Hei!

Olen valitsemassa erilaisia materiaaleja ja toivon, että voitte auttaa minua.

Torpassa ei tällä hetkellä ole eristystä, kaikki sisäseinät on purettava ja tehtävä uudelleen. Olen lukenut useista eri materiaaleista, ja kaikkien on pystyttävä vastaanottamaan ja päästämään kosteutta.

Olen ajatellut rakentaa seinät (ulkoa) seuraavasti: 1. Tuulensuoja 2. Pellavaeriste 3. Höyryjarru. Tässä kohtaa jään kiinni eri vaihtoehdoista, yleisin on ehkä OSB ja sitten kipsilevy. En kuitenkaan tiedä, ovatko ne riittävän diffuusioavoimia.

Olen lukenut hieman kuitukipsistä ja savilevystä, onko kenelläkään henkilökohtaista kokemusta näistä? Vai toimiiko OSB ja kipsilevy - hengittävätkö ne tarpeeksi?

surris
A Awoma sanoi:
Hei!

Olen valinnan edessä eri materiaalien suhteen ja toivon, että voisitte auttaa minua.

Torpassa ei nykyään ole eristystä, kaikki sisäseinät on purettava ja tehtävä uudelleen. Olen lukenut useista erilaisista materiaalivaihtoehdoista, kaikkien on pystyttävä vastaanottamaan ja vapauttamaan kosteutta.

Olen ajatellut rakentaa seinät (ulkopuolelta) seuraavasti: 1. Tuulensuojapaperi 2. Pellavaeristys 3. Höyrynsulku. Tähän kohtaan jään hieman jumiin eri vaihtoehtojen kanssa; yleisin tapa on ehkä OSB ja sitten kipsilevy. Kuitenkaan en tiedä, ovatko nämä riittävän diffuusioavoimia.

Olen lukenut hieman kipsikuidusta sekä savilaatasta, onko jollain henkilökohtaista kokemusta näistä? Tai voiko ostaa OSB ja kipsilevy - hengittävätkö nämä riittävästi?
Hei,

Oletan, että puhut ulkoseinistä etkä sisäseinistä? Ja että tuulensuojapaperin ja pellavaeristyksen välissä on hirsiä?

Kuinka paksu kerros pellavaeristystä aiot laittaa?

O
A Awoma sanoi:
Hei! Olen valinnan edessä eri materiaalien suhteen ja toivon, että voitte auttaa minua. Torpassa ei tällä hetkellä ole eristystä, kaikki sisäseinät on tarkoitus purkaa ja tehdä uudelleen. Olen lukenut useista eri materiaaleista, niiden kaikkien on kyettävä vastaanottamaan ja vapauttamaan kosteutta. Ajatukseni on rakentaa seinät (ulkopuolelta) 1. Tuulensuojapaperi, 2. Pellavaeristys, 3. Höyryjarru. Tähän jään kiinni eri vaihtoehtojen kanssa, yleisimmin käytetään ehkä OSB-levyä ja sitten kipsiä. En kuitenkaan tiedä, ovatko nämä riittävän diffuusioavoimia. Olen lukenut hieman kuitukipsistä ja savilevystä, onko kellään henkilökohtaisia kokemuksia niistä? Vai voisiko OSB ja kipsi toimia - hengittävätkö ne tarpeeksi?
mitä tarkoitat, että kipsillä ja jne. olisi ongelma? toimisihan se erinomaisesti. myös muovi toimisi hyvin hirrenrunkoon, jos saat sen laitettua oikein.

surris surris sanoi:
Moi,

Oletan, että puhut ulkoseinistä etkä sisäseinistä? Sekä että tuulensuojapaperin ja pellavaeristeen välissä on hirttä?

Kuinka paksu kerros pellavaeristettä aiot laittaa?
Joo, tai ajattelin hirsi, tuulensuojapaperi, 50 mm eriste, höyryjarru, mahdollinen osb ja kipsi?

Vai ajattelenko ihan väärin?
O oliven1 sanoi:
mitä tarkoitat, että olisi ongelma olla kipsi ja osb?
toimisi oikein hyvin.

myös muovi toimisi hyvin hirsirungolle, jos saat sen oikein
O oliven1 sanoi:
mitä tarkoitat, että olisi ongelma olla kipsi ja osb?
toimisi oikein hyvin.

myös muovi toimisi hyvin hirsirungolle, jos saat sen oikein
Että se ei ole tarpeeksi diffuusioavoin, kun se on nykyään luonnollinen ilmanvaihto.

surris
A Awoma sanoi:
Joo, tai ajattelen hirsiä, tuulensuojalevy, 50mm eristys, höyrynsulku, mahdollinen osb ja kipsi?

Tai ajattelenko kokonaan väärin?

Että se ei ole tarpeeksi diffuusioavoin, koska nykyään siellä on luonnollinen ilmanvaihto.
Tuolla eristysmäärällä voit jättää höyrynsulun pois, koska materiaalilevyissä on riittävästi höyryvastusta ja kastepiste ei osu seinään. Tiivistä hirsisalvokset pellavaeristeellä myös. Jos tuulensuojalevy on ulkopuolella, jätä se pois siinä tapauksessa.

O
en pysy mukana mitä merkitystä sillä olisi itsevetoisuuden takia?
voit käyttää muovia talossa, jossa on itsevetoisuus

• Tykkään
Kardan79 ja 1 muu
  • Laddar…
surris surris sanoi:
Tällä eristysmäärällä voit jättää höyryjarrun pois, saat riittävästi höyryvastusta levymateriaaleissa eikä kastepiste päädy seinään. Tiivistä hirsisalvokset pellavapäistäreellä myös. Jos ulkopuolella on tuulensuojapaperi, jätä se pois.
Mitä tarkoitat kastepisteellä? Se ei voi olla normaali määritelmä.

surris
D Daniel 109 sanoi:
Mitä tarkoitat kastepisteellä? Se ei voi olla normaali määritelmä.
Se piste, jossa lämmin ilma kohtaa kylmän ilman ja vesihöyry tiivistyy vedeksi.

Onko sinulla vastakkaissuuntainen ilmavirtaus seinässä? Se ei kuulosta kovin hyvältä.

O
te molemmat kaksi @surris & @Daniel 109 sekoitatte käsitteet.

Kastepiste on yksinkertaisesti se lämpötila, jolloin ilma ei kykene pitämään kosteutta höyrynä, vaan päästää sen vapaana vetenä kondensoitumisena.

Voi tapahtua sekä kylmissä että lämpimissä lämpötiloissa, mutta ratkaisevaa on lämpötilan lasku muuten kaiken pysyessä ennallaan.

Mitä käsitteitä sekoitan?

O
D Daniel 109 sanoi:
Mitkä käsitteet sekoitan?
kaikki,

kirjoitat, että kastepiste ei voi olla normaali määritelmä, mitä se on.
kirjoitat, että seinässä oleva vastakkaiseen suuntaan oleva tuli ei ole hyvä, tietenkään sinulla ei ole paikkaa, jossa kylmä ilma kohtaa lämpimämpää ilmaa aivan kuten Surris sanoo.

Ei, seinän sisällä ei ehdottomasti pitäisi olla lämpimän ja kylmän ilman virtoja.

Kun puhutaan ilman kastepisteestä, tarkoitetaan sitä lämpötilaa, jossa ilman kosteus tiivistyy. Kun puhutaan seinän kastepisteestä, viitataan yleensä siihen kohtaan, jossa lämpötila vastaa sisäilman kastepistettä.

Tuo kohta sijaitsee aina seinän sisällä.

• Tykkään
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
O
D Daniel 109 sanoi:
Ei, seinässä ei pitäisi ehdottomasti olla lämpimän ja kylmän ilman virtauksia.

Kun puhutaan ilman kastepisteestä, tarkoitetaan aivan oikein sitä lämpötilaa, jossa ilman kosteus tiivistyy. Kun puhutaan seinän kastepisteestä, tarkoitetaan yleensä sitä kohtaa, missä lämpötila vastaa sisäilman kastepistettä.

Tämä kohta sijaitsee aina seinässä.
valitettavasti olet väärässä molemmissa kohdissa.

sinulla on aina ilmaa, jolla on eri lämpötilat seinässä, se on yksi seinän tärkeimmistä tehtävistä.

kastepiste seinässä ei liity millään lailla "lämpötila vastaa sisäilman kastepistettä." , se on täysin epäloogista. Kastepiste seinässä on yksinkertaisesti seinän kastepiste, kohta seinässä, jossa ilma ei pysty pitämään kosteutta höyrynä ja vapauttaa sen veden muodossa.

Jos sinulla on kastepiste seinässä sillä määritelmällä, niin se on vakavasti väärin rakennettu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.