T
Olen juuri saanut eristyksen valmiiksi attefallshusissa ja aion nyt asentaa höyrynsulun. Nyt on pakkasta ulkona, joten pohdin, pitääkö minun ostaa rakennuslämmitin tai vastaava lämmetäkseni talon ennen kuin laitan muovin :thinking:

Vai voinko laittaa muovin joka tapauksessa kylmyydestä huolimatta?

T Ejmelie sanoi:
Olen juuri saanut valmiiksi eristyksen attefall-taloissa ja aion nyt asentaa höyrysulun. On pakkasta ulkona nyt, joten mietin, täytyykö minun ostaa rakennuslämmittimen tai vastaavan lämmittääkseni talon ennen kuin asennan muovin :thinking:

Tai voiko muovin asentaa kylmästä huolimatta?
Jos valitset muovin, eikö sinun pitäisi pitää talo lämpimänä ikuisesti? Rakennuslämmittimen ja sen energian kustannuksen pitäisi olla hyvin pieni verrattuna lämmityskustannukseen ensi vuonna tai seuraavien 10 tai 50 vuoden aikana.

surris
Kyllä, sinun täytyy pitää lämmitys päällä, sinun täytyy myös varmistaa puun kosteusprosentti ennen kuin peität sen muovilla. Mutta jos puu ei ole altistunut vedelle, ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Ei, sinun ei tarvitse olla lämmitystä. Varmista vain, ettet rakenna kosteaa materiaalia.

• Tykkään
tergo ja 2 muuta
  • Laddar…
T Ejmelie sanoi:
Olen juuri saanut eristettyä attefall-taloni ja nyt aion asentaa höyrysulun. Ulkona on nyt pakkasasteita, joten mietin, täytyykö minun hankkia rakennuspuhallin tai vastaava lämmittämään taloa ennen kuin asennan muovin :thinking:

Vai voiko muovin asentaa kylmyydestä huolimatta?
Ei, se on päinvastoin. Sinun pitäisi ei lämmitä.

Jos alat lämmittää taloa ennen kuin olet asentanut diffuusiopinnoitteen, saat juuri sen tilanteen, jota haluat välttää, juuri sen takia, miksi tarvitset diffuusiopinnoitteen. Joten on parasta, että voit asentaa diffuusiopinnoitteen, kun kaikilla materiaaleilla on sama lämpötila kaikkialla.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
surris
Ymmärsin hieman väärin. Kuten aiemmin kirjoitettu, sinun ei tule laittaa lämpöä päälle ennen kuin höyrysulku on paikoillaan, mutta sen jälkeen kun olet asentanut sen, lämpö kannattaa laittaa päälle.

T
F fribygg sanoi:
Jos valitset muovin, talon on oltava lämmitetty ikuisesti, eikö? On varmaan hyvin pieni kustannus käyttää rakennuslämmitintä ja sen energiaa verrattuna lämmityskustannuksiin ensi vuonna tai seuraavien 10 tai 50 vuoden aikana
Tuo ei nyt ollut vastaus kysymykseen. Kysymys oli, onko minun lämmitettävä talo nyt, kun asennan muovia.

Ja vastaus on, että heti kun olet saanut muovin ylös, sinun täytyy aina pitää rakennus lämmitettynä, ja rakennuslämmittimen ja sähkön kustannukset rakennusaikana ovat todennäköisesti vähäiset verrattuna tuleviin lämmityskustannuksiin.

T
Koskien höyrynsulkua. Haluaisin teipata sen ikkunaa vasten. Mutta ikkunakarmin tuuletin on niin matalalla, että saan tuskin mahtumaan smyygin ilmanvaihtoaukon alle.

Miten olisitte tehneet?

Ikkuna ja matala tuuletusaukko, jossa sininen eristys ja teippi ikkunapokassa, ulkona näkyy puita.

Oli vienyt muovin ikkunan aukkoon asti, sitten teipannut muovin kiinni ikkunan alle ympäriltä, ja sitten asentanut pehmeän saumauksen ikkunan ympärille niin, että pehmeä saumaus tarttuu ikkunaan ja teippiin.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.