Hei,

asun Smålandsvillassa ja aion pian kiinnittää seinälevyt yläkertaan. Olen kuitenkin huomannut jotain, jota en tunne täysin mukavaksi "piilottaa", joten toivoisin teidän kommentteja.

Siellä on liimapuupalkki, jonka tarkoituksena on (tulkintani mukaan) tukea kattotuolien tukijalkoja, koska alla ei ole kantavaa seinää. Ongelma on kuitenkin, että tukijalat eivät ole palkin päällä, niiden ja palkin välissä on usean millimetrin rako, ja tukijalkoja pitävät ylhäällä vain muutamat naulat, jotka ovat kiinni sivussa liimapuupalkin ja tukijalan kaventuneen osan välillä.

Ei hätää nyt, mutta mitä tapahtuu sinä päivänä, kun tulee paljon lunta? Irtoavatko naulat ja putoavatko kattotuolit muutaman millimetrin? Olen myös nähnyt halkeaman, johon osoitan kuvassa, ehkä niillä on yhteys.

Olen miettinyt "shimsaamista", eli hakkaisin muutamia ohuita puulevyjä tai jotain rakoihin, jotta ne olisivat vasten.

Onko siinä ongelmia?
/Sebastian

Limittäritukipalkki, jossa näkyy 3-5 mm rako tukipilarin ja palkin välissä. Pilarissa on myös halkeama, joka on merkitty punaisella ympyrällä.

Ei, naulat eivät irtoa. Että kattotuolit liikkuvat muutamia mm ei tule huomata - On suurempia eroja, koska laudat kuivuvat kasaan eri tavalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.