J
Itse sana ulkogyproc saa minut värisemään kylmästä.

Kipsilevy kuuluu sisälle, jossa on kuivaa ja siistiä, ei ulos kylmään ja kosteaan.

Olen useasti nähnyt ulkona kipsiä, joka on kärsinyt vaurioita talven aikana, enkä todellakaan haluaisi niitä omiin seiniini niiden homeen riskin vuoksi.

Monet homeet elävät kalkista....

Zynx sanoi:
Meillä on Asfaboard ulkoverhouksena, mikä on melko yleistä 70-luvulla tehdyistä remonteista. Se on kestänyt hyvin kaikki nämä vuodet, tosin siinä on myös maalattu pintakerros.
Aivan oikein...oli yleistä, että laudat naulattiin noin 20 cm välein niin, että se näyttää paneelilta. Vähän Falu punamultamaalia ja valmista tuli:)

Itse käytän vain tuulensuojakangasta...1-kerroksinen talo parvella ilman kipsiä...

Ajan vain vanhalla klassisella vindpapp:lla laajennuksessani. Kun on asentanut ilmarako-koolaukset päälle, se kestää kovaa tuulta ja selviää myös talven yli.

John J sanoi:
Pelkkä sana utegips saa minut kylmille väreille.

Kipsiä pitää olla sisällä, missä on kuivaa ja hienoa, ei ulkona kylmyydessä ja kosteudessa.

Olen useita kertoja nähnyt ulkokipsin, joka on vahingoittunut talven aikana ulkona, enkä todellakaan haluaisi niitä seiniini sen homeen riskin vuoksi, jonka se aiheuttaa.

Monet homeet elävät kalkista....
Mitä käytät sitten?

Kun taloa pystytetään, on mahtavaa saada kipsi paikoilleen, sitten voi valita työskennelläkö ulkona vai sisällä sään mukaan. Voin luvata, että ulkokipsi kestää melkein mitä tahansa kohtuullisessa ajassa (3 kuukautta?). Optimaalista on saada ulkopuolinen eristys ja tuulensuojakangas päälle (ei tuulenvouvi:blushing:), tuulensuojakankaita on eri laatuja ja pahin kestää kuukausia sadetta ja kosteutta.

J
pbengtsson sanoi:
Mitä käytät sitten?
Kun pystyttää taloa, on hienoa saada kipsilevyt paikoilleen, sitten voi valita työskentelyn ulkona tai sisällä sään mukaan. Voin luvata, että ulkokipsi kestää melkein mitä tahansa kohtuullisen ajan (3 kuukautta?). Optimaalista on saada päälle ulkopuolinen eristys ja tuulensuoja (ei tuulevåv:blushing:), tuulensuojia on eri lajia ja kestävin kestää kuukausia sateessa ja kosteudessa.
Käytän aina T-Vind Superia ja jos tulee levyjä, niin se on Minerit tai Asfabord.

Ei tulisi mieleenkään käyttää kipsiä ulkona.

injonil sanoi:
Käytän pelkästään vanhanaikaista klassista tuulensuojalevyä laajennuksessani. Kun ilmarakojen rimoitus on saatu päälle, se kestää kunnon tuulet ja selviää myös talven yli.
On paljon, mitä voi tapahtua, mitä ei osaa kuvitella. Minulla oli pieni talo, jossa päätykolmiot eivät valmistuneet ennen talvea, joten ne olivat tuulensuojalevyllä suojaamattomana. Ei ongelmaa sateen tai tuulen kanssa, mutta oli muutamia lintuja, jotka menivät siitä aivan hulluksi ja hakkasivat ja repivät tuulensuojalevyni aivan rikki.

Antaako ruuvi paremman jäykkyyden kuin naula asfaboardissa? Jos niin, mikä ruuvi - montageskruv vai gipsskruv? Kestääkö asfa gipsskruv:n kartiopäätä vai mureneeko se? Vai riittääkö 30-40 mm naula?

/Anders

J
Anders_Nilsson sanoi:
Antaako se paremman jäykkyyden ruuveilla kuin nauloilla asfaboardissa? Jos antaa, niin mikä ruuvi - kiinnitysruuvi vai kipsilevyruuvi? Kestääkö asfa kipsilevyruuvin kartiomaista päätä vai puristuuko se rikki? Vai riittääkö 30-40 mm naula?

/Anders
Kaikki pysyy vähän paremmin ruuveilla.

Jos voin ruuvata, teen sen aina.

Ola78
  • Tykkään
Kinell89
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.