1 163 lukukertaa ·
17 vastausta
1k lukukertaa
17 vastausta
Tuulensuojus - Onko tämä ok suunnittelua?
Haluan rakentaa pienen tuulensuojan kahdelle henkilölle. Budjetti on rajallinen ja riittää, että tuulensuoja kestää noin viisi vuotta. Tuulensuojan pitäisi olla suojattuna metsässä Tukholmassa.
Olen cad'annut suunnitelman, joka vaikuttaa järkevältä, mutta tarvitsen apua tarkistaakseni designini.
Voinko poistaa jotain? Kestääkö se tuuli- ja lumikuorman? Tarvitseeko minun lisätä vinotukea jonnekin?
Piirustuksen palkit ovat kaikki 45x95 mm. Lattia-ala on 2x2 m ja korkeus 1,6 m.
//Oscar
Olen cad'annut suunnitelman, joka vaikuttaa järkevältä, mutta tarvitsen apua tarkistaakseni designini.
Voinko poistaa jotain? Kestääkö se tuuli- ja lumikuorman? Tarvitseeko minun lisätä vinotukea jonnekin?
Piirustuksen palkit ovat kaikki 45x95 mm. Lattia-ala on 2x2 m ja korkeus 1,6 m.
//Oscar
Suunnittelu on varmaan ok, itse yksinkertaistaisin sitä vielä enemmän ja poistaisin 'skärmen' ja pidentäisin kattoa sen sijaan, vaihtaisin 2*4 tavallisiin kuusirimoihin (tai mahdollisesti 45*70 kaikkialla paitsi avauksen yläpuolella olevaan sääntön, joka mahdollisesti voi olla korkeampi kuin 95 mm tai jotain parempaa kuin halvin c14)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 viestiä
Nukumme osittain laavuissa, ja neljästä kuvassa löytämästäni kaikissa on etupuolella alaspäin oleva kaltevuus.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 viestiä
Jos saan arvata, pienempi aukko tuulelle ja sade ei ulotu yhtä pitkälle sisään.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 viestiä
On ehkä vain skånelaisten juttu sitten 
Kiitos palautteesta! Tavallisia granslanor, mitä ne ovat?F fribygg sanoi:Suunnittelu on varmaan ok, itse yksinkertaistaisi sitä lisää ja poistaisin 'näytön' ja jatkaisin kattoa sen sijaan, vaihtaisin 2*4 tavallisiin granslanor (tai mahdollisesti 45*70 kaikkialla paitsi aukon yläpuolella olevaan palkkiin, joka voi olla korkeampi kuin 95 mm tai jotain parempaa kuin halvin c14)
Joten poikittainen palkki aukon yläpuolella pitäisi olla tukevampi. Selvä. Uusi piirustus työn alla
Ei ole suunnitteilla laitonta hakkuuta 😊F fribygg sanoi:
Mutta vaikka saisinkin käsiini kuusirankoja, ne (luultavasti) eivät tee tiiviitä seiniä, mikä laavulla pitää olla.
Mutta olet täysin oikeassa. Klossini tulee olemaan huomiota herättävä, joten toivon, että vaikka se löydettäisiin, se koettaisiin niin harmittomaksi, että löytäjä olisi raportoimatta siitä.