11 716 lukukertaa ·
8 vastausta
12k lukukertaa
8 vastausta
Tunkki palkin vaihtoon?
Hei, voiko joku suositella tunkkia syllin vaihtoon. Aion vaihtaa syllin sisäpuolelta. Mikä on parempi, mekaaninen vai hydro?
kuinka monta tarvitaan nostamaan muutama mm? Ajattelin ottaa 1,5m-2m syll kerrallaan.
otan mielelläni vastaan muita vinkkejä
ystävällisin terveisin
Zana
kuinka monta tarvitaan nostamaan muutama mm? Ajattelin ottaa 1,5m-2m syll kerrallaan.
otan mielelläni vastaan muita vinkkejä
ystävällisin terveisin
Zana
Pullo- tai veivitunkit tekevät molemmat työn...
Olen käyttänyt 3-4 kappaletta nostaakseni molemmilta puolilta sekä sisällä että ulkona.
Hydraulisissa on hyvä huomioida, että ne eivät ole 100% tiiviitä ja laskevat joskus hitaasti, joten ne kannattaa varmistaa jotenkin...
/ATW
Olen käyttänyt 3-4 kappaletta nostaakseni molemmilta puolilta sekä sisällä että ulkona.
Hydraulisissa on hyvä huomioida, että ne eivät ole 100% tiiviitä ja laskevat joskus hitaasti, joten ne kannattaa varmistaa jotenkin...
/ATW
onko yhtä helppoa työskennellä molempien vaihtoehtojen kanssa vai pääseekö veivikangella lähemmäksi tietä?
A ArneTW sanoi:
Kaikki riippuu edellytyksistä. Millainen on seinärakenne? Kuinka korkea on perustus? Kun tein jotain vastaavaa, pystyin laittamaan palkkeja alle ja nostamaan tavallisilla hydraulisilla pylvästunkilla. Jos aiot vaihtaa kynnyksen talon ollessa nostettuna, siitä tulee hieman monimutkaisempaa riippuen talon tyypistä.

Veivi-tunkki tarvitsee vain 5-7 cm nostaakseen, haittapuolena tarvitaan paljon tilaa veiville.Z zana kader sanoi:
Ostin myös hydraulisen tunkin, 18 tonnia, 26-53 cm, jota voidaan säätää paineilmalla, kätevää kun on ahdasta.
1000kr sisältäen toimituksen Expondosta.
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta. Luulen, että olen ymmärtänyt sen. En ole vielä alkanut purkaa. Mutta ajattelin ensin ottaa pois koko talon lattian ja sitten jatkaa sylen kanssa. Vaihdan sisäpuolelta ja minulla on maanvarainen laatta, jossa on korotettu lattia noin 20 cm. Se tulee olemaan jännittävää.
hei, mikä tunkki sinulla oli käytössä? aion myös nostaa seinää ja vaihtaa syll
Klikkaa tästä vastataksesi