Haluan rakentaa pienen tuulensuojan kahdelle henkilölle. Budjetti on rajallinen ja riittää, että tuulensuoja kestää noin viisi vuotta. Tuulensuojan pitäisi olla suojattuna metsässä Tukholmassa.

Olen cad'annut suunnitelman, joka vaikuttaa järkevältä, mutta tarvitsen apua tarkistaakseni designini.
Voinko poistaa jotain? Kestääkö se tuuli- ja lumikuorman? Tarvitseeko minun lisätä vinotukea jonnekin?
Piirustuksen palkit ovat kaikki 45x95 mm. Lattia-ala on 2x2 m ja korkeus 1,6 m.
//Oscar

• Pienikokoisen kaksiosaisen puisen tuulensuojan CAD-malli. Runkomateriaali on 45x95 mm ja se on suunniteltu metsään Tukholmassa.
  • Pienen yksinkertaisen puisen tuulensuojan CAD-piirros. Rakenne koostuu 45x95 mm:n lankuista, joiden koko on 2x2 m ja korkeus 1,6 m.
  • Puinen katoksen runkokaavio, jossa on vino katto ja tukipilareita. Rakenteessa käytetään 45x95 mm reglaria.
  • Tykkään
Jorel03
  • Laddar…
Suunnittelu on varmaan ok, itse yksinkertaistaisin sitä vielä enemmän ja poistaisin 'skärmen' ja pidentäisin kattoa sen sijaan, vaihtaisin 2*4 tavallisiin kuusirimoihin (tai mahdollisesti 45*70 kaikkialla paitsi avauksen yläpuolella olevaan sääntön, joka mahdollisesti voi olla korkeampi kuin 95 mm tai jotain parempaa kuin halvin c14)

• Tykkään
  • Vau
Jorel03 ja 1 muu
  • Laddar…
Olin myös antanut katon jatkua suoraan eteenpäin. Sen lisäksi, että se on helpompaa, välttyy osalta pisaroita aukon edessä sataaessa.

• Vau
Jorel03
  • Laddar…
Nukumme osittain laavuissa, ja neljästä kuvassa löytämästäni kaikissa on etupuolella alaspäin oleva kaltevuus.

Mikä on alaspäin suuntaamisen tarkoitus, paitsi veden verhon luominen sateella?

Jos saan arvata, pienempi aukko tuulelle ja sade ei ulotu yhtä pitkälle sisään.

• Tykkään
Jorel03 ja 1 muu
  • Laddar…
Voihan/joskus pitäisi rakentaa seinä tuulta vastaan.

Hirsilato metsässä, avoin etupuoli, suojassa tuulelta. Rakennus näkyy puiden ympäröimänä.

• Vau
Jorel03
  • Laddar…
On ehkä vain skånelaisten juttu sitten ;)

F fribygg sanoi:
Suunnittelu on varmaan ok, itse yksinkertaistaisi sitä lisää ja poistaisin 'näytön' ja jatkaisin kattoa sen sijaan, vaihtaisin 2*4 tavallisiin granslanor (tai mahdollisesti 45*70 kaikkialla paitsi aukon yläpuolella olevaan palkkiin, joka voi olla korkeampi kuin 95 mm tai jotain parempaa kuin halvin c14)
Kiitos palautteesta! Tavallisia granslanor, mitä ne ovat?
Joten poikittainen palkki aukon yläpuolella pitäisi olla tukevampi. Selvä. Uusi piirustus työn alla :-)

useless useless sanoi:
Mikä on alaspäin suuntauksen tarkoitus, paitsi luoda vesiverho sataa?
Osittain suojaa säältä ja osittain pysyä matalalla profiililla. Kunta ei ole täysin tietoinen suunnitelmistani pystyttää tuulensuojaa heidän metsässään 😬

• Vau
Jorel03
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Voihan/voidaan rakentaa seinä tuulta vastaan.

[kuva]
Mmm, mutta 2x2m ei anna paljonkaan pelivaraa.
Kouru voisi olla jotain? 😀

oshu oshu sanoi:
Tavalliset granslanat, mitä ne ovat?
Pyöreät rungot, jos aiot ostaa niitä, sinun on luultavasti etsittävä gärdsgårds virke, mutta luonnollisinta yksinkertaisen tuulensuojan rakentamisessa on käyttää paikallista materiaalia eikä ostaa sahattuja ja höylättyjä reglar.

• Vau
Jorel03
  • Laddar…
oshu oshu sanoi:
Mmm, mutta 2x2m ei anna paljon tinkivaraa.
Vedä sitten kattoa ulos metrin tai puolitoista aukon edestä.

• Tykkään
oshu
  • Laddar…
oshu oshu sanoi:
Osittain suojaa säältä ja osittain matalaa profiilia. Kunnalla ei ole täysin tietoa suunnitelmistani asettaa tuulensuojus heidän metsään 😬
Laiton hakkuu ei ole suositeltavaa.

Minun mielestäni 2*4-rakentaminen olisi silmiinpistävämpää kuin mäntykarahkat.

• Tykkään
skogaliten
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Laiton hakkuu ei ole jotain, mitä suosittelen.

Minun mielestäni 2*4-rakenne olisi huomattavampi kuin kuusirangat
Ei ole suunnitteilla laitonta hakkuuta 😊
Mutta vaikka saisinkin käsiini kuusirankoja, ne (luultavasti) eivät tee tiiviitä seiniä, mikä laavulla pitää olla.
Mutta olet täysin oikeassa. Klossini tulee olemaan huomiota herättävä, joten toivon, että vaikka se löydettäisiin, se koettaisiin niin harmittomaksi, että löytäjä olisi raportoimatta siitä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.