Hei
Olemme parhaillaan piikkaamassa kellarin lattiaa auki laittaaksemme lattialämmityksen ja sisustaaksemme kaksi makuuhuonetta. Talo on rinteeseen rakennettu talo vuodelta 1943. Kun aloitimme piikkauksen ja hakkaamaan kipsiä pois sisäseinistä, huomasimme, että sisäseinät, jotka ovat tiilestä, ovat imeneet itseensä vettä. Tiiliseinät seisovat suoraan louhinnan ja kallion päällä ja niillä on vain hyvin ohut perustus.
Kysymykseni on: Pitäisikö seinät purkaa ja rakentaa uudet teräsrungoilla, vai voiko ne jättää sellaisiksi kuin ne ovat. Seinät eivät ole kantavia.
//Petra