67 964 lukukertaa ·
19 vastausta
68k lukukertaa
19 vastausta
Ulkokulma kipsillä
Terve! Voit tehdä sen näillä kahdella tavalla. On olemassa metallilista nimeltään gyprochörn, joka kiinnitetään nauloilla tai ruuveilla, on myös erityinen työkalu, jolla se isketään paikoilleen. Sitten voi myös kipsata paperireuna paperireunaa vasten, missä toinen vedetään hieman yli. Silloin saat tasaisen ja siistin reunan, jota vasten tasoittaa. Onnea!!!!!!!!!
Kipsi ja kitti eivät kestä vähäisintäkään iskua, mutta näillä listoilla kulmasta tulee vahva, suora ja tyylikäs!
Ne kiinnitetään paikoilleen kiinnitystyökalulla cc150-mitoituksella ja kiinnitetään pysyvästi kittaamalla. Jos kulmat ruuvataan kiinni, ruuvinkannat voivat tulla tielle kittauksen aikana, mikä muuten helpottuu huomattavasti listan avulla. Siinä on pieni "kuoppa" kulman ulkoreunassa, ja kuopan korkeus vastaa levyn reunan upotusta.
Kisko:
Ne kiinnitetään paikoilleen kiinnitystyökalulla cc150-mitoituksella ja kiinnitetään pysyvästi kittaamalla. Jos kulmat ruuvataan kiinni, ruuvinkannat voivat tulla tielle kittauksen aikana, mikä muuten helpottuu huomattavasti listan avulla. Siinä on pieni "kuoppa" kulman ulkoreunassa, ja kuopan korkeus vastaa levyn reunan upotusta.
Kisko:
Vinkki.
Jos nurkan odotetaan olevan altis kuluminen, suosittelen että kiinnität muutaman pitkän ruuvin tai dyckert silloin tällöin listaan (jota voidaan myös kutsua kulmarauta tai nurkkaprofiili).
Olen kokenut, että listat ovat irronneet hieman joskus, mutta silloin kulmat ovat olleet todella alttiita ja talossa lapsia...
Useimmissa tapauksissa riittää kuitenkin asettaa ne clinch-on.
Jos nurkan odotetaan olevan altis kuluminen, suosittelen että kiinnität muutaman pitkän ruuvin tai dyckert silloin tällöin listaan (jota voidaan myös kutsua kulmarauta tai nurkkaprofiili).
Olen kokenut, että listat ovat irronneet hieman joskus, mutta silloin kulmat ovat olleet todella alttiita ja talossa lapsia...
Useimmissa tapauksissa riittää kuitenkin asettaa ne clinch-on.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 185 viestiä
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 185 viestiä
Olen laittanut paljon sellaisia talooni. Nyt siirrymme seuraavaan ongelmaan. Miten minun pitäisi tehdä tapettien/tekstikankaan kanssa? Yhteen huoneeseen laitan microlitin ja toiselle puolelle tulee tapetit. Oviaukko väliin ei sisällä ovea, joten olen laittanut metalli-kulmat.
Voinko laittaa microlitin kulmien ympärille ja pitäisikö minun vetää tapetti aivan kulmaan asti? Tuleeko se herkäksi silloin? Katso kuva http://4.bp.blogspot.com/_SfzF_cWC6RM/Stsf2eeR2WI/AAAAAAAABBw/gYjs6BLwN0M/s1600-h/IMG_0326[1]
Voinko laittaa microlitin kulmien ympärille ja pitäisikö minun vetää tapetti aivan kulmaan asti? Tuleeko se herkäksi silloin? Katso kuva http://4.bp.blogspot.com/_SfzF_cWC6RM/Stsf2eeR2WI/AAAAAAAABBw/gYjs6BLwN0M/s1600-h/IMG_0326[1]

