Olen ajatellut avata katon harjaan ja aloittaa asentamalla harjapalkin, jotta ei tarvitse katsella paljon ristikoita huoneessa. Tämä tuetaan sitten pylväällä, joka kulkee lyhyen seinän viertä alas pohjalle ja toinen, joka asetetaan sinne, missä savupiippu on nykyään (joka puretaan). Talo on yksi kerros, jossa on kellari ja ullakko (joka sitten poistuu).

Täysin ilman tietoa mietin, eikö voisi ottaa lyhyemmän pylvään "ullakolla", joka sitten seisoo lyhyellä seinällä sen sijaan, että veisi sen kokonaan pohjalle asti. Tietenkin täytyy jakaa kuorma. Onko tämä mahdollista?

Bonuskyssäri.
Voiko olla 12m pitkä harjapalkki ilman tukea keskellä? Edellyttää HAE/HAB "kohtuullisella" mitoituksella.

Hei Nizztos! Yksinkertaisella matematiikalla tarvitsee lyhyet seinät vahvistaa kaksinkertaiseen vahvuuteen, koska kantavien seinien kokonaismäärä puolittuu katon harjan. Ja samalla logiikalla lyhyeen pilariin, joten sinun täytyy korvata menetetty sivuvakaus vähintään yhtä vahvoilla diagonaalisilla metallijäykisteillä katossa, tai mitä ne nyt ovatkaan. Kaikki voima, joka poistetaan, täytyy siis korvata jollain tavalla. Tätä kutsutaan kattorakenteessa "rakennuttajan vastuulla on katon ja rakennuksen kokonaisstabiliteetti." Ja että se on rakennuksen perusstabiliteetti rungossa, joka lopulta määrää, kuinka vahvaksi katto tulee. Kuinka pitkä nockbalkin voi tehdä, en tiedä. Mutta luulen, että pitkät nockbalkit ovat yleisimpiä yhdessä kevyiden metallikattojen kanssa. Paras on varmaankin kysyä kattorakenteen asiantuntijalta! Ystävällisin terveisin; PerOF

Tulkitsin sen ei:ksi :)
Konstruktör tulee käytettäväksi mutta kun 1000kr / aloitettu tunti, haluaa ensin itse tietää vähän enemmän.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.