9 015 lukukertaa ·
13 vastausta
9k lukukertaa
13 vastausta
Täytyykö aluslattia olla täysin tiivis?
Hei kaikki!
Rakennamme taloa laajennuksella, ja laajennuksen alle tulee ryömintätila.
Kävin ostamassa trossbottenboard 55x120 cm. Mutta huomasin nyt, että rakennusyritys on rakentanut siten, ettei tarkalleen 120 cm pitkiä välejä ole, vaan noin 125.
Onko okei jättää rako? Vai täytyykö minun viettää viikonloppu sahaamassa 60 kappaletta kaistaleita, jotta peittäisin täysin?
Boardin yläpuolelle tulee 10 cm solumuovia, ja sen yläpuolelle 12 cm lasivillaa.
Ymmärrän ongelman kosteuden kanssa, joka voi päästä lattian palkkirakenteeseen, mutta toivon, että solumuovi hoitaisi sen.
Mitä sanotte?
Tuhannet kiitokset etukäteen!
Rakennamme taloa laajennuksella, ja laajennuksen alle tulee ryömintätila.
Kävin ostamassa trossbottenboard 55x120 cm. Mutta huomasin nyt, että rakennusyritys on rakentanut siten, ettei tarkalleen 120 cm pitkiä välejä ole, vaan noin 125.
Onko okei jättää rako? Vai täytyykö minun viettää viikonloppu sahaamassa 60 kappaletta kaistaleita, jotta peittäisin täysin?
Boardin yläpuolelle tulee 10 cm solumuovia, ja sen yläpuolelle 12 cm lasivillaa.
Ymmärrän ongelman kosteuden kanssa, joka voi päästä lattian palkkirakenteeseen, mutta toivon, että solumuovi hoitaisi sen.
Mitä sanotte?
Tuhannet kiitokset etukäteen!
Tarkoitatteko, että laitan lisää palkkeja siihen, missä rako on? Hmm, ehkä niin.
Mutta jos rako on yli 45 mm, jää kuitenkin pieni ilmarako jäljelle, miten sitä käsitellään? Saako se olla niin?
Ja olen oppinut, että ryömintätilat ovat määritelmän mukaan ei-toivottuja, aina tulee kosteusongelmia...
Mutta jos rako on yli 45 mm, jää kuitenkin pieni ilmarako jäljelle, miten sitä käsitellään? Saako se olla niin?
Ja olen oppinut, että ryömintätilat ovat määritelmän mukaan ei-toivottuja, aina tulee kosteusongelmia...
He tarkoittavat varmaan, että voit laittaa 45:et ristikoolaukseen, jolloin saat vielä paksumman tuen eikä näin ollen jää rakoa.Sir Duke sanoi:
Aha, mutta siis se ei raota siltä leveyssuunnalta. Se raottaa, koska levyt ovat vain 120 cm pitkiä. Mutta rakennusmiehet ovat asettaneet poikkilattiajuoksut noin 125 cm etäisyydelle toisistaan (vaihtelee jonkin verran).
Hehe. Ne olivat kyllä hieman kalliimpia. Sehän on tavallista masonit-levyä, mutta mittojen pitäisi sopia palkistoon. Mutta minun tapauksessani ne eivät täysin sopineet, jää ylimääräistä ilmaa pituudelta...
Mutta mutta. Kuinka kriittistä on ilmarako (niin että solumuovi on näkyvissä)? Onko tärkeää peittää vai voiko sen jättää sellaiseksi? Jos alapohjanlevyjen on vain tarkoitus pitää eristys paikoillaan, niin se toimii. Mutta jos sen pitää olla kokonaan peitetty, niin sitten en ole kartalla...
Mutta mutta. Kuinka kriittistä on ilmarako (niin että solumuovi on näkyvissä)? Onko tärkeää peittää vai voiko sen jättää sellaiseksi? Jos alapohjanlevyjen on vain tarkoitus pitää eristys paikoillaan, niin se toimii. Mutta jos sen pitää olla kokonaan peitetty, niin sitten en ole kartalla...
Viimeksi muokattu:
Siistiä! Vedän vähän extra harvaa peittääkseni raot. Onhan se helpompaa katkaista sellainen ja ruuvata kiinni kuin alkaa katkaisemaan suikaleita trosslevystä. Kiitos ja hyvää yötä kaikille!
ei todellakaan tavallinen masonite sekä paksua että öljykyllästetty täytyy sen ollaSir Duke sanoi:Hehe. Ne olivat kyllä hieman kalliimpia. Se on tavallista masoniittia mutta mitat on tarkoitettu sopimaan palkkiin. Mutta minun tapauksessa ne eivät oikein sopineet, jää jonkin verran ilmaa näkyviin pituudeltaan...
Mutta mutta. Kuinka tarkkaa on ilmanväli (jotta solumuovi on näkyvissä)? Onko tärkeää peittää vai pärjääkö se? Jos alapohjan levyt ovat vain tarkoitettu pitämään eristystä, niin se toimii. Mutta jos se pitää olla täysin peitetty, niin en ole ajan tasalla...
Klikkaa tästä vastataksesi