2 568 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Ulkoseinä palosuojauksella
Hei, aion tehdä laajennuksen, joka merkittyjen sivujen mukaan tulee sijaitsemaan 5,5 metrin päässä ulkorakennuksestani, mikä tarkoittaa, että ulkoseinä on rakennettava paloluokalla EI30 tai EI60. Minulle on epäselvää, kumpi koskee liitetyssä taulukossa?
Koskeeko 0-8 m vai 5-7 m?
Täytyykö myös olemassa oleva ulkorakennus vuodelta 1974 muuttaa?
Ulkoseinä on yksinkertainen kehikko, jossa on 45x120-regelit (katso liitetty kuva) vaakasuoralla ulkoverhouksella. Miten se on muutettava, jotta se täyttää vaatimukset EI 60 tai EI 30?
Koskeeko 0-8 m vai 5-7 m?
Täytyykö myös olemassa oleva ulkorakennus vuodelta 1974 muuttaa?
Ulkoseinä on yksinkertainen kehikko, jossa on 45x120-regelit (katso liitetty kuva) vaakasuoralla ulkoverhouksella. Miten se on muutettava, jotta se täyttää vaatimukset EI 60 tai EI 30?
katson hiukan samoja asioita m laajennus lähellä autotallia (autotalli=lisärakennus, ei lisäasukastalo, koska siellä ei asuta). tulkitsen taulukkoa niin, että jos teet seinän EI60:ssä, niin sillä ei ole väliä, mitä toinen on, mutta ikkunat eivät ole sallittuja ja ovilla on vaatimuksia. Sinun tapauksessasi sinulla on 5-7 m ulkorakennukseen (epäselvää, onko k-asunto vai k-rakennus), jolloin lievennykset astuvat voimaan, mikä tarkoittaa, että saat olla luokittelemattomia ikkunoita tiettyyn kokoon asti eikä ovien tarvitse olla luokiteltuja. Tässä on merkitystä, onko ulkorakennuksesi asuminen vai ei, jos on, sinun on muutettava ulkorakennus EI30:een tai käytettävä 0-8m sääntöjä.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 407 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 407 viestiä
9mm on varmaankin ulkokipsi (vai mitä?) joten on varmaankin parempi käyttää tavallista kipsiä, tai puulevy käy myös hyvin ei3:lle.H Haz6909 sanoi:
Minulla ei ole aavistustakaan, miten puupaneelin laskeminen pitäisi tehdä, joten yksinkertaisinta minulle tyhmälle on vain laskea se nollaksi ja rakentaa sellaisella, jonka tiedän riittävän.
Minun tapauksessani minulla on >7 m autotalliin, ja ajattelen, että saan olla rajaton määrä ikkunapinta-alaa, luokittelemattomia ovia ja yhden seinän pitää olla EI60. Koska en tiedä, mikä luokitus autotallin seinällä on (oletan, että ei ole luokitusta), teen ulkoseinäni EI30-luokkaa tai paremmin ja näin kaikki on dandy...
edit EI 30 on ensimmäisessä lauseessa... anteeksi...
edit EI 30 on ensimmäisessä lauseessa... anteeksi...
Jo,jag har sett det men en EI 60 vägg verkar bli väldigt mycket tjockare än en vanlig vägg , det boir osymmetriskt med amdra väggen så då måste kan göra den lika tjock …. kanske har missförståttE el_palpo sanoi:
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 407 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 407 viestiä
Ymmärrän taulukon niin, että sinun ei tarvitse EI60:tä, ulkorakennus ei kai ole asuinrakennus?H Haz6909 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi



