Hei,

On savupiippu (muurattu tiili), jota ei käytetä, pukeutunut peltiin ja muutoin tiivis. Paitsi ylhäällä, missä on tuuliviiri
Tyyppi: https://www.soliduct.se/vindflojel-...WTK_YDs8-9OIc9os1q8OETX_S37yFsQ0aAmnVEALw_wcB

Sateella vuotaa vähän vettä tuuliviirin ja pellin välistä, joten se valuu alas avotakkaan, koska sitä ei käytetä, se tuntuu epäsopivalta.

Onko hyvä idea tiivistää alla olevalla tuotteella?
Sikaflex 291i
https://www.clasohlson.com/se/Sikaf...IX2V_T0FuPfB-qE1jDUo14aAlC6EALw_wcB#undefined
 
L
Vuotaako se jalan alta? Se on ehkä ruuvattu savupiipun peltiin,
irrota ruuvit ja laita niiden väliin sika nauha samaan linjaan ruuvien kanssa
että laittaa useampi ruuvi.
 
Se on kuin reikä ylhäällä pellissä (piipun yläosassa), joka on avoin suoraan kohti taivasta, tähän on asetettu tuuliviiri, jolla on itse asiassa enemmän tämänlainen muotoilu (ei se, jota ensin linkkasin)
ABC-Dansare_stor.jpg

Pellin ja tuuliviirin/tanssijan välillä on sauma, vaikea selittää, minun täytyy ottaa kuva! :-)

Mutta kuvittele, että piipun pellitys näyttää tältä ilman "hattua"
skorstensskydd.jpg
 
L
Ette käytä savupiippua lämmitykseen, mutta miten on vetoilmanvaihdon laita, vanhoissa taloissa on se savupiipun kautta ja sitä tarvitaan. Yhdessä kanavassa sinulla on pyörivä savuhattu, joka tuulettaa ilmaa, ovatko kaikki muut kanavat suljettuja? Jos savuhattu on pohjasta pyöreä, vie se peltisepälle ja kerro savupiipun mitat, niin hän muokkaa sen tiiviiksi. Se hieman heiluu kovassa tuulessa ja lopulta väsyttää kiinnityksen peltiin, se murtuu. Ehkä tarvitaan pidempi putki kanavan sisään kiinnitettynä pyörivään savuhattuun, jotta se antaa tukea sivusuuntaisia liikkeitä vastaan.
 
Kiitos vastauksistasi. Talo on 70-luvulta ja siinä on tuloilmaventtiilit sekä poisto keittiössä ja kylpyhuoneessa, ja meillä on toinen kamiina, jota käytämme.

Tässä tulee muutama kuva!

Tässä on reikä pellissä, tuuliviiri irrotettu:
https://image.ibb.co/mNe5hb/IMG_3354.jpg

Tuuliviiri on melko pitkulainen, ehkä 20-30 cm:
https://image.ibb.co/hMvd2b/IMG_3353.jpg

Näin se näyttää, kun tuuliviiriä työnnetään alas:
https://image.ibb.co/enAZaw/IMG_3352.jpg

Ja nyt se on alhaalla:
https://image.ibb.co/n2Ynvw/IMG_3351.jpg

Olen 99% varma, että kulmista vuotaa sisään.

Anteeksi kuvanlaatu, tasapainottelin taskulampun kanssa suussa, kamera toisessa kädessä ja tuuliviiri toisessa. :cool:

Pitäisikö minun laittaa Sikaa ympäriinsä, mutta erityisesti kulmissa?

Terveisin J
 
L
Pyyhi niin, että se on kuiva, ja laita sinne, kuten aiemmin mainittiin, niin se selviää talvella.
Ja voit harkita ensi vuonna, miten aiot tehdä, :)
Jos muistat sen silloin :confused:
 
L Liteavvarje sanoi:
Pyyhi kuivaksi ja laita aiemmin mainittu väliin, niin se kestää talven yli. Ja voit päättää ensi vuonna, mitä tehdä, :)
Jos muistat silloin :confused:
Onko tiivistemassa kestävä ratkaisu siihen?

Mikä on parempi, savupiipun hattu vai jokin muu peltityö?
 
L
S johd01 sanoi:
Se ei ole kestävä ratkaisu käyttää tiivistemassaa siellä?

Mikä on paras, savupiipun hattu vai jokin muu peltityö?
En ole sanonut sitä myöskään, mutta se kestää talven yli, voi kestää pitkään, mutta luulen, että pelti antaa periksi lopulta, kun tanssija keinuu tuulessa, tanssija on erinomainen asia tuuletukseen
muuten peltihattu
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.