Ajattelin polttaa lankut kasvatuslaatikoihin, joita olen rakentamassa. Kysymys on, täytyykö niiden olla höylättyjä? Miksi jos on? Ja mitä tapahtuu, jos ne eivät ole höylättyjä? (Lainattu kuva)

• Palaneet laudat odotuslaatikon rakentamiseen, jotka on sijoitettu nurmikolle. Kuva painottaa puun palamisprosessia ja sen pintaa.
M Maijan sanoi:
Ajattelin polttaa kasvatuslaatikoita varten rakentamani laudat. Kysymys kuuluu, täytyykö niiden olla höylättyjä? Miksi jos on? Ja mitä tapahtuu, jos ne eivät ole höylättyjä? (Lainattu kuva)
Jos poltat puolta, joka ei ole höylätty, ajattelen, että lauta voi syttyä helpommin palamaan (kuitujen takia, jotka ovat koholla), mutta jos sitten harjaat sen pois ajoissa, sen pitäisi silti toimia.
Saat sitten luultavasti hieman enemmän rakennetta. Ulkona se voi olla mahdollisesti huono asia (voi kerätä likaa ja kosteutta ja kasvattaa hometta jne.), mutta kuinka pahaa se voisi olla, minulla ei ole aavistustakaan.

• Tykkään
Maijan
  • Laddar…
Saat epätasaisemman ulkonäön höyläämättömällä. Jos aiot polttaa kunnolla ja sitten harjata noen pois, sillä on vähemmän merkitystä. Helpoin tapa on kokeilla muutamia erilaisia palasia ja polton asteita. Se vähä mitä olen kokeillut, ei ole aivan helppoa saavuttaa sopivaa tasoa.
Pidä suihkepullo vedellä (lautojen hehkua varten), ämpäri vettä ja mieluiten jotain muuta, millä sammuttaa.

• Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.