Hei
Minulla on talo vuodelta 1964, jossa on teräsparru, joka tukee sisäänkäynnin kattoa. Parru on valettu välipohjaan (kellari/sisäänkäyntikerros) ja ulottuu julkisivusta kohtisuoraan noin 30 cm maanpinnan yläpuolelle. Parrun kunto näyttää olevan ok mielestäni (mutta aioin käsitellä sen ruostumisen ehkäisemiseksi).
Olen parhaillaan remontoimassa julkisivua ja mietin, pitäisikö minun katkaista parru ja käyttää pylväitä tukemaan sisäänkäynnin kattoa. Pardun tuntuisi olevan hieman outo ratkaisu ja voisi aiheuttaa merkittävän kylmäsillan, jossa voi kondensoituua seinään/palkkiin talviaikana.
Mitä mieltä olette? Rautapalkki talon seinästä tukemassa kattoa, osittain maanalainen. Lähellä puinen lauta ja maata, kuva talon rakennusprojektista. Rauta- ja puupalkki talon sivussa, maapohjan päällä; tukemassa ulko-oven yläpuolista rakenteellista elementtiä.

Kylmäsilta - ehdottomasti!

Plintit sopivat hyvin, mutta se saattaa riippua sisääntulokatoksen tyypistä/suorituksesta.

• Tykkään
RichardRR
  • Laddar…

Paras vastaus

Sinun täytyy katkaista palkki seinän sisällä, jos siitä on hyötyä, paljon ylimääräistä työtä aika vähän hyötyä varten. Se ei ole mikään epätavallinen asia, melkein kaikki parvekkeet roikkuvat palkkien varassa sisällä lattiassa.

• Tykkään
RichardRR
  • Laddar…
Minulla on teräspalkki, joka on kannatellut alppiparvekettani vuodesta 1976 lähtien ja menee yläkerran lattiaan ilman eristystä. Se ei ole koskaan aiheuttanut ongelmia eikä lattia ole kylmä.

• Tykkään
RichardRR
  • Laddar…
Kiitos kaikista vastauksista. Pidän palkin toistaiseksi, ja jos mahdollisia ongelmia ilmenee tulevaisuudessa, teen sopivan toimenpiteen silloin.

Ystävällisin terveisin
Richard

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.