3 763 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
tehdä sisäkatto autotalliin suurella korkeudella?
hei!
minulla on 130 m2 autotalli, joka tarvitsisi sisäkaton.
korkeus kattoon on 4,5 metriä
sen pitäisi siis olla lämmin
kattotuolien jaotus on cc600
minkälaista rakennetta suosittelisitte?
sähkö vedetään varmaan pinta-asennuksena kattovalaisimille jne.
minulla on 130 m2 autotalli, joka tarvitsisi sisäkaton.
korkeus kattoon on 4,5 metriä
sen pitäisi siis olla lämmin
kattotuolien jaotus on cc600
minkälaista rakennetta suosittelisitte?
sähkö vedetään varmaan pinta-asennuksena kattovalaisimille jne.
Yksinkertaisin (??) eikä oikeastaan kovin ruma paikassa kuten autotalli mielestäni, on tavallinen valkoinen aaltopelti, tyyppi TRP20. Sillä saa myös nopeasti suuria pintoja.
iof, mutta olin itse asiassa ajatellut jotain kipsin kaltaista.
seinille tulee ainakin osb ja kipsi (ei pestä siellä sisällä)
seinille tulee ainakin osb ja kipsi (ei pestä siellä sisällä)
Haaro ja kipsi ovat hyvin kokeiltuja, mutta en tiedä, tuleeko siitä hankalaa kun katto on niin korkea, ajattelen lähinnä paneelihissin maksimikorkeutta. Muuten pienemmät kipsilevyt 1200*600, joissa vain ruuvinpäät tasoitetaan.
olen miettinyt näitä pienempiä kipsilevyjä, kutsutaanko niitä kortplankiksi?
luulen, että se voi olla jotain todella. ja melko helppo asentaa yhden henkilön kanssa veikkaisin?
minulla on vaikeasti siirrettävä teline/alusta, joka on 2x3 metriä
joten olisi mahtavaa, jos voisi tehdä enemmän tai vähemmän valmiiksi ennen kuin siirtää sitä eteenpäin...
joten kortplank ehdottomasti, mutta nehän ovat melko kalliita =/
luulen, että se voi olla jotain todella. ja melko helppo asentaa yhden henkilön kanssa veikkaisin?
minulla on vaikeasti siirrettävä teline/alusta, joka on 2x3 metriä
joten olisi mahtavaa, jos voisi tehdä enemmän tai vähemmän valmiiksi ennen kuin siirtää sitä eteenpäin...
joten kortplank ehdottomasti, mutta nehän ovat melko kalliita =/
Kyllä varmasti niitä kutsutaan lyhyiksi laudoiksi, ja kyllä, neliöhinta on hieman korkeampi. Mutta sinun täytyy myös ajatella käsittelyä, mikä on paljon helpompaa lyhyillä laudoilla, lisäksi vältyt kaikkien saumojen tasoituksesta, mikä mielestäni on paljon arvoista!
Etkö voisi laittaa kääntyvät pyörät alustallesi? Maksaa vähän, mutta tekee siitä erittäin joustavan.
Etkö voisi laittaa kääntyvät pyörät alustallesi? Maksaa vähän, mutta tekee siitä erittäin joustavan.
jo ei tarvitse tasoittaa kaikkia saumoja. joten se vaikuttaa oikeasti lyhyisiin lautoihin!
olen asentanut pyörät telineeseeni, mutta se täytyy silti tukea, jos aikoo kiivetä siihen, muuten ne tuskin kestävät..
se on 2 osaa teräsrakennustelineistä, jotka on yhdistetty sidontahihnoilla, joten ne painavat jonkin verran.
mutta ehkä kannattaa alkaa.
ensin muovi kattotuoleille
sitten harvalauta
mutta mikä koko? 22x95?
cc-mitta??? cc300 pitäisi olla hyvä levynleveyteen 600?
olen asentanut pyörät telineeseeni, mutta se täytyy silti tukea, jos aikoo kiivetä siihen, muuten ne tuskin kestävät..
se on 2 osaa teräsrakennustelineistä, jotka on yhdistetty sidontahihnoilla, joten ne painavat jonkin verran.
mutta ehkä kannattaa alkaa.
ensin muovi kattotuoleille
sitten harvalauta
mutta mikä koko? 22x95?
cc-mitta??? cc300 pitäisi olla hyvä levynleveyteen 600?
22x95 cc300 toimii hyvin
En olisi ottanut vähemmän kuin 95 leveys. Kun on 95, ei tarvitse tähdätä niin tarkasti minne ruuvaa, mikä on mukavaa kun seisoo siellä levy toisessa kädessä ja ruuvinväännin toisessa
En olisi ottanut vähemmän kuin 95 leveys. Kun on 95, ei tarvitse tähdätä niin tarkasti minne ruuvaa, mikä on mukavaa kun seisoo siellä levy toisessa kädessä ja ruuvinväännin toisessa
taitaa olla 95 leveys... maksaa vain vähän enemmän.
onko eroa muottilaudan ja ulkopaneelin välillä?
esim. Byggmaxissa näyttää olevan vain ulkopaneelia.
mihin suuntaan asettaisitte muovin?
autotalli on 9x14 metriä
kattotuolit ovat siis 9 metriä cc600:n välillä
olen ajatellut asettaa muovin kattotuolien suuntaan
mutta käytännössä...
voiko muovin leikata ensin, sanotaan 9,5 metriä pitkäksi.
voiko sen niitata yhdelle puolelle ja venyttää toiselle, vai onko 9 metriä aivan liian pitkä matka? pitääkö niitata sitä "mukaan", jolloin tuntuu, että on vaikea saada sitä suoraksi ja kireäksi...
muovin asennus on se, mikä pelottaa eniten hahaaha
onko eroa muottilaudan ja ulkopaneelin välillä?
esim. Byggmaxissa näyttää olevan vain ulkopaneelia.
mihin suuntaan asettaisitte muovin?
autotalli on 9x14 metriä
kattotuolit ovat siis 9 metriä cc600:n välillä
olen ajatellut asettaa muovin kattotuolien suuntaan
mutta käytännössä...
voiko muovin leikata ensin, sanotaan 9,5 metriä pitkäksi.
voiko sen niitata yhdelle puolelle ja venyttää toiselle, vai onko 9 metriä aivan liian pitkä matka? pitääkö niitata sitä "mukaan", jolloin tuntuu, että on vaikea saada sitä suoraksi ja kireäksi...
muovin asennus on se, mikä pelottaa eniten hahaaha
Klikkaa tästä vastataksesi