Hei
Olen parhaillaan remontoimassa vanhaa ristikkotaloa, ja olen tullut siihen tulokseen, että minun on otettava alas vanhat savitiilet, jotta voin poistaa sisäpuolella olevat levymateriaalit hirsirungosta.
Olen ajatellut muurata vanhat savitiilet uudelleen.
Kysymykseni on, voiko muurata savella, kun öisin on edelleen pakkasta.
Kiitollinen neuvoista.

• Tykkään
i Trollskogen
  • Laddar…
P
Alexander Knutsson Alexander Knutsson sanoi:
Hei
Olen kunnostamassa vanhaa ristikko taloa, olen tullut siihen tulokseen, että minun täytyy purkaa vanhat savitiilet poistaakseni levy materiaalin, joka on kiinnitetty hirsirungon sisäpuolelle.
Olen suunnitellut muuraavani vanhat savitiilet takaisin.
Kysymykseni on, voiko muurata savella kun öisin on yhä pakkasta.
Kiitollinen neuvoista.
En ymmärrä oikein, eikö katolle muurata savella, koska savi on vesiliukoista?
Onko sinulla kuvia?

Rejäl sanoi:
En ymmärrä oikein, mehän emme muuraa savella katolle, koska savi on vesiliukoinen?
Onko sinulla kuvia?
En aio muurata katolle, vaan julkisivun osastoihin. Saatan sitten mahdollisesti kalkkitasoittaa ne tai laittaa takaisin paneelin, joka on ollut siellä aiemmin.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
En ymmärrä oikein, mutta eikö katolla muurata savella, kun juuri koska savi on vesiliukoinen?
Onko sinulla kuvia?
Luulen, ettei TS puhu kattotiilistä, vaan tiilistä seinässä.

A AG A sanoi:
En usko, että TS puhuu savitiilikatoista, vaan savitiilistä seinässä.
Aivan, se pitää paikkansa.

Alexander Knutsson Alexander Knutsson sanoi:
Ei ole katto, jota olen muuraamassa, vaan julkisivun lokeroita. Olen mahdollisesti peittänyt ne kalkkilaastilla tai laittanut takaisin paneelin, joka on ollut siellä ennen.
Ei, valitettavasti lyhyt vastaus on luultavasti ei.

Savihan jäätyy, sehän on suurin ongelma. Sen lisäksi (esim. jos käyttää kuumaa vettä?) pitäisi toimia, eihän siinä ole mitään kovettumisprosessia, joka menisi pilalle. Mutta se kuulostaa todella työläältä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.