9 332 lukukertaa ·
10 vastausta
9k lukukertaa
10 vastausta
Telin muurausta varten savupiippuja varten
Hei!
Olen etsinyt tunnin ajan googlesta telineitä, joita käytetään savupiipun muurauksen yhteydessä.
Se, mitä etsin, on alumiinista tehty teline, joka rakennetaan savupiipun ympärille ja joka on säädettävissä savupiipun koon ja katon kallistuksen mukaan.
Onko olemassa sellaisia telineitä vai pitääkö sellainen hitsata itse?
//Wubbler
Olen etsinyt tunnin ajan googlesta telineitä, joita käytetään savupiipun muurauksen yhteydessä.
Se, mitä etsin, on alumiinista tehty teline, joka rakennetaan savupiipun ympärille ja joka on säädettävissä savupiipun koon ja katon kallistuksen mukaan.
Onko olemassa sellaisia telineitä vai pitääkö sellainen hitsata itse?
//Wubbler
Olen itse asiassa ajatellut sitä, mutta tuntuu siltä, että siitä tulee kallis ratkaisu verrattuna (jos sellaisia on) valmiisiin telineisiin tai kotona hitsattuun.
Eiköhän ole jokin firma, joka valmistaa telineitä savupiipun muuraukseen?
Eiköhän ole jokin firma, joka valmistaa telineitä savupiipun muuraukseen?
Siten minäkin yleensä teen, mutta niillä on taipumus olla epävakaita ja melko vaarallisia, kun ne rakennetaan nopeasti ja helposti... Valmis alumiiniteline, jonka voi vain kantaa ylös ja ruuvata kiinni, olisi unelma.peternicklas sanoi:
//Wubbler
Sellaisessa kertaluontoisessa työssä tulee melko varmasti halvemmaksi ottaa telinefirma mukaan kuin tilata räätälöity teline, joka sopii juuri sinun katolle/piipulle.Wubbler sanoi:
Kyllä, se olisi totta, ellei olisi niin, että työskentelen muurarin hommissa. Ajatuksena tämän telineen kanssa on, että voisin käyttää sitä 90 % kaikista piipputöistä ja välttää puolihuolimattomia telineitä, joita kasataan 30 minuutissa, jotta voi aloittaa työn.vojma sanoi:
Olen katsellut täällä byggahus:ssa ja ne puutelineet, joita rakennetaan, näyttävät upeilta, mutta niiden rakentaminen on usein vienyt koko päivän ja sitä aikaa ei ole, jos siitä haluaa tehdä kannattavaa. Olen ollut paikoissa, joissa rakentamamme teline on koostunut lattiasta, joka on pinottu tiilien päälle suoraan katolle sen jälkeen, kun on nostettu muutama kattotiili ja se on varmistettu yhdellä laudalla ja kahdella ruuvilla. Se ei ole kovin hauskaa, mutta aikaa parempaan ei ole, kun haluaa päästä aloittamaan.
Siksi etsin kunnon alumiinitelinettä. Haluan voida työskennellä turvallisesti ja tehdä hyvää työtä asiakkaille, jotka maksavat minulle.
Jäsen
· västragötaland
· 1 558 viestiä
En ole koskaan nähnyt kenenkään käyttävän alumiinitelineitä siihen tarkoitukseen, vaan yleensä rakennetaan itse puusta. Savupiiput vaihtelevat paljon koon ja erilaisten kattokaltevuuksien suhteen, joten uskon, että valmis alumiiniteline ei toimi. Työskentelen peltiseppänä ja olen ollut rakennustyömailla, joissa on ollut telineiden rakentajia rakentamassa telineitä, mutta silti on jouduttu rakentamaan puuteline savupiipun ympärille.
Etkö pelkää tuoda, niin se löytyy täältä: http://www.accesscaffinternational.com/alloy-towers/chimney-scaffold.php
Klikkaa tästä vastataksesi