2 025 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Te, jotka olette remontoineet itse
Olemme vähän katsoneet erästä remonttikohdetta, mutta huh...saapa nähdä. Se on laajennettu mökki ja itse keittiöosa on valmis lattian, katon eristyksen jne. kanssa. Ei kuitenkaan kodinkoneita, vettä tai sisustusta.
Loput talosta on vain kuori ja se pitää eristää, laittaa lattiat, sisäseinät, sisäkatto...koko paketti.
Ajattelin kysyä, voisiko joku arvioida, mitä peruskorjaus eli juuri eristäminen, sisäseinät, katto ja lattia maksavat. Tämä on tietysti tosi vaikeaa, mutta olen kiitollinen kaikesta.
Kertokaa, miten te teitte (te jotka olette remontoineet tai laajentaneet), mitä se maksoi, palkkasitteko puusepän vai teittekö itse.
Talolla on hyvä sijainti ja potentiaalia, joten olisi hauskaa voida tarttua johonkin tällaiseen ja apua meillä on, mutta silti se tuntuu niin valtavalta. Kuitenkin näemme, että jos onnistumme siinä, se on todella hyvä!
Loput talosta on vain kuori ja se pitää eristää, laittaa lattiat, sisäseinät, sisäkatto...koko paketti.
Ajattelin kysyä, voisiko joku arvioida, mitä peruskorjaus eli juuri eristäminen, sisäseinät, katto ja lattia maksavat. Tämä on tietysti tosi vaikeaa, mutta olen kiitollinen kaikesta.
Kertokaa, miten te teitte (te jotka olette remontoineet tai laajentaneet), mitä se maksoi, palkkasitteko puusepän vai teittekö itse.
Talolla on hyvä sijainti ja potentiaalia, joten olisi hauskaa voida tarttua johonkin tällaiseen ja apua meillä on, mutta silti se tuntuu niin valtavalta. Kuitenkin näemme, että jos onnistumme siinä, se on todella hyvä!
Kuinka suuri kohde on? Onko se "vain" pieni mökki, niin ehkä on parempi ottaa isovasara esiin ja rakentaa kokonaan uusi....
Sitten riippuu siitä, kuinka innostunut on. Jos hoitaa rakennusprojektin itse, on siinä paljon tekemistä... ei ole vapaa-ajanongelmia yhteen tai kahteen vuoteen...
Itse haluaisin joko totaaliremontin tai rakentaa aivan uuden, mutta puolisoni ei ole saatu siihen mukaan... lisäksi asumme jo niin hyvin... ehkä myöhemmin?
Onnea matkaan!
Sitten riippuu siitä, kuinka innostunut on. Jos hoitaa rakennusprojektin itse, on siinä paljon tekemistä... ei ole vapaa-ajanongelmia yhteen tai kahteen vuoteen...
Itse haluaisin joko totaaliremontin tai rakentaa aivan uuden, mutta puolisoni ei ole saatu siihen mukaan... lisäksi asumme jo niin hyvin... ehkä myöhemmin?
Onnea matkaan!
Katsoimme noin 200-220 m2 taloa, jossa on jonkin verran tehtävää, ja laskimme, että meidän pitäisi sijoittaa noin 800.000-1.000.000 saadaksemme sen siihen kuntoon kuin halusimme. Silloin tekisimme paljon työtä itse.
LVI, SÄHKÖ, lämpöpannu, savukanavien tiivistys, kaakeliuunien korvaus jne. olivat suuria erinä laskelmissamme.
LVI, SÄHKÖ, lämpöpannu, savukanavien tiivistys, kaakeliuunien korvaus jne. olivat suuria erinä laskelmissamme.
Olemme juuri laajentaneet torppaa.
Alkuperäinen talo oli alun perin tarkoitus vain ehostaa hieman. :-/
Sitten meidän piti rakentaa vähän lisää. ???
Seuraava päätös oli saada arkkitehti piirtämään vähän, koska emme saaneet sitä onnistumaan. (Olemme kuitenkin vain insinöörejä...) :-[
Sitten ostimme rungon ja meidän oli tarkoitus viimeistellä itse.
Sitten saimme ensimmäisen lapsemme.
Joten sitten tuli kirvesmies, joka viimeisteli laajennuksen, meidän iloisella kannustuksellamme.
Sitten torppa piti tarkistaa hieman. ???
Kun kirvesmies nyt on vaihtanut katon, paneelin, ikkunat, perustuksen ja harjahirren, olemme vihdoin ottaneet ohjat...
Kaikki torpan sisäpuolella on meidän tekemää. Ja teemme sen vanhoilla menetelmillä ja vanhoilla materiaaleilla. ;D
Mutta se on viikonloppu- ja lomakoti, joten meillä ei ole hirveästi aikaa.
Siksi siitä tuli mitä tuli...
Alkuperäinen talo oli alun perin tarkoitus vain ehostaa hieman. :-/
Sitten meidän piti rakentaa vähän lisää. ???
Seuraava päätös oli saada arkkitehti piirtämään vähän, koska emme saaneet sitä onnistumaan. (Olemme kuitenkin vain insinöörejä...) :-[
Sitten ostimme rungon ja meidän oli tarkoitus viimeistellä itse.
Sitten saimme ensimmäisen lapsemme.
Joten sitten tuli kirvesmies, joka viimeisteli laajennuksen, meidän iloisella kannustuksellamme.
Sitten torppa piti tarkistaa hieman. ???
Kun kirvesmies nyt on vaihtanut katon, paneelin, ikkunat, perustuksen ja harjahirren, olemme vihdoin ottaneet ohjat...
Kaikki torpan sisäpuolella on meidän tekemää. Ja teemme sen vanhoilla menetelmillä ja vanhoilla materiaaleilla. ;D
Mutta se on viikonloppu- ja lomakoti, joten meillä ei ole hirveästi aikaa.
Siksi siitä tuli mitä tuli...
Ostin 40-luvun huvilan, joka tarvitsi täydellistä remonttia.
Kuukauden loma ja kaksi viikkoa lisää myöhäisiä iltoja myöhemmin kaikki oli valmista (sisäpuolelta siis).
Sain apua sähköasentajalta ja maalarilta. Muut työt tehtiin itse.
Rahat? Hyi.
Kuukauden loma ja kaksi viikkoa lisää myöhäisiä iltoja myöhemmin kaikki oli valmista (sisäpuolelta siis).
Sain apua sähköasentajalta ja maalarilta. Muut työt tehtiin itse.
Rahat? Hyi.
Hei!
Voin jakaa kokemuksemme vuosina 1925 rakennettujen/laajennettujen 66 m²:n talon kunnostamisesta.
Ostimme talon sukulaisen kautta ja olemme elokuusta lähtien työskennelleet purkaen kaiken vanhan, irrottaneet kaikki lattiat, korvanneet huonon uudella, poistaneet vanhan purun, laittaneet uutta eristystä, lastulevyjä jne. Ja myös sisäseinissä. Uudet ikkunat. Lisäksi olemme vaihtaneet kaiken LVI-, viemäri- ja sähköpuolella.
Kuten huomaatte, emme ole olleet toimettomina.. Ja jotta tämä saadaan valmiiksi, täytyy työskennellä iltaisin ja viikonloppuisin.
Mutta nyt alamme nähdä valoa tunnelin päässä ja kaikki tuntuu todella hyvältä ja hauskalta! Keväällä aiomme laajentaa 40 m² ja kaiken tämän arvioidaan maksavan noin 600 000 kr. (sis. kaiken eli.. keittiö, kylpyhuone, sähkötyöt, muut materiaalit, LVI, laatoitus, muuraus-savupiippu)
Lisäksi meillä on hyvät kontaktit, jotka mahdollistavat hyvät hinnat rakennusmateriaaleissa.
Onnea! ;D
Voin jakaa kokemuksemme vuosina 1925 rakennettujen/laajennettujen 66 m²:n talon kunnostamisesta.
Ostimme talon sukulaisen kautta ja olemme elokuusta lähtien työskennelleet purkaen kaiken vanhan, irrottaneet kaikki lattiat, korvanneet huonon uudella, poistaneet vanhan purun, laittaneet uutta eristystä, lastulevyjä jne. Ja myös sisäseinissä. Uudet ikkunat. Lisäksi olemme vaihtaneet kaiken LVI-, viemäri- ja sähköpuolella.
Kuten huomaatte, emme ole olleet toimettomina.. Ja jotta tämä saadaan valmiiksi, täytyy työskennellä iltaisin ja viikonloppuisin.
Mutta nyt alamme nähdä valoa tunnelin päässä ja kaikki tuntuu todella hyvältä ja hauskalta! Keväällä aiomme laajentaa 40 m² ja kaiken tämän arvioidaan maksavan noin 600 000 kr. (sis. kaiken eli.. keittiö, kylpyhuone, sähkötyöt, muut materiaalit, LVI, laatoitus, muuraus-savupiippu)
Lisäksi meillä on hyvät kontaktit, jotka mahdollistavat hyvät hinnat rakennusmateriaaleissa.
Onnea! ;D
Klikkaa tästä vastataksesi