1 440 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Tuuleta seinä
Hei porukka,
Revittiin irti eristetty huone keväällä salaojituksen jälkeen ja kaikki ulkoseinät on nyt rapattu.
Mutta huomasin kosteaa kipsiä alhaalla yhdessä kulmassa seinässä, joka alun perin (varhaisen 50-luvun) oli ulkoseinä. 50-luvun loppupuolella rakennettiin laajennus ja tämä seinä ei ole enää ulkoseinä.
No niin, repin kipsin pois ja huomasin, että teräsrunko oli ruostunut juuri kulmassa. Eli tuleeko kosteus pohjasta?
Nyt ajattelin laittaa uudet teräsrungot ja märkätilakipsin, mutta voinko tuulettaa tätä seinänpätkää?
Revittiin irti eristetty huone keväällä salaojituksen jälkeen ja kaikki ulkoseinät on nyt rapattu.
Mutta huomasin kosteaa kipsiä alhaalla yhdessä kulmassa seinässä, joka alun perin (varhaisen 50-luvun) oli ulkoseinä. 50-luvun loppupuolella rakennettiin laajennus ja tämä seinä ei ole enää ulkoseinä.
No niin, repin kipsin pois ja huomasin, että teräsrunko oli ruostunut juuri kulmassa. Eli tuleeko kosteus pohjasta?
Nyt ajattelin laittaa uudet teräsrungot ja märkätilakipsin, mutta voinko tuulettaa tätä seinänpätkää?
En ole varma, että se on laatalta, mutta oletan niin.Jonatan79 sanoi:
Eristämätön laatta lattialämmityksellä.
Se on ollut lämmittämätön kesän aikana. Mutta kierto on päällä.
Tuuletus on luonnollisen ilmanvaihdon muodossa ja mekaaninen poistoilma kahdessa paikassa.
Onko sinulla myös korvausilmaventtiileitä? Mielestäni vaurio näyttää vanhalta, ja koska olette tehneet salaojituksen, laatta tuskin päästää paljon kosteutta, lattialämmityksellä tai ilman.
Kyllä, huoneessa on korvausilmaventtiili.Jonatan79 sanoi:
Ok, mutta sitten asennan metallirungot ja kipsilevyn enkä tuuleta seinää
Klikkaa tästä vastataksesi


