6 527 lukukertaa ·
8 vastausta
7k lukukertaa
8 vastausta
Ulkovesihana
Hei! Uudessa talossamme ei ole yllättäen ulkopuolella hanaa vesiletkun, sadettimen tai muun vastaavan liittämistä varten. Onko tähän olemassa jotain parasta käytäntöä, kuinka toimia? Hintatieto ja työ? Vai onko se itse asiassa sama kustannus asentaa pumppu käyttämättömään porakaivoon?
Vesihanan tyyppiä kutsutaan vedentuloksi. Huomioi, että:
http://www.vvsonnet.se/vattenutkastare-fmm-42900050-max-400-p-5535.html
- älä osta halpaa p*skaa
- tuloksen tulee olla itsestään tyhjentyvä (pakkasenkestävä)
- mitoita vesijohdot kunnolla, jotta saat hyvän paineen myös pitkään letkuun
http://www.vvsonnet.se/vattenutkastare-fmm-42900050-max-400-p-5535.html
Ostin juuri vesipostin copp:sta. Maksoi itse asiassa vain 399 kr (Gustavsberg)
Putkimies asensi sen 1000 kr:lla. Älä unohda asentaa venttiiliä sisäpuolelle, jotta voit sulkea sen sisältä!
Putkimies asensi sen 1000 kr:lla. Älä unohda asentaa venttiiliä sisäpuolelle, jotta voit sulkea sen sisältä!
Totta, se kuulostaa erittäin kätevältä. Lisäksi ehkä haluaa tarjota lapsille säiliöllisen lämmintä vettä nurmikon kahluualtaaseen. Suurin haittapuoli tässä mallissa (FMM artnr 4282-0050, RSK 431 71 03) on se, että se EI ole itse tyhjentyvä. Mielestäni siitä kannattaa olla tietoinen.pellepite sanoi:
Siinä lukee ainakin Bad & Värme:n mainoksessa, että se on:
"Taattua pakkasenkestävyyttä, vaikka vesiletku on edelleen kiinni. Venttiilirunko, jossa on hyväksytty takaiskuventtiili, asennetaan seinän sisäpuolelle lämmitettyyn tilaan."
Teksti kopioitu sanasta sanaan mainoslehtisestä, jonka sain viime viikolla.
Mutta siinä ei tosin lue, että se olisi itse-tyhjentyvä, mutta se on ainakin "taattua pakkasenkestävyyttä"
// Per
"Taattua pakkasenkestävyyttä, vaikka vesiletku on edelleen kiinni. Venttiilirunko, jossa on hyväksytty takaiskuventtiili, asennetaan seinän sisäpuolelle lämmitettyyn tilaan."
Teksti kopioitu sanasta sanaan mainoslehtisestä, jonka sain viime viikolla.
Mutta siinä ei tosin lue, että se olisi itse-tyhjentyvä, mutta se on ainakin "taattua pakkasenkestävyyttä"
// Per
Ostin kaksi Mora rinkabystä ja ne toimivat täydellisesti, rakenteesta päätellen ne ovat erittäin kestäviä.
Yksi tärkeä asia on kuitenkin, että suljette HANAsta, ei LETKUSTA, jos teette jälkimmäisen, niin ulostulo jäätyy taatusti riippumatta siitä, onko se itsetyhjentyvä vai ei.
Yksi tärkeä asia on kuitenkin, että suljette HANAsta, ei LETKUSTA, jos teette jälkimmäisen, niin ulostulo jäätyy taatusti riippumatta siitä, onko se itsetyhjentyvä vai ei.
Klikkaa tästä vastataksesi