6 074 lukukertaa ·
15 vastausta
6k lukukertaa
15 vastausta
Tee 280mm reikä kipsilevyyn 45 asteessa.
Talon omistaja
· Dalsland
· 147 viestiä
Sanoisin, että teet kohtalaisen ok leikkauksen ja sitten laitat peiterenkaan putken ympärille, joka peittää karkean reiän teon. Katso alla oleva kuva, josta voit nähdä, mitä tarkoitan,


Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 229 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 229 viestiä
Diffuusiohatun ja putken väliin täytyy olla vähintään 50 mm polttokelpoiseen materiaaliin.E engdahl_86 sanoi:
Tätä varten on saatavilla kumimattoa, jotta saadaan tiivis liitäntä.
Ovaalin reiän piirtämiseksi ota 2 kpl ruuveja / nauloja + sopivan pituinen naru, jonka sidot isoksi silmukaksi / loopiksi / pyöreäksi renkaaksi. Plus kynä mukaan.
Vaatii vähän kokeilua oikean ruuvien välimatkan / narun oikean pituuden kanssa.
Mutta täydellisen ovaalin tulos onnistuu parhaiten tällä tavalla.
Kiitos nopeista vastauksista!
Vaimo tuli juuri kotiin ja kuuli minut huokailemassa yläkerrassa tästä asiasta ja sanoi sitten. Mutta meillä onhan kansikehyksiä viereisessä huoneessa
Sitten sainkin mallin ja kaiken siinä samalla.
Joskus niin... murtuminen aivoissa
Vaimo tuli juuri kotiin ja kuuli minut huokailemassa yläkerrassa tästä asiasta ja sanoi sitten. Mutta meillä onhan kansikehyksiä viereisessä huoneessa
Sitten sainkin mallin ja kaiken siinä samalla.
Joskus niin... murtuminen aivoissa
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 229 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 229 viestiä
Toivottavasti huomasit minun viestini etäisyydestä palavaan materiaaliin + sinun täytyy eristää kivivillalla lähellä savupiippua.E engdahl_86 sanoi:
Nuohooja voi pyytää sinua tekemään uudelleen, kun on tarkastuspäivä.
Tai jos sinulla on todella huono tuuri, voit seistä palaneen talon ulkopuolella.
Hei! Kyllä huomasin, mutta unohdin vastata. Olimme jo saaneet palautetta, että palava oli liian lähellä. Sen on oltava vähintään 50 mm. Tämä on jo korjattu, vaikka se ei ehkä näytä siltä kuvassa. Lähin puu on 70 mm päässä. Joten pitäisi olla kunnossa.Tomture61 sanoi:
MathiasS sanoi:
Kyllä, se on talonvalmistajalta Hjältevadshus, kuten myös ennen kiinni olleet koolaukset. Puiset koolaukset siirtyivät itsestään, mutta muovi on tiivistyspinnoille ja näyttää todennäköisesti samalta sadassa heidän taloissaan. Miten sen muuten saisi tiiviiksi?MathiasS sanoi:
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 229 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 229 viestiä
Kuten kirjoitin aiemmin ketjussa, tähän tarkoitukseen on olemassa kumikangas.E engdahl_86 sanoi:
Palavaa on puu - muovi - eristemateriaali (paitsi kivivilla) kipsilevy, jossa on paperia ulkopuolella.
Ah, huomasin nyt, että kirjoitit sen. Mutta sen on oltava näin. Kuten sanottu, he ovat tehneet samoin sadoissa taloissa. Tämä liitoskohta on lisäksi 6 m "poltosta". Niinä kertoina, kun poltamme suositellut 3 kertaa maksimissaan, en ole huomannut mitään lämpötilaeroa täällä yläkerrassa, kun olen koskenut putkea. Uskon, että se on pahemmin, jos se ei ole auki.Tomture61 sanoi:
ok teet tietysti kuten haluat talosi kanssa, sinä ja perheesi asutte ja lämmittelette siellä ja sinulla on keskustelusi vakuutusyhtiön kanssa ongelmatilanteissa. Itse en ymmärrä miten uskallat.E engdahl_86 sanoi:
talovalmistaja ei näytä olevan paljonkaan luotettava, he asensivathan puuta putkea vasten?
Kuilu, jossa putki kulkee, ei tule diffuusiotiiviiksi muovilla vaan tarkoitusta varten suunnitellulla kumikaulurilla. Vinkkini on, että teet TÄSMÄLLEEN kuten savupiipun asennusohjeissa sanotaan. Sillä on tyyppihyväksytty rakenne tällaisille läpivienneille.
Outoa, että alun perin ei ole tehty oikein kuitenkaan. Alempi kerros olisi silloin iso vaara. Talo rakennettiin 2007. Mutta yläkerta tehdään nyt.MathiasS sanoi:
ok, tietysti voit tehdä kuten haluat talosi kanssa, sinä ja perheesi asutte ja lämmittelette siellä ja ainakin se on sinun keskustelusi vakuutusyhtiön kanssa, jos ongelmia ilmenee. Itse en ymmärrä, että uskallat.
talonvalmistaja ei näytä olevan paljon luotettavaa, he asensivathan puuta putkeen vasten?
Putken läpivienti ei ole diffuusiotiivis muovin kautta, vaan siihen tarkoitetun kumisen laipan kautta. Vinkkini on, että teet TÄSMÄLLEEN kuten savupiipun asennusohjeissa sanotaan. Se on tyyppihyväksytty rakenne tällaisille läpivienneille.
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 229 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 229 viestiä
Tässä on asennusohje Premodul savupiipulle.E engdahl_86 sanoi:Ah huomasin nyt, että kirjoitit siitä. Mutta se saa olla näin. Kuten sanottu, he ovat tehneet samoin sadoissa taloissa.
Tämä liitäntä on lisäksi 6m "lämmityksestä". Ne kerrat, kun lämmitämme 3 kertaa, kuten suositellaan maksimiksi, en ole tuntenut mitään muutosta lämpötilassa täällä yläkerrassa, kun olen tuntenut putkea. Luulenpa, että se on pahempaa, jos se ei ole avoinna.
Oma korjaajani, joka tarkasti oman asennukseni, tarkisti palovaarallisen materiaalin etäisyydet myös vintillä (jossa on pakkasta talvella)
https://www.contura.eu/download/18....570093165/iav_Premodul_skorstenssystem_se.pdf
Sivulla 7 näet kumikankaan asennuksen.
Teipataan alumiiniteipillä (savuputkea vasten)
Sivulla 10 näet, kuinka paljon eristettä voi olla esimerkiksi katon läpiviennissä.
Jos myyt talon, uusi omistaja saattaa haluta polttaa enemmän / kovemmin, jolloin lämpö voi nousta savupiipussa katon läheisyydessä.
Jos savupiipussa syttyy nokipalo, lämpötila nousee 1000 asteeseen savupiipussa, mitä lämpötila ulkopuolella on, on vaikea ennustaa.
Viimeksi muokattu:
