Tein virheen, kun asensin autotallin sokkelipuun, koska olen aloittelija. Laitoin vain tervapaperia muistuttavan kaistaleen, mutta olen myöhemmin ymmärtänyt, että pitäisi käyttää makuualustaa muistuttavaa materiaalia tiiviyden varmistamiseksi. Nyt muutamista kohdista näkyy päivänvalo ja siitä tulee vetämään. Tämä ei ole lämmin autotalli, mutta olen ajatellut pitää noin 10 astetta, joten se pitäisi kyllä tiivistää jotenkin. Onko suositeltua menetelmää tiivistämiseen?

Polyuretaanivaahto?

Uskon muuten, että monia rakoja voi pienentyä, kun seinät ja katto tulevat paikoilleen, koska silloin tulee hyvä paine aluspuulle.

Tarvitsetko asennusalueen sisäpuolelle? esim. 45x45?
Silloin voit laittaa EPDM-tiivisteen niiden alle
tiivistämiseksi...

Voin suositella Bilteman saumavaahdon pistoolia hintaan 99.. ja sitten ostat SIKA saumavaahtoa pistooliin, uskomattoman kätevää ja helppoa saada sopiva määrä saumavaahtoa oikeaan paikkaan. Tiivistetty puupalkkien ja rossipohjan väliin tällä tavalla, toimii loistavasti.

Muutenhan on saatavilla rakennessauma, MS-polymeeri tai tavallinen rakennussilikoni, tai kumi-lista...

Mikael_L
Jos hakaners ehdotus ei toimi, ota rakennusmassa: http://byggkatalogen.byggtjanst.se/bostik_ab/fogmassor/bostik_silmax_byggfog_2620/i200312/ Ja levitä nauha niin hyvin kuin mahdollista molemmille puolille, lattian ja palkin väliin. Jos teet kuten hakaner ehdotti, sinun tulisi silti laittaa saumanauha ulkopuolelle.

Henkilökohtaisesti en alkaisi leikkiä saumausvaahtoon. :x

Kapea rako, joka on lisäksi vaakasuorassa tasossa, ei anna suurempaa mahdollisuutta ilman liikkua konvektiolla, joten eristysmateriaali siellä raossa tekee hyvin rajattua hyötyä.

Näin ainakin minä tekisin ...

• Tykkään
KattJansson
  • Laddar…
Asfalttipahvi on kai kuitenkin käytetty monien vuosien ajan, ja sitä tehdään vieläkin?

FredrikR sanoi:
Syllpappia on kuitenkin käytetty monta vuotta, ja sitä tehdään yhä?
Syllpappi estää kosteutta, mutta se ei tasoita epätasaisuuksia, syllieristys "vaahto-materiaalilla" tiivistää myös.

Mitä tulee sotkemiseen vaahtomuovilla: kuten sanottu vaahtomuovipistooli... jopa sotkija kuten minä onnistun levittämään vaahtomuovia tarkasti ja ilman sotkua sellaisella:-)

Mikael_L
Joo, en ole käyttänyt muita kuin noita spraypurkkeja, joissa on pitkä muoviputki nokkana. Mielestäni ne eivät ainakaan sovi mihinkään hienosäätöön. ;)

Kuulostaa hermostuttavalta.
Kokeile laittaa muovikiiloja betonin ja pohjahirren väliin palkkien alle. Sen pitäisi riittää.

Ihanaa, kiitos kaikista vastauksista, näyttää siltä, että on toivoa korjata virheeni.

Mikael_L
magnu sanoi:
Kuulostaa hermostuttavalta. Kokeile asettaa muovikiilat betonin ja sokkelin väliin koolinkien alle. Sen pitäisi riittää.
Mikä on muovikiilojen tarkoitus silloin? Kuinka monta ja minkä kokoisia olit ajatellut?

@nossodo, kyllä voi korjata kaiken jälkikäteen. Ei hätää.

Voitte tuoda mobiilinosturin ja nostaa koko autotallin ylös ja laittaa vähän makuualustaa sokkelin alle ennen kuin lasketaan se takaisin alas. :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.