2 552 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Tiivistys tuuliviirin ja pellin välillä
Hei,
On savupiippu (muurattu tiili), jota ei käytetä, pukeutunut peltiin ja muutoin tiivis. Paitsi ylhäällä, missä on tuuliviiri
Tyyppi: https://www.soliduct.se/vindflojel-...WTK_YDs8-9OIc9os1q8OETX_S37yFsQ0aAmnVEALw_wcB
Sateella vuotaa vähän vettä tuuliviirin ja pellin välistä, joten se valuu alas avotakkaan, koska sitä ei käytetä, se tuntuu epäsopivalta.
Onko hyvä idea tiivistää alla olevalla tuotteella?
Sikaflex 291i
https://www.clasohlson.com/se/Sikaf...IX2V_T0FuPfB-qE1jDUo14aAlC6EALw_wcB#undefined
On savupiippu (muurattu tiili), jota ei käytetä, pukeutunut peltiin ja muutoin tiivis. Paitsi ylhäällä, missä on tuuliviiri
Tyyppi: https://www.soliduct.se/vindflojel-...WTK_YDs8-9OIc9os1q8OETX_S37yFsQ0aAmnVEALw_wcB
Sateella vuotaa vähän vettä tuuliviirin ja pellin välistä, joten se valuu alas avotakkaan, koska sitä ei käytetä, se tuntuu epäsopivalta.
Onko hyvä idea tiivistää alla olevalla tuotteella?
Sikaflex 291i
https://www.clasohlson.com/se/Sikaf...IX2V_T0FuPfB-qE1jDUo14aAlC6EALw_wcB#undefined
Se on kuin reikä ylhäällä pellissä (piipun yläosassa), joka on avoin suoraan kohti taivasta, tähän on asetettu tuuliviiri, jolla on itse asiassa enemmän tämänlainen muotoilu (ei se, jota ensin linkkasin)
ABC-Dansare_stor.jpg
Pellin ja tuuliviirin/tanssijan välillä on sauma, vaikea selittää, minun täytyy ottaa kuva!
Mutta kuvittele, että piipun pellitys näyttää tältä ilman "hattua"
skorstensskydd.jpg
ABC-Dansare_stor.jpg
Pellin ja tuuliviirin/tanssijan välillä on sauma, vaikea selittää, minun täytyy ottaa kuva!
Mutta kuvittele, että piipun pellitys näyttää tältä ilman "hattua"
skorstensskydd.jpg
Ette käytä savupiippua lämmitykseen, mutta miten on vetoilmanvaihdon laita, vanhoissa taloissa on se savupiipun kautta ja sitä tarvitaan. Yhdessä kanavassa sinulla on pyörivä savuhattu, joka tuulettaa ilmaa, ovatko kaikki muut kanavat suljettuja? Jos savuhattu on pohjasta pyöreä, vie se peltisepälle ja kerro savupiipun mitat, niin hän muokkaa sen tiiviiksi. Se hieman heiluu kovassa tuulessa ja lopulta väsyttää kiinnityksen peltiin, se murtuu. Ehkä tarvitaan pidempi putki kanavan sisään kiinnitettynä pyörivään savuhattuun, jotta se antaa tukea sivusuuntaisia liikkeitä vastaan.
Kiitos vastauksistasi. Talo on 70-luvulta ja siinä on tuloilmaventtiilit sekä poisto keittiössä ja kylpyhuoneessa, ja meillä on toinen kamiina, jota käytämme.
Tässä tulee muutama kuva!
Tässä on reikä pellissä, tuuliviiri irrotettu:
https://image.ibb.co/mNe5hb/IMG_3354.jpg
Tuuliviiri on melko pitkulainen, ehkä 20-30 cm:
https://image.ibb.co/hMvd2b/IMG_3353.jpg
Näin se näyttää, kun tuuliviiriä työnnetään alas:
https://image.ibb.co/enAZaw/IMG_3352.jpg
Ja nyt se on alhaalla:
https://image.ibb.co/n2Ynvw/IMG_3351.jpg
Olen 99% varma, että kulmista vuotaa sisään.
Anteeksi kuvanlaatu, tasapainottelin taskulampun kanssa suussa, kamera toisessa kädessä ja tuuliviiri toisessa.
Pitäisikö minun laittaa Sikaa ympäriinsä, mutta erityisesti kulmissa?
Terveisin J
Tässä tulee muutama kuva!
Tässä on reikä pellissä, tuuliviiri irrotettu:
https://image.ibb.co/mNe5hb/IMG_3354.jpg
Tuuliviiri on melko pitkulainen, ehkä 20-30 cm:
https://image.ibb.co/hMvd2b/IMG_3353.jpg
Näin se näyttää, kun tuuliviiriä työnnetään alas:
https://image.ibb.co/enAZaw/IMG_3352.jpg
Ja nyt se on alhaalla:
https://image.ibb.co/n2Ynvw/IMG_3351.jpg
Olen 99% varma, että kulmista vuotaa sisään.
Anteeksi kuvanlaatu, tasapainottelin taskulampun kanssa suussa, kamera toisessa kädessä ja tuuliviiri toisessa.
Pitäisikö minun laittaa Sikaa ympäriinsä, mutta erityisesti kulmissa?
Terveisin J
En ole sanonut sitä myöskään, mutta se kestää talven yli, voi kestää pitkään, mutta luulen, että pelti antaa periksi lopulta, kun tanssija keinuu tuulessa, tanssija on erinomainen asia tuuletukseenS johd01 sanoi:
muuten peltihattu
Klikkaa tästä vastataksesi