Aion laittaa katon uusiksi ja samalla maalata julkisivun uudelleen. Kysymys on, kuinka ratkaista tuo asia rakennustelineiden kanssa. Tavoitteenani on ottaa se suhteellisen pitkällä aikavälillä eikä olla niin voimakkaassa aikapaineessa. Noin 2 kuukautta.

Onko järkevää ostaa yksinkertainen teline
vai pitäisikö vuokrata?
Mitä vuokraus maksaa?
Tai voiko jopa rakentaa itse?

Onko kellään vinkkejä vuokraajista NV Skåne alueella?

Jack_Ryan sanoi:
Aion uusia katon ja samalla maalata julkisivun. Kysymys on, miten ratkaista tuo rakennustelineiden asia. Tavoitteenani on ottaa se suhteellisen pitkän ajan kuluessa ilman suurta aikapainetta. Noin 2 kuukautta.

Onko aika ostaa yksinkertainen teline
vai pitäisikö vuokrata?
Mitä maksaa vuokraaminen?
Vai voiko tehdä itse?

Onko jollain vinkkejä vuokraajista NV Skånen alueella?
Aiotko työskennellä itse telineiltä käsin vai joku urakoitsija?
Jos se on jälkimmäinen, on syytä palkata telinefirma. On tullut uusia sääntöjä telineiden asentamisesta johtuen niin monista onnettomuuksista, joita on tapahtunut telineillä, jotka on rakennettu hyvässä uskossa tietämättömien toimesta...
Mutta jos se olet sinä itse, vuokraa HAKI ja vedä ylös.. kuinka helppoa periaatteessa.

Haluan vain jakaa yhden virheen telineiden kanssa.

Kun olin maalaamassa uudelleen (noin 8 m harjaan), lainasin vanhan telineen kollegalta, joka oli ostanut sen käytettynä. Sen kokoaminen oli hirveän raskasta, koko päätykappaleet olivat teräsputkia. Mutta se oli vakaa. Se kattoi vain 2 metriä, ja jouduin pystyttämään ja purkamaan sen yhteensä 10 kertaa, en tee sitä enää. Ensimmäinen pystytys kesti viikon, lopulta pystytys vei 4 tuntia. Ensi kerralla vuokraan telineen, jonka voin pystyttää kerralla jokaiselle sivulle.

Naapuri kertoi minulle jotain, mitä minun olisi pitänyt tehdä: tärkeintä on saada se kuljetettua ja noudettua. Hän oli ajatellut hakea osat itse peräkärryllä. Mutta kun hän näki 6 metrin teräsputkikasan, eräs yrityksen kuljettaja sääli häntä ja ajoi pimeästi 100 eurolla (olisi maksanut 1000) noin 6 korttelia.

Aion pitää telineen itse, ensisijaisesti. Mahdollisesti otan mukaan plåtslagare joitain plåtdetaljer tekemään.

Onko jollakin karkea käsitys siitä, mitä voi maksaa vuokrata per m2, jos vuokraa noin 2 kuukautta?

Kun tarkistin, se voi olla 1-2 kruunua/neliömetri julkisivupintaa kohti ja päivässä. Hintaero on huomattava riippuen siitä, minkälaista telineitä haluat sekä siitä, pystytätkö/poistatko ne itse vai ostatko palvelun.

Me ostimme rakennustelineet, kun laajensimme taloamme. Neljän kuukauden vuokraus olisi tullut liian kalliiksi. Keväällä on yleensä rakennustelineitä myynnissä blocketissa. HAKI-telineet ja vastaavat ovat kalliita. Burtons on halvempia.

Muuten on melko helppoa rakentaa telineitä tukevista lankuista. Löytyy piirustuksia rakennusvihoista, joita olen nähnyt kirjakaupassa mm. kirjassa "Husets ABC". Näytti yksinkertaiselta sekä vakaalta.

Aion kokeilla tätä menetelmää itse nyt keväällä.

Osta ställning ja myy se, kun olet valmis. Tappion pitäisi olla minimaalinen.

Meillä on vanha hakiställning - mielestäni se toimii hienosti, vaikka se on raskas käsitellä. Kokoamisessa ja purkamisessa täytyy myös olla kaksi henkilöä - toisaalta se käy hyvin nopeasti, kun on kaksi, jotka ovat tehneet sen aiemmin.....

Aioin vuokrata telineitä talomme ympärille, 11x8m. Kaveri halusi 8000 kr pimeästi kahdesta viikosta. Tietenkin kieltäydyin ja ostin sen sijaan telinepuutavaraa, maksoi noin 3000 kr, mutta puutavaraa voisin käyttää myöhemmin. Sain lainata haki-telineitä täydentämään, ja se toimi täydellisesti.

N
olemme rakentaneet omat telineemme ja saaneet hyviä tuloksia. Olemme kuitenkin saaneet apua yhdeltä, joka on aiemmin rakentanut useita itsetehtyjä telineitä. Mutta kun ajattelee asiaa ja varmistaa aina, että on turvallisella puolella, sen ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Ensimmäinen, jonka rakensimme, kesti 5 iltaa, toinen kesti 3 ja kolmas kesti 2 iltaa. Mutta se olisi vienyt 1 illan, jos olisimme ajatelleet kunnolla alusta asti. Aseta aina suojakaide, jos ei muuta, se tuntuu paljon turvallisemmalta.

N
Olemme käyttäneet 50*100 tolppiin ja erilaisiin tukirakenteisiin ja suojakaiteisiin käytimme 22*100 tai mitä meiltä löytyikään sopivina palasina. Seistävää varten olemme käyttäneet 50*100 yhdistettynä leveämpiin lankkuihin. Olemme käyttäneet sitä, mitä meillä oli saatavilla ja mikä oli riittävän järeää.

Oli 45x120 tolppiin ja 45x170 "lattiaan". Ajattele suojakaidetta.

ohyvlat on parempi kuin "lattia"
Ei tule liukkaaksi, jos kastuu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.