4 965 lukukertaa ·
8 vastausta
5k lukukertaa
8 vastausta
Ulkoseinät - onko speksi hyvä?
Hei
Olen saanut tarjouksen yritykseltä, joka rakentaa valmiiksi koottuja taloja. Tarvitsisin apua tarkistaakseni, että ulkoseinien spesifikaatio vaikuttaa olevan kunnossa:
ulkoa sisään:
Naularimoitus/ ilmarimoitus 28x70 mm k/k 600mm
Tuulensuoja GU 9 mm
Runko Koola 45x195 mm
Eristys 195 mm
Höyrynsulku Vanhenemista kestävä muovikalvo 0,20 mm
Vaakakoola sisällä 45x45 mm k/k 600 mm
Eristys 45 mm
Vaneri 12 mm
Kipsilevy 13 mm
Kokokatto Kertopalkki 63x300mm
Kaksoiskertopalkit olohuoneen yllä 2x45x300 mm
Pilarit liimapuuta nurkissa 200x200 mm
Puuttuuko jotain? onko eristys riittävä (Tukholmassa)? joitakin kysymyksiä, joita meidän pitäisi miettiä? Paneeli ei sisälly.
Kiitos etukäteen!
Olen saanut tarjouksen yritykseltä, joka rakentaa valmiiksi koottuja taloja. Tarvitsisin apua tarkistaakseni, että ulkoseinien spesifikaatio vaikuttaa olevan kunnossa:
ulkoa sisään:
Naularimoitus/ ilmarimoitus 28x70 mm k/k 600mm
Tuulensuoja GU 9 mm
Runko Koola 45x195 mm
Eristys 195 mm
Höyrynsulku Vanhenemista kestävä muovikalvo 0,20 mm
Vaakakoola sisällä 45x45 mm k/k 600 mm
Eristys 45 mm
Vaneri 12 mm
Kipsilevy 13 mm
Kokokatto Kertopalkki 63x300mm
Kaksoiskertopalkit olohuoneen yllä 2x45x300 mm
Pilarit liimapuuta nurkissa 200x200 mm
Puuttuuko jotain? onko eristys riittävä (Tukholmassa)? joitakin kysymyksiä, joita meidän pitäisi miettiä? Paneeli ei sisälly.
Kiitos etukäteen!
Täysin eristetty 195 + 45 ju
Kannattaa huomioida spesifikaatiossa, jos olet tarkka. Siinä on 9 mm ulkoinen kipsilevy. Tämä, muistaakseni, tullaan kieltämään ensi vuonna kosteuden aiheuttamien ongelmien vuoksi.
Joku muu, joka tuntee asian paremmin, voi vastata.
Kannattaa huomioida spesifikaatiossa, jos olet tarkka. Siinä on 9 mm ulkoinen kipsilevy. Tämä, muistaakseni, tullaan kieltämään ensi vuonna kosteuden aiheuttamien ongelmien vuoksi.
Joku muu, joka tuntee asian paremmin, voi vastata.
Windy? Asfaboard?
Perinteisesti on käytetty tuulensuojalevyä, monet pitävät sitä nykyään liian alkeellisena, toiset taas pitävät sitä täydellisenä muun muassa hinnan takia.
Uskon, että saat hyvin eriäviä vastauksia tähän...
Itse käyttäisin epäröimättä tuulensuojalevyä yksinkertaisemmissa rakennuksissa, autotallit ja varastot.
Windy ja ulkokipsilevyillä on kai se etu, että paneelia ei tarvitse asentaa heti, mikäli olen ymmärtänyt oikein tai ehkäpä väärin.
En tiennyt, että ulkokipsilevyillä olisi mitään kosteusongelmia, kai ne ovat käsitelty jollain vahalla tai vastaavalla?
Joka tapauksessa, saitpa ainakin vinkkejä joitakin vaihtoehdoista...
Muuten mielestäni speksi kuulostaa täysin OK:ltä.
Perinteisesti on käytetty tuulensuojalevyä, monet pitävät sitä nykyään liian alkeellisena, toiset taas pitävät sitä täydellisenä muun muassa hinnan takia.
Uskon, että saat hyvin eriäviä vastauksia tähän...
Itse käyttäisin epäröimättä tuulensuojalevyä yksinkertaisemmissa rakennuksissa, autotallit ja varastot.
Windy ja ulkokipsilevyillä on kai se etu, että paneelia ei tarvitse asentaa heti, mikäli olen ymmärtänyt oikein tai ehkäpä väärin.
En tiennyt, että ulkokipsilevyillä olisi mitään kosteusongelmia, kai ne ovat käsitelty jollain vahalla tai vastaavalla?
Joka tapauksessa, saitpa ainakin vinkkejä joitakin vaihtoehdoista...
Muuten mielestäni speksi kuulostaa täysin OK:ltä.
Suosittelen jotain tyypin tuulensuojakangasta (ei pahvia) juuri siksi, että se on kätevä työstää ja se kelpaa suojaksi rakentamisen aikana. On todella mukavaa saada tuulenkestävät ja vettä kestävät seinät aikaisin, jotta voi käyttää tulevaa taloa materiaalivarastona sillä välin.
Eristys 195 mm
Diffuusioeste Ikääntymisen kestävä muovikalvo 0,20 mm
Vaakasuora tukipuu sis 45x45 mm k/k 600 mm
Eristys 45 mm
Diffuusioesteen pitäisi kuitenkin olla viimeisen eristyksen sisäpuolella. Muutenhan sinulla on diffuusioeste kahden eristyksen välissä.
Diffuusioeste Ikääntymisen kestävä muovikalvo 0,20 mm
Vaakasuora tukipuu sis 45x45 mm k/k 600 mm
Eristys 45 mm
Diffuusioesteen pitäisi kuitenkin olla viimeisen eristyksen sisäpuolella. Muutenhan sinulla on diffuusioeste kahden eristyksen välissä.
Klikkaa tästä vastataksesi