Ostin maaviemäriputkia (110 mm viemäriputkia) Hornbachista. Hämmennyin niiden luokituksesta. SN4 ei ole se, mihin olemme tottuneet Ruotsissa, meillä on yleensä SN8 tai joskus SN12. Palasin liikkeeseen ja kysyin asiasta, ja kävi ilmi, että näitä ei esimerkiksi hyväksytä kuntien maalla. Myyjä kertoi, ettei kannata viedä asiaa pääkonttorin hankintaosastolle. Myyjän neuvo oli palauttaa putket! Sain myös tietää, että heidän harmaat viemäriputkensa eivät ole hyväksyttyjä upotettavaksi esimerkiksi Ruotsin perustuksiin. Yritin ottaa yhteyttä pääkonttoriin saadakseni vastauksen. Oli ilmeistä, että vaihde on saanut ohjeen torjua tällaiset puhelut. Puhelunvälittäjän pitkitettyä minua puoli tuntia, ei auttanut muuta kuin luovuttaa. Jos myyn kiinteistön, olen vastuussa ostajalleni, enkä halua valvoa 10 vuotta, koska olen käyttänyt vääriä putkia. Onko muita tuotteita Honbachista, jotka eivät täytä Ruotsin säädöksiä ja joita tulisi varoa ostamasta? Vinkkejä otetaan vastaan!

• Vau
karlmb
  • Laddar…
Useimmat rakennussuojat sisältävät vain B-luokiteltuja putkia ja osia, joten on todennäköistä, että valetaan useita putkia, jotka eivät vastaa sääntöjä. Tästä on runsaasti keskustelua, ja johtopäätöksenä on, että Bauhaus, hornbach jne. eivät sovellu, ja on outoa kyllä mennä Biltemaan löytämään bd-luokiteltuja (ellei sitten osta jostain vakavammasta paikasta).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.