Hei!
Olemme ostaneet talon, jossa on tretex-seinät (ei ehkä optimaalisinta, tiedän), aiomme vaihtaa ne kipsiin myöhemmin, mutta nyt meidän on elettävä näiden huokoisten ihanien seinien kanssa. Haluaisin nyt kiinnittää muutamia tauluja ja verhotankoja ym., millaista ruuvia/tulppaa minun tulisi käyttää, jotta ne kiinnittyisivät, jos en voi mitoittaa olevani koolauksen kohdalla? Haluaisin pystyä kiinnittämään tauluja sinne, missä ne mielestäni sopivat, eikä ne ehkä ole juuri koolauksen kohdalla. Auttakaa minua 🫣
Terveisin Elin, uusi talonomistaja ilman kokemusta tai kädentaitoja!

E eelinhh sanoi:
Hei! Olemme ostaneet talon, jossa on tretex-seinät (ei tiedä, että ne ovat optimaalisimpia), aiomme vaihtaa ne kipsilevyihin myöhemmin, mutta toistaiseksi meidän on elettävä näiden huokoisten ihanien seinien kanssa. Haluaisin nyt kiinnittää muutamia tauluja ja verhotankoja jne. minkä tyyppisiä ruuveja/tappeja minun pitäisi käyttää, jotta ne tarttuisi, jos en voi mitoittaa takana olevia rimoja? Haluan kiinnittää tauluja siihen, mihin mielestäni ne sopivat, ja ne eivät välttämättä ole juuri siellä, missä rima menee. Auta minua 🫣 Ystävällisin terveisin Elin, uusi talonomistaja, mutta täysin kokematon ja kädentaidot puuttuvat!
Voi olla täysin väärässä, mutta kaikki tretex-levyt, jotka olen nähnyt, ovat kiinni kiinteässä seinässä. Eivät rimoissa. Jos näin olisi tässä tapauksessa, valitsisin kuminauhaexpanderin kipsille, joka tekee "solmun" sisäpuolelle. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11722605

• Tykkään
eelinhh ja 1 muu
  • Laddar…
Onko Tretexissä mitään suurempaa vikaa?

Oletko täysin varma, että se on regelstomme? Aikakaudellisesti tretex voi liittyä myös pystysuoriin lankkarakenteisiin, jolloin verhotankojen kiinnittäminen ei ole ongelma. Myös vanhoihin hirsitaloihin lisättiin joskus sisäpuolelle tretexiä jonkin remontin yhteydessä.

• Tykkään
eelinhh ja 3 muuta
  • Laddar…
Treetexillä on sekä etuja että haittoja seinäverhoiluna verrattuna kipsiin. Se eristää, antaa pehmeämmän akustiikan, ei tarjoa palosuojaa ja on usein vaikea kiinnittää raskaita esineitä. Treetexin takana voi olla kaikenlaista talon iästä riippuen. Meillä oli kalkkilaasti hirsien päällä levyjen takana. Joskus piti käyttää pitkiä ruuveja (75-125 mm), ja jos ne osuivat hirsisaumaan, ei auttanut kuin hyväksyä tilanne ja etsiä paikka, johon voisi kiinnittää.

Me kuitenkin annoimme treetex-levyjen jäädä paikoilleen. Se oli viihtyisää, ja kun myimme, löysimme ostajat, jotka myös arvostivat talon vuosirenkaita, ja se oli taloudellisesti hyvä sekä heille että meille.
john68 john68 sanoi:
Voi olla täysin väärässä, mutta kaikki näkemäni treetex-levyt ovat olleet kiinni kiinteässä seinässä. Eivät palkeissa.
Jos näin on tässä tapauksessa, valitsisin kipsille tarkoitetun kumi-expanderin, joka tekee "solmun" sisäpuolelleen.
[linkki]
Hei! Ota rauhallisesti nyt! Olet ostanut talon, joka on todennäköisesti ollut olemassa jo pitkään. Kohtele sitä huolella, ja vie aikaa oppia tuntemaan taloa ja saamaan enemmän omaa tietämystä. Harkitse liittymistä Rakennussuojeluyhdistykseen.

Treetexillä on sekä etuja että haittoja seinäverhoiluna verrattuna kipsiin. Se eristää, antaa pehmeämmän akustiikan, ei tarjoa palosuojaa ja on usein vaikea kiinnittää raskaita esineitä. Treetexin takana voi olla kaikenlaista talon iästä riippuen. Meillä oli kalkkilaasti hirsien päällä levyjen takana. Joskus piti käyttää pitkiä ruuveja (75-125 mm), mutta jos ne osuivat hirsisaumaan, ei auttanut kuin hyväksyä tilanne ja etsiä paikka, johon voisi kiinnittää.

Me annoimme treetex-levyjen jäädä. Se oli viihtyisää. Kun myimme, löysimme ostajat, jotka myös arvostivat talon vuosirenkaita. Saimme rahaa ja ostajat tekivät myös hyvän kaupan.

• Tykkään
SågspånPappspikEternit ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.