1 480 lukukertaa ·
11 vastausta
1k lukukertaa
11 vastausta
uskallanko laittaa seinät???
Hei kaikki asiantuntijat!
Mietin (mahdollista) vaaraa siitä, että suljen talomme uuden osan sisäseinät.
Rakennus oli ilman kattoa jonkin kuukauden, mutta katto on ollut maaliskuusta alkaen ja seinät kesästä lähtien. Olen hiljattain laittanut eristeen ja muovin, enkä ole nähnyt pienintäkään merkkiä kosteudesta muovissa.
Uskotteko, että on mitään vaaraa jatkaa rakentamista???
Mietin (mahdollista) vaaraa siitä, että suljen talomme uuden osan sisäseinät.
Rakennus oli ilman kattoa jonkin kuukauden, mutta katto on ollut maaliskuusta alkaen ja seinät kesästä lähtien. Olen hiljattain laittanut eristeen ja muovin, enkä ole nähnyt pienintäkään merkkiä kosteudesta muovissa.
Uskotteko, että on mitään vaaraa jatkaa rakentamista???
Kun rakensimme taloa, mittasimme kosteuden säännöissä ja palkistossa, käytimme kosteudenpoistajia kunnes se oli oikealla tasolla, ja sitten asensimme eristeen ja jatkoimme rakentamista sisäänpäin. Miten sinä olet tehnyt? Arvaillut vain?? En rakentaisi mitään muovilla ennen kuin varmasti tietäisin!
Luulen, että hyödyt siitä, että sinulla on vähän tietoa 
Anoppini oli rakennusjohtaja, joten en tiedä mistä hän sai mittarin, mutta se oli yksinkertainen, pidit sitä kädessä ja painoit puuta vasten, niin näytölle tuli numero.
Ei, olen juuri repinyt muovin alas. Kuten tiedätte, on yhtä monta ideaa kuin ihmisiä mitä tulee tähän, mutta eilen minulla oli mielenkiintoinen keskustelu ystävän kanssa, mikä sai minut muuttamaan mieltäni...mats_o sanoi:
Mutta sisäkatonhan täytyy varmaankin peittää muovilla?!
Jan-Å: Löysin kosteuslukijan, joka vaikuttaa hyvältä ja toimii kuten kuvailet.
Ei, jos yläpuolella on lämmin tila, joka puolestaan on muovitettu. Mutta jos yläpuolella on kylmä tila, sinun tulisi muovittaa sisäkatto.
Yleisesti voidaan sanoa, että muovi voidaan sijoittaa kahden tilan väliin, joilla on suuret lämpötilaerot. Jos yläkerta on lämmin, ei tarvitse (tarvitse) olla muovia ala- ja yläkerroksen välillä.
On kuitenkin niitä, jotka väittävät, ettei taloon pitäisi laittaa muovia ollenkaan, ja yrittävät ratkaista kosteuden siirtymisen muilla tavoilla.
Hm. On todellakin suuri vastuu päättää, mitä lähestymistapaa käyttää...
Keskustelujemme jälkeen täällä foorumilla ja ystäväni kanssa, josta puhuin aiemmin, teen seuraavasti: Vain tuulensuojalevyä seinissä, jotta talo voi hengittää itsekseen. Sisäkattoon laitan kuitenkin muovia, koska suuri osa lämpimästä kosteasta ilmasta nousee ylös, joten uskon, että kosteuseste on siellä tarpeen...
Sitten meillä on veranta, jonka eristän, mutta sitä ei lämmitetä lainkaan, joten siellä tulee olemaan "itsehengitys" sekä seinissä että katossa.
Keskustelujemme jälkeen täällä foorumilla ja ystäväni kanssa, josta puhuin aiemmin, teen seuraavasti: Vain tuulensuojalevyä seinissä, jotta talo voi hengittää itsekseen. Sisäkattoon laitan kuitenkin muovia, koska suuri osa lämpimästä kosteasta ilmasta nousee ylös, joten uskon, että kosteuseste on siellä tarpeen...
Sitten meillä on veranta, jonka eristän, mutta sitä ei lämmitetä lainkaan, joten siellä tulee olemaan "itsehengitys" sekä seinissä että katossa.
Noniin, kosteusmittari ostettu, mutta mistä ihmeestä löydän tietoa siitä, mikä kosteus on sallituissa rajoissa???
Ostin sellaisen mallin, jossa on kaksi tappia, jotka työnnetään puuhun, ja ainoa mitä löydän netistä on, että vaikuttaa olevan ok, jos rakennuspuun (reglar ?) kosteus on alle 20%. Minulla oli 16-17%.
Mitä mieltä te olette siitä???
Ostin sellaisen mallin, jossa on kaksi tappia, jotka työnnetään puuhun, ja ainoa mitä löydän netistä on, että vaikuttaa olevan ok, jos rakennuspuun (reglar ?) kosteus on alle 20%. Minulla oli 16-17%.
Mitä mieltä te olette siitä???
On täysin ok rakentaa seinä valmiiksi.
Tarkista kuitenkin ensin, ettei puutavarassa ole värimuutoksia, koska se oli aiemmin sään armoilla. Siinä tapauksessa sinun tulisi sivellä niille alueille boracolia ennen kuin suljet.
Tarkista kuitenkin ensin, ettei puutavarassa ole värimuutoksia, koska se oli aiemmin sään armoilla. Siinä tapauksessa sinun tulisi sivellä niille alueille boracolia ennen kuin suljet.
Klikkaa tästä vastataksesi