Hei.
Rakennan paraikaa autotallia, jossa tulee olemaan yläkerta. Katto on kehäristikoilla, joten saan kylmiä ullakkotiloja. En halua ilmanväliä raakapontin alle ullakkotiloissa, koska haluan tarkastaa raakapontin (olen tunnetusti homeen pelkääjä). Ilmanväli alkaa siis pystysuoralta seinältä, josta tulee yläkertaan sisäseinä.

Ilma otetaan ulkopuolelta räystäiltä, jotka verhoillaan listalla.

Katso kuva alla:
A: räystäslauta
B: lista (tiivis)
C: ilmanväli, raakapontin tuuletusilma
D: tuulensuojakangas
E: eristys
F: raakapontin ilmanväli
G: mahdollinen levy??

Rakennuspiirros kattorakenteesta, jossa on merkittyinä osat A-G: räystäslauta, simssi, ilmaväli, tuulensuojakangas, eristys, ilmaväli ja mahdollinen levy.

Nyt kysymykseeni. Tuulensuojakangas kulkee ylös listalle, ja räystäät verhoillaan lukuun ottamatta aukkoa "C" ulkopuolella. Tästä ilma voi sitten nousta ilmanväliin F.

Pohdin, pitäisikö minun asentaa levy "G", joka ulottuu tuulensuojakankaan lopusta ylös parin sentin päähän raakapontista, jolloin luon lisäilmanvälin.

En oikein tiedä, miten toimitaan kehäristikoilla.

Omat ajatukseni asiasta:

Levy G estäisi lumen pääsyn ullakkotilaan. Kysymys on kuitenkin siitä, kuinka paljon lunta pääsee ilmanrakoa C pitkin. Tuskin mitään, veikkaan.

Levyn G asettaminen tekee "lista"-laatikosta mahdottoman tarkastaa ilman, että ruuvaa listan irti. Ilman levyä voin suorittaa mahdolliset huollot/tarkastukset ullakkotilasta käsin.

Ilman levyä G ullakkotilasta voi tulla liian "tuulinen". Kuitenkin kaiken ilman on yhä tultava ilmanrako C kautta, joten se tuntuu heikolta perustelulta.

Mitä sanotte? Pitäisikö minun asentaa levy G vai jättää se pois?

Ystävällisin terveisin, Henke

Ei kenelläkään ole mielipidettä asiaan?

riski siitä, että saa kampituksia buffingista... onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.