Tobbe.A
On tullut aika puusepän viimeistellä varastomme, jonka aiemmat omistajat alkoivat rakentaa. Nykyään se on 20 neliömetrin kokoinen runko, rakennettu pilareille ja lattialla on lastulevyjä.

Nyt kysymykseen... levyissä lukee selvästi "Tämä puoli alaspäin", eli ne ovat väärinpäin. Ne, jotka asensivat ne, eivät joko osanneet lukea tai menivät vain eteenpäin ajatuksella "äkkiä ja väärin".

Kun pyysimme tarjousta, kysyin puusepältä asiasta ja hän selitti, että levyjen välissä oleva huuli saattaa pahimmassa tapauksessa murtua, mutta hän ei ole aiemmin kohdannut tällaista. Tämä on tietysti jotain, mitä emme halua tapahtuvan. Puuseppä sanoi myös, että he voivat korjata sen, mutta se tuntuu turhalta kustannukselta.

Onko täällä joku, joka on samaa mieltä puusepän kanssa vai pitäisikö meidän pyytää puuseppää poistamaan levyt ja asentamaan uudet oikein päin? Mitä se kohtuudella maksaisi siinä tapauksessa?

Ovatko levyt paikoillaan edelliseltä omistajalta ja ovatko ne ehjät tänään, vai onko kyseessä aloitettu työ, jossa levyjä ei ole vielä asennettu loppuun?

Se on luultavasti ensisijaisesti asennuksen takia, että lattialastulevyissä on epäsymmetrinen urospontti ja naarasosapontti,
(Ylempi pää on pidempi, jolloin alempi liukuu helpommin paikoilleen kuin jos tekisit sen toisinpäin, silloin sinun täytyy laskea koko levy alas ja työntää se suoraan.)

Joten jos kaikki ovat paikoillaan ja mikään ei ole rikki, olen samaa mieltä puusepän kanssa siitä, että on täysin turhaa maksaa tästä, jotta tekstin ei tarvitsisi olla yläpuolella.

Mikael_L
En todellakaan muuttaisi mitään, jos kaikki, tai melkein kaikki ovat paikalla.
Jos olisi vain yksi yksittäinen lattialevy asennettuna, voisin harkita tekemistä uudelleen ...

Jos on jotain riskiä ... no, hitto vieköön, mutta luulen, että se voisi jopa toimia kohtuullisesti lastulevyillä ilman ponttia, eli täysin suorilla reunoilla, jos aikoo saada jokseenkin vakaat pintakerrokset myöhemmin.

• Tykkään
nino ja 3 muuta
  • Laddar…
Tobbe.A
mexitegel mexitegel sanoi:
Muistin vanhan ketjun juuri tästä aiheesta ja sen mukaan kestävyys ei vaikuta, mutta voi tulla ongelmia riippuen siitä, millaista pintaa olette suunnitelleet;
[linkki]
Täydellistä! Etsin foorumilta ennen kuin kirjoitin viestin, enkä löytänyt mitään.

Tobbe.A
Mikael_L Mikael_L sanoi:
En tekisi defiinitisesti mitään muuttaa, jos kaikki, tai melkein kaikki on paikoillaan.
Jos olisi jokin yksittäinen golvspån asennettuna, voisin harkita tekemistä uudelleen...

Onko siinä jotain riskiä... no, enpä tiedä, mutta luulen, että se voisi jopa toimia kohtuullisen hyvin lastulevyillä ilman sponttia, ts. täysin suorilla reunoilla, jos aikoo saada kohtuullisen vakaan pintakerroksen myöhemmin.
Kaikki on paikoillaan lukuun ottamatta puolikasta viimeistä riviä.

Osa muuttuu makuuhuoneeksi ja siellä on kai tarkoitus käyttää jonkinlaista laminaattia. Varasto-osassa en vielä tiedä oikein.

Tobbe.A
Dowser4711 Dowser4711 sanoi:
Ovatko levyt paikallaan edellisen omistajan jäljiltä ja ovat ehjät tänään, vai onko aloitettu työ levien levittämiseksi, jota ei ole saatettu päätökseen?

Se on kai ensisijaisesti asennuksen takia, että lattiavanerilla on epäsymmetrinen ura ja pontti,
(Ylempi pää on pidempi, joten alempi liukuu helpommin paikoilleen verrattuna siihen, että käännät sen päinvastoin, silloin sinun täytyy asettaa koko levy alas ja työntää se suoraan sisään.)

Joten jos kaikki ovat paikoillaan eikä mikään ole rikki, olen samaa mieltä puusepän kanssa siitä, että kuulostaa täysin tarpeettomalta ottaa tämä kustannus vain, jotta tekstillä ei tarvitse olla yläpuolella.
Kaikki on paikoillaan, paitsi viimeisen rivin puolikas.
Puuseppä aikoo tarkistaa koko rakenteen. Kattopalkit ovat liian heikot mitoitettuina ja kiinnitys on puutteellinen. Olen jopa voinut liikuttaa seinäpalkkeja, joten ne eivät ole täysin kiinni. Olin ensin aikeissa korjata sen itse, mutta ymmärsin, että on parempi antaa jonkun, jolla on enemmän tietoa ja aikaa, tehdä se uudelleen ja oikein. Tuntuu hyvältä saada se korjattua, tuntuu kuin huonosti tehdyltä rakennukselta.

Ne, joilta ostimme, eivät edes osanneet käyttää käsiään oikein, joten puuseppä on tehnyt työn. Mustaa työtä tietenkin, joten siitä ei ole paperia missään.

A
Joskus ne on tehty niin, että ne eivät mene täysin yhteen alapuolelta, jotta saadaan tiivis sauma yläpuolelle. Se on varmaan ongelma, jos haluaa laittaa muovimaton. Minun maailmassani teksti täyttää lähinnä sen funktion, että laitetaan oikea puoli ylös sahanterässä ym., sekä että levyä ei asenneta väärin päin liimajuoville koolauksissa. Ei ole kovin mukavaa kääntää ja sotkea liiman kanssa.

Huomasin nyt, että se oli suunnilleen mitä sanottiin linkissä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.