StrukturalAB StrukturalAB sanoi:
VKR käytetään usein pilareina. Mutta sitä voi aivan yhtä hyvin käyttää palkkina.
Olen lukenut tästä ja se voi olla mielenkiintoista juuri sillä perusteella, ettei tarvitse jatkaa kattoristikkoja.

Et sattumalta tietäisi mittoja?
 
T TuXy sanoi:
Olen lukenut tästä, ja se voi olla mielenkiintoista juuri sen argumentin vuoksi, ettei tarvitse liittää kattotuoleja.

Sinulla ei ole tietoa mitoista?
Ei projektiisi. Mutta jos vertailet l (m^4), joka on mietomomentti niille teräspalkeille, joita ajattelit käyttää, ja VKR tai KKR (sama juttu), niiden pitäisi olla samat. HEA ja HEB on optimoitu kuormitukseen yhdessä suunnassa, kun taas VKR on kahdessa suunnassa (kuten pilarit jne.). Joten VKR:llä tulee hieman enemmän terästä.
 
StrukturalAB StrukturalAB sanoi:
Ei sinun projektiisi. Mutta jos vertaat l (m^4), joka on suunnittelumomentti niille teräspalkeille joita olet ajatellut, ja VKR tai KKR (tyyppi sama asia), niiden pitäisi olla samat. HEA ja HEB on optimoitu kuormitukseen yhteen suuntaan, kun taas VKR on kuormitukseen kahteen suuntaan (kuten pylväät jne). Joten VKR:llä on hieman enemmän terästä.
Jos vertaan HEA 180 ja VKR 180x180x8.0, saan tulokseksi 25,10 vastaan 26,61, missä Wx antaa 294 vastaan 296.

Tulkitsen sen siten, että HEA 180 voidaan korvata VKR 180x180x8.0

Ajattelenko oikein?

Onko sinulla jotain tietoa palkin korvista? Olen nähnyt sen konseptin aiemmin.
 
A
Miksi halutaan käyttää VKR palkkia HEA:n sijaan?
 
Rejäl sanoi:
Miksi haluat laittaa VKR-palkin HEA:n sijaan?
Välttääksesi alapalkin kannakkeet, mikä tekee palkin asentamisesta monimutkaisempaa.
 
A
StrukturalAB StrukturalAB sanoi:
Jotta vältetään alustan laakereiden käyttö alapäässä, mikä tekee palkin sijoittamisen hankalaksi.
Ahaa, haluat tehdä suoran leikkauksen palkeissa, jotta saat palkin paikalleen, se asettaa melko suuria vaatimuksia korville, joiden on oltava hyvin muotoiltuja..
 
  • Tykkään
TuXy ja 1 muu
  • Laddar…
T TuXy sanoi:
Kun vertaan HEA 180:aa VKR 180x180x8.0:aan, saan tulokseksi 25,10 vs 26,61, jossa Wx antaa 294 vs 296.

Tulkitsen sen niin, että HEA 180 voidaan korvata VKR 180x180x8.0:lla.

Ajattelenko oikein?

Onko sinulla lisätietoja liittyen palkin korville? Olen nähnyt konseptin aiemmin.
Oikein ajateltu hitausmomentin suhteen.

Korvat saattavat olla väärä nimitys. Sen pitäisi kai olla jotain, joka näyttää palkkikengältä, jonka päällä palkki lepää pystysuuntaiseen kuormitukseen. Mutta sivut voivat olla pidempiä niin, että ruuvataan vähän matkaa palkkiin. Vertaa ratkaisua aukonauhoihin.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
StrukturalAB StrukturalAB sanoi:
Oikein ajateltu hitausmomentin suhteen.

Korvat ehkä oli väärä nimitys. Sen pitäisi olla jotain, joka näyttää palkkikengältä, jonka päällä palkki lepää pystysuuntaisella kuormalla. Mutta sivut voivat olla pidempiä, jotta ruuvataan syvemmälle palkkiin. Vertaa ratkaisua reikänauhoihin
Hyvä, sitten olin ymmärtänyt kuinka vertailla palkkia.

Aivan, korvat ovat oikeastaan enemmän klassinen palkkikenkä, jossa voi ruuvata molemmin puolin puupalkkia. Mahdollisesti myös niin, että se asetetaan palkkikengälle vakautta varten. Sitten voi hienostella hieman laittamalla hihnoja, jotka pitävät kattoristikon yhdessä niin, että sitä tuntuu kuin olisi sekä henkselit että vyö.

Täytyy miettiä enemmän koko hommaa, onko se vaivan arvoista suhteessa esteettisyyteen. Huomaa nopeasti, kuinka monta tuntia vain katoaa kaiken mukaan tulevan kanssa.
 
T TuXy sanoi:
Got, då had jag greppat hur man jämför balken.

Precis, öron är väl mer som en klassisk balsko egentligen där man då kan skruva på båda sidor om träbalken. Eventuellt så att man även lägger den på balkskon för att få stabiliteten även där. Sen kan man ju lyxxa till det lite att sätta stroppar som håller ihop takstolen så känns det ju som man har både hängslen och livrem.

Får fundera lite mer på det hela, om det är värt insatsen i förhållande till det estetiska. Man inser ju snabbt hur många timmar som bada flyger iväg med allt som tillkommer.
Jo, ei tehty yhden iltapäivän aikana. Onnea matkaan!
 
StrukturalAB StrukturalAB sanoi:
Jo, ei tehty yhdessä iltapäivässä. Onnea matkaan!
Kiitos paljon siitä ja kiitos avusta!

Päivitän, jos haen sahaa 😄
 
  • Tykkään
StrukturalAB
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.