Terve

Minulla on pohdittavaa, aion ehkä ostaa remonttikohteen ja luen nyt rakennusasiakirjoista, että lattiassa on valetut betonilaatat tiilten päällä. Tämä on asunto vuodelta 1912 Sthlm cityssä. En ajatellut remontoida kaikkea itse, mutta olen hieman miettinyt, kuinka työlästä viemäröinti tulee olemaan, kun ajattelin vaihtaa keittiön ja kylpyhuoneen paikkaa. Olen remontoinut vuosisadan vaihteen kohteita aiemmin ja silloin pitää vain miettiä, kuinka ne puupalkeet menevät ja vahvistaa tarvittaessa mahdollisia aukotuksia niissä. Mutta miten betonin kanssa edes toimitaan?

1 Eli oletetaan, että laatta ja tiili ovat se, mikä erottelee kerrokset, joten ei ole mitään onteloa, johon viemäröintiä voisi vetää?
2 Onko niin, että betoni ja tiili uritetaan, sitten vedetään viemäröinti uritetussa ja valetaan päällä, jos halutaan saada viemäröinti lattiaan oikealla kaltevuudella jne
3 Kuinka monimutkaista tämä oikeastaan on, tarvitseeko siihen laskenta-insinööriä jne, vai onko rakennusmiehillä asiasta tietoa? Onko se helpompaa vai monimutkaisempaa kuin puupalkeet?
4 Onko betonissa enemmän vapautta vetää viemäröintejä kuin puupalkeissa? Eli puussa pitäisi mieluiten välttää menemästä liian monien palkeiden läpi ja tekemästä liian paljon aukotuksia. Mutta betonissa??

Eli lyhyesti, tuleeko keittiön ja kylpyhuoneen siirtämisestä painajainen, vai onko se samanlainen kuin vuosisadan vaihteessa tai helpompi?

Kiitos!

Bumppaan tätä. Onko todella niin, ettei kenelläkään ole mitään tietoa tai olenko postannut väärään foorumiin?

A Andreas Kneg sanoi:
Moi

Minulla on pohdinta, saatan mahdollisesti ostaa kunnostuskohteen ja luen nyt rakennusasiakirjoista, että onttojen tiilien päällä olevan lattian päällä on valettu betonilaattoja. Tämän asunnon talo on vuodelta 1912, Sthlm city. En ajatellut remontoida kaikkea itse, mutta mietin, kuinka työlästä tulee olemaan viemärin siirtäminen, kun ajattelin vaihtaa keittiön ja kylpyhuoneen paikkaa. Olen ennenkin remontoinut vuosisadanvaihteen rakennuksia ja silloin täytyy vain ajatella, miten puupalkeet menevät ja vahvistaa tarvittaessa aukkojen tekoa näihin. Mutta miten betoniin edes tehdään mitään?

1 Siis oletan, että laatta ja tiili ovat se, mikä erottaa kerrokset toisistaan, joten ei ole mitään onteloa, johon vetää viemäröinti?
2 Onko niin, että betonia ja tiiltä jyrsitään, vedetään sitten viemäri siihen jyrsimiseen ja valetaan päälle, jos halutaan saada viemäri lattiaan oikealla kaltevuudella jne.
3 Kuinka monimutkaista tämä oikeastaan on, tarvitseeko laskenta-insinööriä mukana vai onko rakentajilla kokemusta? Onko se helpompaa vai monimutkaisempaa kuin puupalkisto?
4 Onko betoniin enemmän vapautta vetää viemäröintiä kuin puupalkistoon? Puussa tulisi välttää kulkemasta liian monen palkin läpi ja tekemästä liikaa aukkoja. Mutta betoniin??

Joten tiivistetysti, tuleeko olla painajainen siirtää keittiö ja kylpyhuone, vai onko se samanlainen kuin vuosisadanvaihde tai helpompi?

Kiitos!

Ei vastausta, ei ole suositeltavaa urittaa betonia tai tiiltä, jälkimmäinen voidaan varmasti tehdä, mutta sinun on otettava yhteyttä hallitukseen saadaksesi mahdollisesti luvan.

Hei

Ymmärrän, että minun täytyy saada hallituksen hyväksyntä, mutta eikö tämän tyyppisissä asunnoissa tehdä jatkuvasti remontteja?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.