6 068 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Uusi seinä olemassa olevaan?
Olen aloittanut seuraavan huoneen talossa ja minulla on kaksi pienempää ongelmaa.
Kohdassa "bild 1" seinä on epätasainen kohdassa "Pil A" ja menee pintavetona oleva kaapeli kohdasta "Pil B" kohtaan "Pil C". Pintavetona oleva kaapeli on edellinen omistaja vetänyt viereiseen huoneeseen pistorasiaan. Haluaisin tasoittaa seinän ja poistaa samalla pintavetona olevan kaapelin.
Onko täysin väärin vetää putki tai letku olemassa olevan seinän päälle, laittaa ylimääräinen rasia (Katso bild 2) ja sitten koolata sekä laittaa uusi seinä päälle (Katso bild 3)???
Onko tämä oikein rakennustekniikan sekä sähköturvallisuuden mukaan??? Sähköasentaja saa tietysti tehdä kytkennän...
Minkä paksuisia koolauksia pitäisi käyttää????
Kohdassa "bild 1" seinä on epätasainen kohdassa "Pil A" ja menee pintavetona oleva kaapeli kohdasta "Pil B" kohtaan "Pil C". Pintavetona oleva kaapeli on edellinen omistaja vetänyt viereiseen huoneeseen pistorasiaan. Haluaisin tasoittaa seinän ja poistaa samalla pintavetona olevan kaapelin.
Onko täysin väärin vetää putki tai letku olemassa olevan seinän päälle, laittaa ylimääräinen rasia (Katso bild 2) ja sitten koolata sekä laittaa uusi seinä päälle (Katso bild 3)???
Onko tämä oikein rakennustekniikan sekä sähköturvallisuuden mukaan??? Sähköasentaja saa tietysti tehdä kytkennän...
Minkä paksuisia koolauksia pitäisi käyttää????
Onko seinä sisäseinä?
Olisin luultavasti asentanut 45x45 ja vetänyt kaapelin putkeen ja rasioihin kuten ajattelit, mutta joku kirvesmies/rakennusalan koulutuksen saanut voisi ehkä keksiä toisen (ehkä jopa paremman idean).
Voisi jopa olla parasta poistaa seinäverhous (kipsi?) ja tehdä uusi sähköasennus jo olemassa olevan seinän sisään - onhan se harmi viedä lattiapintaa, vaikka vähänkin - vain kahden sähköputken ja rasian vuoksi....
Terveisin
/Ove
Olisin luultavasti asentanut 45x45 ja vetänyt kaapelin putkeen ja rasioihin kuten ajattelit, mutta joku kirvesmies/rakennusalan koulutuksen saanut voisi ehkä keksiä toisen (ehkä jopa paremman idean).
Voisi jopa olla parasta poistaa seinäverhous (kipsi?) ja tehdä uusi sähköasennus jo olemassa olevan seinän sisään - onhan se harmi viedä lattiapintaa, vaikka vähänkin - vain kahden sähköputken ja rasian vuoksi....
Terveisin
/Ove
Aluksi en ollut innokkaana ottamassa alas lastulevyä olemassa olevalta seinältä, MUTTA sitten se onkin helpompaa ja reiän ensimmäisessä kuvassa (Nuoli C) on jonkin matkan päässä seinästä ja se peittyy 45x45 koolauksella ja uudella verhoilulla.
Halusin vain varmistaa, että olen ajatellut oikein ja ettei se ole liikaa ristiriidassa "kotituunauksen" normien kanssa...
Halusin vain varmistaa, että olen ajatellut oikein ja ettei se ole liikaa ristiriidassa "kotituunauksen" normien kanssa...
Hehe, normit kodin kunnostuksessa - se oli todella hyvä!! 
Joo, on helppoa asentaa tukikiskoja, mutta toisaalta ei ole niin iso homma paikata reikä vähän pakkelilla...
Mutta olisin kyllä rakentanut tukikiskoilla...
Sähköjä ja lisärakennuksia koskien - aihe kotinikkarit - minulla on erinomainen esimerkki siitä, milloin voi mennä hieman pieleen. Minulla on kaapeli, joka menee talon sisällä siihen, mikä aiemmin oli pääty, pitkin päätyä ulkopuolelle, alas katon koteloinnin ulkopuolella ja takaisin taloon lisärakennuksen syöttämiseksi. Vain pudistin päätä, kun ymmärsin, miten se oli vedetty... Kun sähkömies tulee, se pitää tehdä uusiksi!!!
Terveisin
/Ove
Joo, on helppoa asentaa tukikiskoja, mutta toisaalta ei ole niin iso homma paikata reikä vähän pakkelilla...
Sähköjä ja lisärakennuksia koskien - aihe kotinikkarit - minulla on erinomainen esimerkki siitä, milloin voi mennä hieman pieleen. Minulla on kaapeli, joka menee talon sisällä siihen, mikä aiemmin oli pääty, pitkin päätyä ulkopuolelle, alas katon koteloinnin ulkopuolella ja takaisin taloon lisärakennuksen syöttämiseksi. Vain pudistin päätä, kun ymmärsin, miten se oli vedetty... Kun sähkömies tulee, se pitää tehdä uusiksi!!!
Terveisin
/Ove
En tiedä, miten olet ajatellut tarkalleen, mutta jos ajattelit vetää olemassa olevan kaapelin sähköputkessa, muista, että tiettyjä kaapeleita ei saa vetää putkessa. Jos aiot vaihtaa kaapelin tavalliseen johtoon, niin sen ei pitäisi olla ongelma.
Jäsen
· Älvsborg/Göteborg
· 235 viestiä
hei p-paikka! tjipp täällä! ajattelin jyrsiä putkia kaapeleille lastulevyyn. sitten mahdollisesti vähän suuntaa + uusi kipsilevy sen päälle.. tasoite, maali, tapetti!? välttyäkseni rungon tekemiseltä ja saada bongo-rumpuinen seinä.. jos et laita eristystä ym., niin sanotusti..
Sitten laitat kulmarautaa ulkokulmiin ja tasoitat siihen niin siitä tulee huippu! Ehkä aika tulla käymään kahvilla.. en ole vielä nähnyt sinun "linnaa" =)
Sitten laitat kulmarautaa ulkokulmiin ja tasoitat siihen niin siitä tulee huippu! Ehkä aika tulla käymään kahvilla.. en ole vielä nähnyt sinun "linnaa" =)
Tämä on yksi vaihtoehto, jota en ole ajatellut, mutta kompastuu yhteen asiaan, aion asentaa joitakin pistorasioita seinään ja saan silloin mennä pintaan!?Tobbefonsterfixare sanoi:hei p-plats! tjipp här! minä jyrsisin putket kaapeleille lastulevyyn. sitten mahdollisesti oikaisin vähän + uusi kipsilevy tämän päälle.. tasoita, maalaa, tapetoi!? vältä kehystämästä ja saamasta bongo-rumpua seinäksi.. ellei eristä ja niin edelleen, tarkoitan.. Sitten laitat kulmateräksen ulkokulmiin ja tasoitat siihen niin se on upeaa! Ehkä on aika tulla käymään kahvilla.. en ole edes katsastanut sinun "linnaa" =)
Mitä tulee "Bongorumpuun", minulla on jo vähintään 4 joka huoneessa!
Kahvia on aina saatavilla, joten tule vain piipahtamaan!!!!
Jäsen
· Älvsborg/Göteborg
· 235 viestiä
se ei haittaa, jos sinulla on "pinnallinen malli" pistorasioista, kunhan olet saanut putket ja kaapelit seinään!?`en ainakaan omasta mielestäni.. onhan olemassa tyylikkäitä malleja pinnallisista pistorasioista jne.. sinun ei välttämättä tarvitse ostaa niitä laatikkomallisia! =) ainakin yksi tapa, jota käytän, kun lisään pistorasioita tai kytkimiä, on, että jyrsän uran olemassa olevaan seinäverhoukseen putkia varten ja sitten asetan uuden kipsilevyn sen päälle.. ja siellä, missä sitä ei voida ratkaista dosalla, asennan tyylikkään pinnallisen pistorasian!
Klikkaa tästä vastataksesi