vastaavassa projektissa? Ja onko ehkä antaa jotain vinkkejä projektin aikana?
Hitaasti mutta varmasti edetään, vaikka oli vähän mittavirheitä kipsilevyissä (mutta se peitetään joka tapauksessa remonttitapetilla). Myös uusi kipsikatto asennettiin.
Ja niin se on valmista, tai ainakin toistaiseksi. Pitkällä aikavälillä sinne tulee varmasti jonkinlainen ovi vaatekaappiin ja kattolistat. Kattolampun pistorasia mukaan lukien maadoitettu kaapeli, sähkömies hoitaa.
Tämä oli kyllä jokin aika sitten, mutta kokeilen silti!
Ajattelin tehdä aivan saman asian, mutta hieman isommassa kissanvindissä. Niin suuri, että (1) aion käyttää vain puolet tilasta, (2) sinne mahtuu ottamaan 1-2 askelta (lattia voi mahdollisesti tarvita vahvistusta).
Onko sinulla vinkkejä ja oppeja omasta rakennusprojektistasi?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.