Olen ostanut käytetyn Zarges-rullatelineen, joka periaatteessa kattaa tarpeeni hienosti. Kuitenkin haluaisin mielelläni kaiteen, jotta en putoaisi yli reunan, kun käytän tasoa korkeimmissa asennoissa. Huomaan, että on olemassa monia samankaltaisia 50 mm putkista tehtyjä rullatelineitä. Monessa paikassa on irto-osia myynnissä, joissa sama osa voi olla vähintään 2-kertainen hinnaltaan. Merkkini Zarges ei kuulu halvimpien joukkoon.....
On varmasti joku, joka vastustaa osien sekoittamista, mutta se ei huolestuta minua lainkaan. Olen hankkinut tämän telineen omaan käyttöön kotonani ja otan vastuuta omasta käytöstäni.
Aivan missään internetissä ei voi löytää luotettavia tietoja putkimitoista ja c-c mitasta seisovien putkien välillä. Kun mittaan (metrimitalla), minulla on 1272 mm seisovien putkien välissä kehyksen päätyosissa ja putket ovat yd 50 mm ja id 46 mm. Olen ajatellut, että 1272 on hyvin lähellä 50 tuumaa (50x24,4=1270). Voisiko olla niin? Olisiko joku, jolla on laajoja työ- tai rullatelineitä muista valmistajista, ystävällinen ja mittaisi ja tarkistaisi tämän? Liitän luonnoksen päätyosasta alhaalta katsottuna. Miten on sivutuet ja vinotukien kanssa? Voiko näitä sekoittaa, edellyttäen että päätyjen ristikoiden välillä on sama jako? Minulla on esim. 7 poikkiputkea kahden metrin korkuisissa päädyissäni.
Olen erittäin kiitollinen, jos voimme auttaa toisiamme selvittämään tämän.
En tiedä juuri Zargesista, mutta monet näistä telineistä ovat puhtaita kopioita siitä, mitä ymmärrän olevan alkuperäinen - Instant / Zip-up. Vinkkinä voi olla mennä lähimpään vuokrausyritykseen ja vuokrata joitain osia ja katsoa, sopivatko ne. Osat ovat melko halpoja vuokrata.
Valitettavasti minulla on kapeat telineet, muuten tarkistaisin mielelläni mitat.
Hei taas,
Huomasimme, että meillä oli töissä Zarges käsityöläislava (kapea), ja sen mitta oli 672 (eli täsmälleen 600 kapeampi). Olisi siis mielenkiintoista tietää c-c mitta muihin merkkeihin verrattuna, myös kapeisiin. Joten cpalm, jos voit tehdä tämän, olisin kiitollinen. Älä unohda ilmoittaa, mikä merkki sinulla on.
Joten cpalm, jos voit tehdä jotain, olen kiitollinen, älä unohda ilmoittaa mitä merkkiä sinulla on.
Se on Instant-teline, joka minulla on, ja saan c-c-mitan 680:ksi ja putken sisähalkaisijan 47:ksi, joten vaikuttaa siltä, että mitat eivät ole täysin samat.