Mietin, mitä valitsisin.....
Jos unohdetaan hintaero, mitkä ovat niiden edut ja haitat?

Muuten, mitä hintaa olette saaneet kummallekin?
 
Tiilikatto antaa elävämmän katon. Pelti vaatii maalaustyötä muutaman vuoden jälkeen. Etsi käytettyjä kattotiiliä esimerkiksi Blocket.se ja uskalla panostaa... Ei pitäisi maksaa enempää kuin uuden peltikaton asentaminen.
 
Maalata muutaman vuoden kuluttua? Mistä olet saanut sen?
Peltikatto, kuten Lindabpannan, maksaa noin 100:-/m2
Tiilikatto alkaen 120:-
Betonitiilet alkaen 50:-

Itse aion uusia oman kattoni ensi vuonna, nykyään siinä on typp llp20 peltiä, mikä ei ole kovin kaunis.
Aion todennäköisesti laittaa tiiliprofiilipellit, koska talo sopisi siihen hyvin, plus en usko, että rakenne jaksaisi betonikattoa.
Tiilikatot sopivat parhaiten jylhiin rakennuksiin minun mielestäni, enkä laske omaa taloani niihin :>
 
Savitiilikatolle vaaditaan noin 21-24 asteen kattokaltevuus. Betonitiili voi laskea kohti 16 astetta.

Tämän alle sopii pelti, huopa tai erinomainen, hurjan kallis sedumkatto (viherkatto) 😅
Tai muita älykkäitä materiaaleja, jotka eivät juuri nyt tule mieleeni.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.