8 877 lukukertaa ·
4 vastausta
9k lukukertaa
4 vastausta
Terassi ilman kiinnitystä mökkiin?!
Hei!
Olen kunnostamassa mökkiä, joka seisoo pilareilla, ja olemassa ollut terassi on purettu (plocke-pinn).
Onko kellään vinkkejä, kuinka kiinnitän sen mökkiin?
Ei ole suoraa "jalkaa", joka voisi toimia pultattuna kiinnityksenä.
Mökit liikkuvat jonkin verran (usein), se on noin 52 m², ja pohdin, onko järkevää rakentaa terassi omana rakenteenaan pilareihin myös mökin "jalan" viereen.
Neuvot ja piirustukset/kuvat olisivat erittäin arvokkaita.
Jotkut pilarit ovat vinossa, ja mietin myös, miten parhaiten teen perustuksen suoralle pilarille (minulla on pora, mutta sillä ei pääse talon alle), maa on maata ja kalliota ei ole.
Pohdi ja, kuten sanottu, neuvoja tarvitaan tosissaan ennen lumen tuloa!
Kiitos etukäteen!
Olen kunnostamassa mökkiä, joka seisoo pilareilla, ja olemassa ollut terassi on purettu (plocke-pinn).
Onko kellään vinkkejä, kuinka kiinnitän sen mökkiin?
Ei ole suoraa "jalkaa", joka voisi toimia pultattuna kiinnityksenä.
Mökit liikkuvat jonkin verran (usein), se on noin 52 m², ja pohdin, onko järkevää rakentaa terassi omana rakenteenaan pilareihin myös mökin "jalan" viereen.
Neuvot ja piirustukset/kuvat olisivat erittäin arvokkaita.
Jotkut pilarit ovat vinossa, ja mietin myös, miten parhaiten teen perustuksen suoralle pilarille (minulla on pora, mutta sillä ei pääse talon alle), maa on maata ja kalliota ei ole.
Pohdi ja, kuten sanottu, neuvoja tarvitaan tosissaan ennen lumen tuloa!
Kiitos etukäteen!
Kuinka sinun tulisi toimia riippuu täysin siitä, minkä tason asetat työlle. Kohdista mökki täysin niin, ettei se liiku ollenkaan, tai hyväksy, että mökki liikkuu ja kohdista vain kauneimmat paalut.
Näyttää siltä, että paalut melkein seisovat suoraan maassa. Onko näin?
Joka tapauksessa talo nostetaan yhden tai useamman paalun ympäriltä tunkilla, jotta voit poistaa vino paalu. Tunkin asetat tukevan laudan päälle ja käytät yhtä tukevan yläpuolella jakamaan voiman lattian paikalleen/tukipalkkiin. Yksinkertainen ja edullinen hydraulitunkki riittää. Jos sinun täytyy nostaa yli 1 cm, sinun tulisi avata ikkunat ja ovet, jotka ovat suoraan yhteydessä nostoon.
Mieluiten sinun tulisi kaivaa roudattomaan syvyyteen. Jos talo on raskas, sinun täytyy tehdä leveys (suurempi pohjapinta) alimpaan osaan. Mutta sitä et näytä tarvitsevan. Tärkeää on päästä vähintään metri alaspäin, mieluiten 1,5 metriä.
Roudaton on noin 1,6-1,7 m sinulla Gästriklandissa, mutta niin kylmiä talvia kuin tämä perustuu emme todennäköisesti enää saa. Valaa uusi paalu uudelle tasolle, jota tarvitset saadaksesi talon vaakasuoraksi.
Jos koet, että on työlästä kaivaa niin monta paalua niin syvälle, voit valaa vain suuremman pohjalaatan nykyisen paalun alle, jotta se pysyisi vakaammin. Jotta vähennetään roudan tunkeutumista paalun alle, voi sijoittaa maatason eristystä paalun ympärille. Vähintään metrin (mieluiten enemmän) paalun ympärillä tulisi olla, jotta siitä olisi jotain vaikutusta.
Tsemppiä kaivaukseen!
Näyttää siltä, että paalut melkein seisovat suoraan maassa. Onko näin?
Joka tapauksessa talo nostetaan yhden tai useamman paalun ympäriltä tunkilla, jotta voit poistaa vino paalu. Tunkin asetat tukevan laudan päälle ja käytät yhtä tukevan yläpuolella jakamaan voiman lattian paikalleen/tukipalkkiin. Yksinkertainen ja edullinen hydraulitunkki riittää. Jos sinun täytyy nostaa yli 1 cm, sinun tulisi avata ikkunat ja ovet, jotka ovat suoraan yhteydessä nostoon.
Mieluiten sinun tulisi kaivaa roudattomaan syvyyteen. Jos talo on raskas, sinun täytyy tehdä leveys (suurempi pohjapinta) alimpaan osaan. Mutta sitä et näytä tarvitsevan. Tärkeää on päästä vähintään metri alaspäin, mieluiten 1,5 metriä.
Roudaton on noin 1,6-1,7 m sinulla Gästriklandissa, mutta niin kylmiä talvia kuin tämä perustuu emme todennäköisesti enää saa. Valaa uusi paalu uudelle tasolle, jota tarvitset saadaksesi talon vaakasuoraksi.
Jos koet, että on työlästä kaivaa niin monta paalua niin syvälle, voit valaa vain suuremman pohjalaatan nykyisen paalun alle, jotta se pysyisi vakaammin. Jotta vähennetään roudan tunkeutumista paalun alle, voi sijoittaa maatason eristystä paalun ympärille. Vähintään metrin (mieluiten enemmän) paalun ympärillä tulisi olla, jotta siitä olisi jotain vaikutusta.
Tsemppiä kaivaukseen!
Kiitos mielipiteistäsi ja neuvoistasi!
Näyttää siltä, että vinojen pilareiden alla on jonkinlaista irtonaista kiveä (ei erityisen suuria kuitenkaan).
Teen varmaankin "ponnistuksen" ja kaivan kunnolla.
Jos oletamme, että mökki tulee vakaaksi, miten kiinnitän kantavan
ankkuroinnin mökkiin?
Pitkä liimapuupalkki?
Kiitos vielä kerran vastauksestasi!
Näyttää siltä, että vinojen pilareiden alla on jonkinlaista irtonaista kiveä (ei erityisen suuria kuitenkaan).
Teen varmaankin "ponnistuksen" ja kaivan kunnolla.
Jos oletamme, että mökki tulee vakaaksi, miten kiinnitän kantavan
ankkuroinnin mökkiin?
Pitkä liimapuupalkki?
Kiitos vielä kerran vastauksestasi!
Liimapuupalkki on vähän liioiteltua terassille. Riittää, että käytät kyllästettyä 45x195, jonka kiinnität ranskalaisilla ruuveilla suoraan julkisivuun. Varmista vain, että saat kantavuutta kiinnittämällä ne joko pystysuoraan seinän runkotolppiin, perustukseen tai kantavaan palkkiin. Pelkkä kiinnitys julkisivulautoihin ei riitä.
Olen itse kaivanut noin 20 anturaa yhtä vinoon taloon kuin sinun. Se on työlästä, mutta sitten tiedät, että se seisoo tukevasti.
Olen itse kaivanut noin 20 anturaa yhtä vinoon taloon kuin sinun. Se on työlästä, mutta sitten tiedät, että se seisoo tukevasti.
Klikkaa tästä vastataksesi
