Miten tehdään kulmat, ulkokulmat, kun rakennetaan kipsillä? Pitäisikö olla tapettikuitua vai? ::)
 
Terve! Voit tehdä sen näillä kahdella tavalla. On olemassa metallilista nimeltään gyprochörn, joka kiinnitetään nauloilla tai ruuveilla, on myös erityinen työkalu, jolla se isketään paikoilleen. Sitten voi myös kipsata paperireuna paperireunaa vasten, missä toinen vedetään hieman yli. Silloin saat tasaisen ja siistin reunan, jota vasten tasoittaa. Onnea!!!!!!!!!
 
Danogips HSK29 tekee todella hienot kulmat.
teräksinen kulmaprofiili, joka kiinnitetään erikoistyökalulla, mutta sen voi myös ruuvata kiinni, jos taustalla on jotain, mihin ruuvata.
 
P
Kipsi ja kitti eivät kestä vähäisintäkään iskua, mutta näillä listoilla kulmasta tulee vahva, suora ja tyylikäs!
Ne kiinnitetään paikoilleen kiinnitystyökalulla cc150-mitoituksella ja kiinnitetään pysyvästi kittaamalla. Jos kulmat ruuvataan kiinni, ruuvinkannat voivat tulla tielle kittauksen aikana, mikä muuten helpottuu huomattavasti listan avulla. Siinä on pieni "kuoppa" kulman ulkoreunassa, ja kuopan korkeus vastaa levyn reunan upotusta.

Kisko:
 
  • Kulmalista, jossa on pieniä reikiä, käytettäväksi kipsilevyjen kanssa. Lista tekee kulmasta kestävän, suoran ja esteettisen, helpottaa tasoitustyötä.
P
Ja kiinnitystyökalu, joka maksaa hieman yli tuhatlappusen. Tämä asetetaan kulman kulmien mukaan ja sitten napautetaan vasaralla kumityynyyn, jolloin kaksi kovametallitappia taittuvat ja pakottavat metalliliuskat kipsilevyihin:
 
  • Fästverktyö Gyproc-brändillä, metalli, L-muotoinen pää, käytetään kiristämiseen ja kiinnittämiseen.
Vinkki.
Jos nurkan odotetaan olevan altis kuluminen, suosittelen että kiinnität muutaman pitkän ruuvin tai dyckert silloin tällöin listaan (jota voidaan myös kutsua kulmarauta tai nurkkaprofiili).

Olen kokenut, että listat ovat irronneet hieman joskus, mutta silloin kulmat ovat olleet todella alttiita ja talossa lapsia...
Useimmissa tapauksissa riittää kuitenkin asettaa ne clinch-on.
 
Kiitos vastauksista! Hmm...1000 kruunua työkalusta, jota käytetään 2 kpl "täyskorkeisiin kulmiin + 2 kpl kulmiin kattolyhdyn kohdalla. Tavalliset puukyltit kulmilta voisivat ehkä olla jotain, niiden pitäisi varmaan kestää aika paljon?
 
  • Tykkään
Petrros
  • Laddar…
P
Osta listat, mutta kiinnitä ne huopanauloilla tai vastaavilla sen sijaan että ruuvaisit ne kiinni. Kitti auttaa kuten sanottu kiinnittämään ne.
 
Toimii hyvin tavallisten kipsilevyruuvien kanssa, ruuvin kanta on matalampi kuin kulman "nenä".
 
Mistä voi löytää sellaisen ulkokulmalistan kipsilevylle????
 
  • Tykkään
Sorken1981
  • Laddar…
Nopert sanoi:
Mistä voi hankkia sellaisen ulkokulmalistan kipsiin????
Niitä löytyy käytännössä kaikista rakennusmarketeista. Tarkista, että ne ovat suorat ennen kuin viet ne kotiin.
 
Liimaa kulma PL400:lla.. pysyy kuin kallio eikä koskaan irtoa!!! :-)
 
Sowerhill sanoi:
Liimaa kulma PL400:lla.. pysyy kuin vuori eikä koskaan irtoa!!! :-)
Niin minä yleensä teenkin.
 
Olen laittanut paljon sellaisia talooni. Nyt siirrymme seuraavaan ongelmaan. Miten minun pitäisi tehdä tapettien/tekstikankaan kanssa? Yhteen huoneeseen laitan microlitin ja toiselle puolelle tulee tapetit. Oviaukko väliin ei sisällä ovea, joten olen laittanut metalli-kulmat.

Voinko laittaa microlitin kulmien ympärille ja pitäisikö minun vetää tapetti aivan kulmaan asti? Tuleeko se herkäksi silloin? Katso kuva http://4.bp.blogspot.com/_SfzF_cWC6RM/Stsf2eeR2WI/AAAAAAAABBw/gYjs6BLwN0M/s1600-h/IMG_0326[1]
 
Alumiinikulmat Biltemasta 5 kr/metriltä, jotka kiinnitetään niittipistoolilla. Voisiko se olla jotain? Aion kokeilla tätä viikonloppuna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.