Hei porukka,
Revittiin irti eristetty huone keväällä salaojituksen jälkeen ja kaikki ulkoseinät on nyt rapattu.
Mutta huomasin kosteaa kipsiä alhaalla yhdessä kulmassa seinässä, joka alun perin (varhaisen 50-luvun) oli ulkoseinä. 50-luvun loppupuolella rakennettiin laajennus ja tämä seinä ei ole enää ulkoseinä.
No niin, repin kipsin pois ja huomasin, että teräsrunko oli ruostunut juuri kulmassa. Eli tuleeko kosteus pohjasta?

Nyt ajattelin laittaa uudet teräsrungot ja märkätilakipsin, mutta voinko tuulettaa tätä seinänpätkää?
 
  • Kosteusvahinko näkyy nurkassa vanhassa seinässä 50-luvun rakennuksessa, jossa ruostunut teräsprofiili ja rapattu pinta havaitaan.
  • Kuva esittää remontoitavan huoneen nurkkaa, jossa seinä on purettu osittain paljastaen tiilet ja putket, ympärillä muovia ja työkaluja.
Miten tiedät varmasti, että kosteus tuli laatasta? Onko kellari ollut lämmittämätön ja huonosti tuuletettu?
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Mistä tiedät varmasti, että kosteus tuli laatalta? Onko kellari ollut lämmittämätön ja huonosti tuuletettu?
En ole varma, että se on laatalta, mutta oletan niin.
Eristämätön laatta lattialämmityksellä.
Se on ollut lämmittämätön kesän aikana. Mutta kierto on päällä.
Tuuletus on luonnollisen ilmanvaihdon muodossa ja mekaaninen poistoilma kahdessa paikassa.
 
Onko sinulla myös korvausilmaventtiileitä? Mielestäni vaurio näyttää vanhalta, ja koska olette tehneet salaojituksen, laatta tuskin päästää paljon kosteutta, lattialämmityksellä tai ilman.
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Onko sinulla myös korvausilmaventtiilejä? Minusta vahinko näyttää vanhalta, ja koska olette hoitaneet salaojituksen, tuskin laatta päästää paljon kosteutta, lattialämmityksellä tai ilman.
Kyllä, huoneessa on korvausilmaventtiili.
Ok, mutta sitten asennan metallirungot ja kipsilevyn enkä tuuleta seinää
 
Mutta samalla Gips oli kostea kulmassa, joten se ei ole vanha vahinko.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.