Pointti on, että "oikeassa" rautakaupassa voit ostaa kappaleittain.

Nerre sanoi:
Pointti on, että "oikeassa" rautakaupassa voit ostaa yksittäin.
Mutta ehkä ei, kun kyseessä on erikoinen koko, jota he eivät varastoi. Että saa ostaa 2 kpl koneruuveja muutamalla eurolla, kun kauppa joutuu tilaamaan koko laatikon, jonka myymisessä saattaa kestää vuosikymmeniä, on ehkä liikaa vaadittu. Myös "oikealta" rautakauppiaalta.

Tarkalleen.

M6 eri pituuksissa löytyy varmasti mistä tahansa?

Nyfniken sanoi:
M6 eri pituuksissa löytyy kai mistä vain?
Ei sellaisia, jotka ovat 110 mm pitkiä kuten TS alun perin kysyi.

Kierteinen tanko ja huonekalumutteri? Jos ei halua upottaa syvemmälle kuten sanottu.

S
oceanis sanoi:
Ei sellaisia, jotka ovat 110 mm pitkiä kuten TS alun perin kysyi.
Harrastan pienoismallirakentamista, ja olen käyttänyt m5 yli 110 mm.

Keskustelu on ehkä hieman siirtynyt aiheesta, mutta huvin vuoksi tarkistin Sifvertsin luettelon (erittäin hyvin varusteltu ruuvikauppa Tukholmassa). Ja heillä oli itse asiassa vain 100mm M6 ruuveja.

Mutta kuten TS jo totesi. Mollyn tulisi laajentua ennen kuin kiinnitettävä esine ruuvataan paikoilleen. Parasta on käyttää molly-pihtejä, jotta vältetään pyöriminen reiässä.

• Tykkään
Atom
  • Laddar…
S
mielestäni meidän pitäisi lukita tämä ketju, muuten sivuja on pian sata :-)

Larsa sanoi:
Ketju on ehkä ajautunut aiheesta, mutta huvin vuoksi tarkistin Sifvertsin luettelon (erittäin hyvin varusteltu ruuvikauppa Tukholmassa). Ja heillä oli itse asiassa vain 100mm M6 ruuvipäillä.

Mutta kuten TS on jo todennut. Molly pitäisi laajentaa ennen kuin kiinnität asennettavan kohteen. Parasta on käyttää molly-pihtejä, jotta ei ole vaaraa, että se alkaa pyöriä reiässä.
Mmm. Sifvert Skruv! Se on varmaan se kauppa, jota kaipaan eniten muutettuani pois Tukholmasta. Ehkä pitäisi matkustaa päiväksi pääkaupunkiin vain ostaakseni yhden ainoan ruuvin harvinaisella mitalla...
:|

SBH sanoi:
Minä harrastan pienoismallien rakentamista. ja olen käyttänyt M5 pidempää kuin 110mm
OK ?

Mitkä vakiopituudet M6 ruuveilla, jotka ovat pidempiä kuin 110 mm, ovat saatavilla ja mistä niitä voi ostaa?

S
viimeksi sain joitakin konepajalta. valitettavasti ei ollut laatikkoa, josta yrityksestä ne oli ostettu

SBH sanoi:
viimeksi sain niitä eräältä mekaaniselta verstaalta. valitettavasti ei rasiaa, josta kävisi ilmi, mistä yrityksestä ne oli ostettu
Mutta mitkä ovat vakiopituudet M6:ssa, se oli tärkein kysymys!

Jos niitä ei ole vakiomittana, ei varmaankaan mikään rautakauppias niitä myy, riippumatta siitä, kuinka hyviä ja hyvin varusteltuja he ovat. Ja saitko todella ruuvit, joissa oli tavallinen ruuvipää?

Tarkistin myös Sifvertsin ja jos heillä ei ole ruuvia, niin ei ole kenelläkään rautakaupalla. Siitä olen melkein 100% varma..........sillä heillä on varmaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat ruuvit, mitä löytyy.

Viimeksi muokattu:
S
yes upotettu pää vain tavallinen ura.

noin pituudet eivät ole mitään standardi ruuveja

SBH sanoi:
yes försänkt huvud fast bara vanligt spår.

dom där längderna är ju inga standard skruv
Mutta sinähän sanoit, että pitäisi mennä "oikeaan rautakauppaan" ja väitit, että sellaisia ruuveja löytyy.
Erikoisvalmisteisten ruuvien teettäminen maksaa varmasti enemmän kuin on järkevää ja tuskinpa se on järkevä neuvo antaa täällä foorumilla....vai?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.