Joo, luulen että 80x40x5 toimii. Se on melkein samassa luokassa kuin 90x50x4 jota katsoin.

SSSS
Olen tehnyt yksinkertaisen FEM-analyysin tähän, mutta ilman, että olisi tietoa, mitkä kuormat kohdistuvat palkkiin.
Jos otamme 1500mm 80x40x5 VKR putken ja voiman keskelle palkkia 15000 N, saan taipuman 1,7mm pahimmillaan.

Värianalyysi FEM-mallista, joka näyttää VKR-putken taipuman keskellä sovellettaessa keskelle 15000 N voima.

Lasken 600 kg (5883 N), kuten justusandersson mainitsee yllä, taipuma on 0,6mm.

Värikartta, joka näyttää palkin FEM-analyysissä lasketun taipuman eri kuormituksilla. Enimmäistaipuma on 1,7 mm.

Nämä laskelmat eivät ota huomioon olemassa olevaa seinää/palkkia ja niitä pitäisi katsoa varauksella. Olen lisäksi vain valinnut "teräs" materiaaliksi seuraavilla ominaisuuksilla:

Material Name Steel
Mass Density 7833,000 kg/m^3
Young's Modulus 199947,953 MegaPa
Poisson's Ratio 0,29
Thermal Expansion Coefficient 0,0000 /K
Thermal Conductivity 32,000 W/m-C
Yield Strength 262,001 MegaPa
Ultimate Strength 358,527 MegaPa

Viimeksi muokattu:
Tyylikkäitä kuvia ja loistava metodi! Suurempaa kuormaa kuin noin 6 kN ei ole syytä odottaa. 1/300 jännevälin ollessa 1,4 metriä on noin 0,5 mm, joten 0,6 voidaan pitää hyväksyttävänä. Varsinkin, jos lattiasääntö, joka edustaa pistekuormaa, on momenttijäykästi liitetty seinäpalkin yli, silloinhan sillä on ylöspäin suuntautuva sisäinen taivutusmomentti.

• Tykkään
Inspirator82
  • Laddar…
SSSS
Näin se sitten meni, vasemmalle avauksesta tarvitaan vielä yksi tuki, mutta sähkömiehen täytyy ensin tehdä kytkentöjä. Sitten laitetaan rakennusvaneria + kipsiä

Kiitos avusta!

Keskeneräinen rakennusprojekti oviaukossa, muoviverho roikkuu; lisätukea ja sähkötyötä tarvitaan ennen viimeistelyä.

Se näyttää erittäin hyvältä. Mukavaa saada palautetta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.