On kysymys. Olen valanut betonisen pöytälevyn, joka on kooltaan 1,8x1,5 metriä. Nyt siinä on aika paljon pieniä reikiä, kun käänsimme sen, ja juuri sitä halusimme saadaksemme teollisemman ilmeen, mutta kun puhuin maalikaupan kanssa, he mainitsivat että Osmo on "top-oil", joka levittyy läpinäkyvästi reikään ja sitten kovettuu, jolloin saamme pinnan, mutta reiät tiivistyvät. Kokeilimme tätä, mutta öljy imeytyy vain reikiin eikä kuivu, vaan tunkeutuu levyyn.

Mitä vaihtoehtoja on reikien tiivistämiseen?
Haluaisin luoda koko levyn päälle pinnan, joka tiivistää reiät, hioa reiät alas ja sitten käsitellä jollain betonilasyyrillä.

Ystäväni suositteli resinplast? Mitä mieltä olette?

• Betoninen työtaso täynnä pieniä reikiä, jotka luovat teollisen ilmeen. Suuri taso, johon valo osuu vinoittain vasemmalle.
engs
En ole itse kokeillut, mutta nähnyt vinkkejä sekoittaa sementtiliuosta, eli melko löysää seosta. Ja levittää täyttääkseen pienempiä koloja. Onkohan jotain, mitä kannattaa etsiä joka tapauksessa.

edit: https://betong.se/2017/04/05/fraga-experten-tappa-till-luftblasor/
"Toinen vaihtoehto on sekoittaa liuosta sementistä ja vedestä, ja jos kolot ovat hieman suurempia, on hyvä sekoittaa mukaan myös vähän hienoa hiekkaa liuokseen. Sekoita sopivan koostumuksen saavuttamiseksi ja paikkaa reiät, pyyhi ylimääräiset pois kostealla liinalla tai sienellä, samalla tavalla kuin saumataan klinkkereitä/laattoja. Jos betoni on kuiva, voi olla hyvä kostuttaa pintaa hieman ennen (kosteaksi, mutta ei märäksi). Jos olet käsitellyt betonia pinnalle, jotkin aineet voivat vaikeuttaa paikkauksen tarttumista kunnolla."

engs engs sanoi:
Ei ole itse testannut, mutta nähnyt vinkkejä sekoittaa sementtislurry, eli melko löysä sekoitus. Ja levittää päälle täyttääksesi pienempiä koloja. Kannattaa ehkä hakea tietoa joka tapauksessa.

edit: [linkki]
”Toinen vaihtoehto on sekoittaa slurry sementistä ja vedestä, ja jos kolot ovat hieman suurempia, on hyvä sekoittaa mukaan vähän hienoa hiekkaa. Sekoita sopivan koostumuksen saavuttamiseksi ja kittaa reikiä, pyyhi ylimäärä kostealla rätillä tai sienellä samalla tavalla kuin saumailla laattoja. Jos betoni on kuiva, voi olla hyvä kostuttaa pinta hieman ennen (kostea, mutta ei märkä). Jos olet pintakäsitellyt betonin, jotkut valmisteet voivat vaikeuttaa korjauksen kunnollista kiinnittymistä.
Ongelmana slurryn tekemisessä on, että tiivistän reiät enkä saa halutessani.

engs
Aha, sori. ”Lukutaito nolla”

• Haha
  • Tykkään
BongoBingo ja 1 muu
  • Laddar…
Karlia
Ilman suoraa tietämystä tuntuu väärältä sekoittaa muovia, joka ei hengitä, kiveen, joka tekee juuri niin.

Tein ruokapöydän muutama vuosi sitten, jossa itse levy oli betonia.
Tuloksena oli juuri kuten sinullakin, paljon pieniä reikiä.

Aloin yrittää hioa, siitä tuli huonoa ja se oli valtavan aikaa vievää, joten luovutin.
Yritin sitten samanlaista juttua kuin sinä, jotakin osmo-öljyä, se imeytyi sisään aivan kuten sinullakin.

Sitten ajattelimme, että olkoon ja annoimme sen olla, siihen tottuu nopeasti ja on selvää, että olette tehneet sen itse.

Mutta suojaava öljy on välttämätön, jotta kosteus ei tunkeudu.

Meillä on betonitasot - kun ammattilaiset valavat, he käyttävät niin sanottua betonivibraattoria poistaakseen ilmakuplia. Meidän loungekalusteeseen olemme kuitenkin valaneet itse ja vaikka "naputtelimme" muottia poistaaksemme ilmaa betonista, se näyttää samanlaiselta kuin teidän. Hioin pinnan timanttihiomarullalla kulmahiomakoneessa, mutta paljon pieniä reikiä jäi jäljelle. Mutta koska se on ulkokaluste, se ei haittaa. Käsittelen vain tasoa ruskea saippualla saadakseni hieman enemmän likaa hylkivän pinnan.

Jos haluat vähän epätasaisuuksia mutta ei kuitenkaan reikiä, niin ehkäpä kitti, joka on tumma, jotta se näkyy mutta on silti sileä.

Kiitos vastauksesta. Tarkastelen hieman epoxy-kerroksen lisäämistä ilmareikien sulkemiseksi, minkä jälkeen hion tämän mattapinnaksi ja mahdollisesti käsittelen uudestaan, jos tarvitsee, mattalakalla.
Onko tästä jotain kommentteja?

Mitä tulee siihen, ettei betonia, joka "hengittää", pitäisi "sulkea sisään", en oikein ymmärrä, koska usein tehdään samalla tavalla, kun käsitellään esimerkiksi varastotilojen lattioita jne., mutta saatan olla väärässä. Rensin on myös vaihtoehto, mutta en oikein ymmärrä sen ja epoxyn eroa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.