Hei

Minun on vaihdettava rikkinäinen lämmityskattila ja minun täytyy tehdä reikä kellarin seinään. Ajattelin laittaa oven talon päätyyn, kun joka tapauksessa on tehtävä reikä. Olen etsinyt kaikkialta, mutta en löydä miten se tehdään, pitääkö sitä tukea jotenkin karman lisäksi.
Pitkä sivulla on ikkuna, mutta se on lähellä kuitukaapelia ja lisäksi keväällä siinä romahtaa paljon lunta. Mielestäni on järkevintä laittaa ovi päätyyn, jossa on myös enemmän tilaa ja viemäri voidaan laskea alas pieneen 10 metrin levyiseen metsäkaistaleeseen.

Talo on rakennettu vuonna 1952, eterniittitalo kellarilla
Kuinka tehdä aukko turvallisesti, yksinkertaisesti ja parhaiten?

Ystävällisin terveisin
Brittinger

Viimeksi muokattu:
Aion tehdä reiän entiseen ulkoseinään ja teen näin:

1. Sahaan uran kulmahiomakoneella siihen, mihin haluan uuden reiän reunan. Silloin on helpompi saada siisti reuna reikäkiveen.
2. Reiän leveys on ovimodulin mitat + noin 10 cm, jolloin on tilaa muotoilla ja tehdä valua sivuille, joista on helppo kiinnittää ovi.
3. Jos yläpuolelta tarvitsisi kantaa voimia, tekisin myös sinne valun tai vaihtoehtoisesti asettaisin teräspalkin. Jos haluat reiän lyhyelle sivulle, kuorma on vaatimaton (ainakin jos sinulla on puutalo) ja sen voi rakentaa puutolpilla tai yksinkertaisemmalla valulla (sanotaan 15 cm neljällä raudoitustangolla).

Ehkä voit saada tästä muutamia ideoita, joita voit sitten mukauttaa omaan tilanteeseesi.

• Tykkään
eternithus
  • Laddar…
Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumiin!

Jos talo on rakennettu vuonna 1952, niin kellarin seinät ovat luultavasti muurattu betoniharkkojen avulla. Aukon avaaminen päätyyn on järkevää, koska silloin todennäköisesti ei tarvita mitään lisätukea. Helpoin tapa on ottaa apua betonisahaajalta. On olemassa paljon yrityksiä, jotka keskittyvät vain tähän. Lopputuloksesta tulee yleensä erittäin siisti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.