Moi!
Etsittyäni foorumilta ja googlaamalla ilman hyvää tulosta, kokeilen nyt täällä!
Mikä on taikakaava vinokaton pyöreille aukoille?
Asennan kipsiä kattoon, joka on 45 astetta. Katosta pystysuorasti kulkee 280 mm savupiippu avotakkaa varten.

Miten saan aikaan hyvän leikkauksen?
 
  • Vinossa oleva kattopinnan läpi kulkee musta, pystysuora 280 mm savupiippu. Kipsilevy ja puurungot näkyvät ympärillä.
Jaa kipsilevy kahteen osaan, poraa vinosti molempiin runsaasti kipsilevyjä alle (mukaan lukien levy kaksi), leikkaa ne molemmat porausreiässä, asenna putken ympärille.
 
Sanoisin, että teet kohtalaisen ok leikkauksen ja sitten laitat peiterenkaan putken ympärille, joka peittää karkean reiän teon. Katso alla oleva kuva, josta voit nähdä, mitä tarkoitan,

2.jpg
 
  • Tykkään
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
Haluat piirtää soikion tai ellipsin, luulisin. Mutta se kuulostaa liian vaikealta leikata kipsiä niin. Vie putken pää kipsilevyä vasten haluttuun kulmaan ja piirrä riittävän pitkällä kynällä putken muoto.
 
Tomture61
E engdahl_86 sanoi:
Terve!
Etsittyäni foorumilta ja yritettyäni googlettaa ilman hyvää tulosta kokeilen nyt täällä!
Mikä on maaginen kaava pyöreille aukoille vinoissa katoissa?
Laitan kipsilevyä 45 asteen kattoon. Kattorakenteen läpi kulkee 280 mm savupiippu avoimeen takkaan.

Miten saan hyvän leikkauksen?
Diffuusiohatun ja putken väliin täytyy olla vähintään 50 mm polttokelpoiseen materiaaliin.
Tätä varten on saatavilla kumimattoa, jotta saadaan tiivis liitäntä.

Ovaalin reiän piirtämiseksi ota 2 kpl ruuveja / nauloja + sopivan pituinen naru, jonka sidot isoksi silmukaksi / loopiksi / pyöreäksi renkaaksi. Plus kynä mukaan.
Vaatii vähän kokeilua oikean ruuvien välimatkan / narun oikean pituuden kanssa.
Mutta täydellisen ovaalin tulos onnistuu parhaiten tällä tavalla.
 
Kiitos nopeista vastauksista!
Vaimo tuli juuri kotiin ja kuuli minut huokailemassa yläkerrassa tästä asiasta ja sanoi sitten. Mutta meillä onhan kansikehyksiä viereisessä huoneessa
Sitten sainkin mallin ja kaiken siinä samalla.

Joskus niin... murtuminen aivoissa
 
  • Tykkään
  • Haha
tobbbias ja 1 muu
  • Laddar…
Tomture61
E engdahl_86 sanoi:
Kiitos nopeista vastauksista!
Frugan tuli juuri kotiin ja kuuli minut huutavan yläkerrassa tästä asiasta ja sitten hän sanoo. Mutta meillähän on siihen huoneeseen vierekkäiset kehykset.
Sitten sain mallin ja kaiken kaupan päälle.

Joskus niin.. pähkinöitä aivoissa
Toivottavasti huomasit minun viestini etäisyydestä palavaan materiaaliin + sinun täytyy eristää kivivillalla lähellä savupiippua.
Nuohooja voi pyytää sinua tekemään uudelleen, kun on tarkastuspäivä.
Tai jos sinulla on todella huono tuuri, voit seistä palaneen talon ulkopuolella.
 
Tomture61 Tomture61 sanoi:
Toivottavasti huomasit viestini etäisyydestä palavasta materiaalista + sinun on eristettävä kivivillalla juuri savupiipun läheisyydessä.
Nuohooja voi pyytää sinua korjaamaan tämän, kun tarkastuksen aika koittaa.
Tai jos sinulla on oikein huono tuuri, saatat olla palaneen talon ulkopuolella.
Hei! Kyllä huomasin, mutta unohdin vastata. Olimme jo saaneet palautetta, että palava oli liian lähellä. Sen on oltava vähintään 50 mm. Tämä on jo korjattu, vaikka se ei ehkä näytä siltä kuvassa. Lähin puu on 70 mm päässä. Joten pitäisi olla kunnossa.
 
Onko sinulla muovia putken ympärillä?
 
MathiasS MathiasS sanoi:
Onko sinulla muovi putkea vasten?
MathiasS MathiasS sanoi:
Onko sinulla muovi putkea vasten?
Kyllä, se on talonvalmistajalta Hjältevadshus, kuten myös ennen kiinni olleet koolaukset. Puiset koolaukset siirtyivät itsestään, mutta muovi on tiivistyspinnoille ja näyttää todennäköisesti samalta sadassa heidän taloissaan. Miten sen muuten saisi tiiviiksi?
 
Tomture61
E engdahl_86 sanoi:
Ja det är från hustillverkaren hjältevadshus liksom reglarna som låg dikt mot innan. Träreglarna flytta själv, men plasten är ju för diffusionsspärr och ser troligen ut så på 100tal av deras hus. Hur skulle man få till det annars tätt?
Kuten kirjoitin aiemmin ketjussa, tähän tarkoitukseen on olemassa kumikangas.
Palavaa on puu - muovi - eristemateriaali (paitsi kivivilla) kipsilevy, jossa on paperia ulkopuolella.
 
Tomture61 Tomture61 sanoi:
Kuten aiemmin kirjoitin ketjussa, on olemassa tarkoitukseen sopivaa kumikangasta. Palavaa ovat puu, muovi, eristeet (paitsi kivivilla) ja paperilla päällystetty kipsi.
Ah, huomasin nyt, että kirjoitit sen. Mutta sen on oltava näin. Kuten sanottu, he ovat tehneet samoin sadoissa taloissa. Tämä liitoskohta on lisäksi 6 m "poltosta". Niinä kertoina, kun poltamme suositellut 3 kertaa maksimissaan, en ole huomannut mitään lämpötilaeroa täällä yläkerrassa, kun olen koskenut putkea. Uskon, että se on pahemmin, jos se ei ole auki.
 
E engdahl_86 sanoi:
Ja det är från hustillverkaren hjältevadshus liksom reglarna som låg dikt mot innan. Träreglarna flytta själv, men plasten är ju för diffusionsspärr och ser troligen ut så på 100tal av deras hus. Hur skulle man få till det annars tätt?
ok teet tietysti kuten haluat talosi kanssa, sinä ja perheesi asutte ja lämmittelette siellä ja sinulla on keskustelusi vakuutusyhtiön kanssa ongelmatilanteissa. Itse en ymmärrä miten uskallat.

talovalmistaja ei näytä olevan paljonkaan luotettava, he asensivathan puuta putkea vasten?

Kuilu, jossa putki kulkee, ei tule diffuusiotiiviiksi muovilla vaan tarkoitusta varten suunnitellulla kumikaulurilla. Vinkkini on, että teet TÄSMÄLLEEN kuten savupiipun asennusohjeissa sanotaan. Sillä on tyyppihyväksytty rakenne tällaisille läpivienneille.
 
MathiasS MathiasS sanoi:
ok, tietysti voit tehdä kuten haluat talosi kanssa, sinä ja perheesi asutte ja lämmittelette siellä ja ainakin se on sinun keskustelusi vakuutusyhtiön kanssa, jos ongelmia ilmenee. Itse en ymmärrä, että uskallat.

talonvalmistaja ei näytä olevan paljon luotettavaa, he asensivathan puuta putkeen vasten?

Putken läpivienti ei ole diffuusiotiivis muovin kautta, vaan siihen tarkoitetun kumisen laipan kautta. Vinkkini on, että teet TÄSMÄLLEEN kuten savupiipun asennusohjeissa sanotaan. Se on tyyppihyväksytty rakenne tällaisille läpivienneille.
Outoa, että alun perin ei ole tehty oikein kuitenkaan. Alempi kerros olisi silloin iso vaara. Talo rakennettiin 2007. Mutta yläkerta tehdään nyt.
 
Tomture61
E engdahl_86 sanoi:
Ah huomasin nyt, että kirjoitit siitä. Mutta se saa olla näin. Kuten sanottu, he ovat tehneet samoin sadoissa taloissa.
Tämä liitäntä on lisäksi 6m "lämmityksestä". Ne kerrat, kun lämmitämme 3 kertaa, kuten suositellaan maksimiksi, en ole tuntenut mitään muutosta lämpötilassa täällä yläkerrassa, kun olen tuntenut putkea. Luulenpa, että se on pahempaa, jos se ei ole avoinna.
Tässä on asennusohje Premodul savupiipulle.
Oma korjaajani, joka tarkasti oman asennukseni, tarkisti palovaarallisen materiaalin etäisyydet myös vintillä (jossa on pakkasta talvella)
https://www.contura.eu/download/18....570093165/iav_Premodul_skorstenssystem_se.pdf
Sivulla 7 näet kumikankaan asennuksen.
Teipataan alumiiniteipillä (savuputkea vasten)
Sivulla 10 näet, kuinka paljon eristettä voi olla esimerkiksi katon läpiviennissä.

Jos myyt talon, uusi omistaja saattaa haluta polttaa enemmän / kovemmin, jolloin lämpö voi nousta savupiipussa katon läheisyydessä.
Jos savupiipussa syttyy nokipalo, lämpötila nousee 1000 asteeseen savupiipussa, mitä lämpötila ulkopuolella on, on vaikea ennustaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
engdahl_86
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.