1 893 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
TV:n kiinnittäminen - Leca-hiiliharkot
Hei. Aion asentaa 46" kääntyvällä seinätelineellä. TV painaa 24 kg ja itse teline 5 kg. Se on mitoitettu 50 kg:lle, joten se ei ole ongelma. Ongelma on seinä. Se on Lecaharkko, jossa on koolaukset ja kipsilevyjä. Olin tietenkin ajatellut kiinnittää koolauksiin, mutta koska telineen maksimi ruuvien väli on 44 cm, voin kiinnittää vain yhteen koolaukseen (eikä se silloin ole keskellä).
Ongelma on myös, että välimatka kipsilevystä lecaharkkoon on noin 6 cm (yksinkertainen kipsilevy mukaan lukien). Molly-tulppa ei vaikuta vaihtoehdolta, jos ei halua herätä yöllä, kun TV on romahtanut ja suuret isot reiät ammottavat kipsiseinästä.
Koska se on kääntyvä, se tulee noin 50 cm ulos, mikä tarkoittaa, että on huomioitava ylimääräinen paino.
Mitä sinä olisit tehnyt? Pitäisikö minun yrittää löytää jokin erityisen pitkä tulppa leca-harkolle, vai onko olemassa joku muu fiksu ratkaisu?
Ongelma on myös, että välimatka kipsilevystä lecaharkkoon on noin 6 cm (yksinkertainen kipsilevy mukaan lukien). Molly-tulppa ei vaikuta vaihtoehdolta, jos ei halua herätä yöllä, kun TV on romahtanut ja suuret isot reiät ammottavat kipsiseinästä.
Koska se on kääntyvä, se tulee noin 50 cm ulos, mikä tarkoittaa, että on huomioitava ylimääräinen paino.
Mitä sinä olisit tehnyt? Pitäisikö minun yrittää löytää jokin erityisen pitkä tulppa leca-harkolle, vai onko olemassa joku muu fiksu ratkaisu?
1. Molly tai vastaava hoitaa sen myös kipsilevyssä, jos se on asennettu oikein.
2. Myös kunnollinen ruuvi kehikossa estää sen putoamisen lattialle.
3. Pitkät kevytbetoniruuvit, tyyppi https://www.bauhaus.se/lattbetongsk...H1slJ5bpbOStXkIZJLL2MdrcJ-JHR0_YaAjRIEALw_wcB, voit esiporata ja vetää suoraan kaikkien läpi, pysyy varmasti.
4. Jos olet todella epävarma, asenna vanerilevy, johon kiinnität kiinnikkeen.
2. Myös kunnollinen ruuvi kehikossa estää sen putoamisen lattialle.
3. Pitkät kevytbetoniruuvit, tyyppi https://www.bauhaus.se/lattbetongsk...H1slJ5bpbOStXkIZJLL2MdrcJ-JHR0_YaAjRIEALw_wcB, voit esiporata ja vetää suoraan kaikkien läpi, pysyy varmasti.
4. Jos olet todella epävarma, asenna vanerilevy, johon kiinnität kiinnikkeen.
Välikappaleessa käytetään etäisyysputkea ja porataan isompi reikä jonka putki menee sisään kipsilevyyn. Rakennuskaupasta voi ostaa paksuseinäisiä putkia metrin pituisina ja sahata ne itse sopivaksi. Mutta, jos sinulla on tukirakenteen ruuvi keskellä kiinnitystä, poraa 2 uutta reikää siihen ja kiinnitä muutama paksu ruuvi, ja kiinnitä sitten 4 Mollya tavallisiin kiinnitysreikiin, olet 100% varma.
Klikkaa tästä vastataksesi