Hei
Minulla on yläkerrassa oleskelutila, jossa seinät ovat enimmäkseen valkoiseksi maalattua puupaneelia. Valitettavasti olen perinyt talon kitsailta ihmisiltä, joten paneeli on todella huonoa laatua. Siellä on erikokoisia oksankohtien tekemiä reikiä. Ei vain muutama, vaan aika monia. Nyt tarvitsen vinkkejä kuinka täyttää nämä reiät, kun aion maalata uudelleen. Koska useimmissa paikoissa reiät menevät suoraan paneelin läpi, ei tavallisella tasoitteella pääse pitkälle. Olen yrittänyt täyttää vaahtomuovilla ja tasoitteella, mutta vaahtomuovi "tunkeutui" esiin jonkin ajan kuluttua. Toivottavasti jollakulla on hyvä vinkki.
Terveisin, Lena

• Valkoinen puupaneeliseinä, jossa on lukuisia oksien jälkeisiä reikiä.
Olin käyttänyt snickerispackel useissa erissä...

olin harkinnut purkamista

Plastic Padding

Maalisauma

B
maalarin sauma?
plastic padding eller puukitti.
pesetä kaikki ensin ja anna sitten kuivua.

Ola78
Olen samaa mieltä Nimajneb kanssa, purkaminen säästää aikaa pitkällä aikavälillä ja on paljon parempi. Minulla oli sama ongelma talossamme yhdessä paikassa ja kokeilin ensin tasoitetta, mutta mielestäni oli vaikeaa saada hyvä lopputulos, joten purin sen sen sijaan. Ei kestänyt kauan tehdä se kunnolla.

Kiitos vastauksista. Purkaminen ei ole vaihtoehto. Se tulee liian kalliiksi, koska minun on palkattava käsityöläisiä. Miten toimii, jos laitan plastic paddingia? Tuleeko siitä kova pinta? Olen kokeillut puukittillä ja se painuu sisään vähitellen ja tuntuu ikuisuusprojektilta.
/Lena

Korjasimme reikiä puulattiaamme ennen hiontaa jollain lineöljypaikalla... tuli kivikovaa ja melkein samanväristä kuin puu.

Edit: Duri Linoljespackel se oli.

RealRookie sanoi:
Kiitos vastauksista. Purkaminen ei ole vaihtoehto. Se tulee liian kalliiksi, koska minun täytyy palkata käsityöläisiä. Miten toimii plastic paddingin käyttö? Tuleeko siitä kova pinta? Olen kokeillut puukittiä ja se uppoaa ajan myötä, tuntuu kuin loputtomalta työltä. /Lena
Siitä tulee kivikova... Varmista, että sitä ei tule "liikaa", sillä isompien määrien pois hiominen ei ole kovin hauskaa. Saattaa vaatia ylimääräisen maalikerroksen, koska korjatut kohdat voivat joskus näkyä läpi.

RealRookie sanoi:
Kiitos vastauksista. Purkaminen ei ole vaihtoehto. Se tulee liian kalliiksi, koska minun täytyy palkata ammattilaisia. Miten toimii plastic paddingin laittaminen? Tuleeko siitä kova pinta? Olen kokeillut puukittauksella ja se painuu ajan mittaan sisään, tuntuu loputtomalta työltä. /Lena
Miksi et kokeilisi itse...
Sisäpanelin laittaminen on kuin legon rakentamista ja puuseppä tekee varmasti 2-3 metriä seinää tunnissa.
Paneeli maksaa alkaen 100kr/m2 ja ylöspäin (laadun ja hukkaprosentin mukaan)

Vaihtoehtoisesti voit tapetoida paneelin sijaan

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.