Mietin, olisiko joku ystävällinen ja auttaisi minua kysymyksen kanssa.

Nuohooja kävi kotonani painamassa savupiippua, mutta hän huomautti heti, että keittiö, joka on toisella puolella savupiippua, on liian lähellä seinää, johon kaapit ja muut on kiinnitetty. Kipsilevy on asennettu 45x95 rankoihin, jotka ovat savupiipun seinää vasten, eli väliä on noin viisi cm. Hän ehdotti, että asennettaisiin mineriittilevyt ja että välin on oltava 10 cm. Tämä tarkoittaa, että minun on purettava koko keittiö, siirrettävä seinää viisi cm ja asennettava mineriittilevyt ja sitten koottava keittiö uudelleen.

Voiko tämä olla oikein käsitetty?

En saanut myöskään selville, pitäisikö mineriittilevyjen olla tiiviisti muuripinnassa vai pitäisikö niiden olla asennettuna kymmenen cm:n päästä muurista ja sitten päälle laittaa kipsilevy.

Jos joku tietää mistä puhun, olisin erittäin kiitollinen muutamasta vastauksesta. Minulla on täysi aikomus tehdä se itse, koska rakennan suurimman osan itse, vain että en ole ennen törmännyt vastaavaan ja siksi olen vähän neuvoton. Kunhan vain saan selville, miltä sen pitäisi näyttää, teen sen helposti.

Ystävällisin terveisin

Fredrik

Varauksella, että olen ymmärtänyt väärin... 10 cm väli ja sen jälkeen minerit-levyt. Normaalisti 20 cm väli, mutta mineritillä voi mennä alas 10 cm:iin.
En ole täysin varma vastauksestani, joten jos joku muu on täysin varma jostain muusta, myönnän virheeni.

Etäisyys on varmasti oikea.
Kaikkeen on säännöt.
Riippuen materiaalista, jota käytät
ehkä voi vähentää etäisyyttä.
On palonsuojalevyjä kipsistä, tyyppiä protect f (ei varma nimestä).
Saattaa olla helpompi työskennellä kuin minerit.
Hän tarkoitti varmasti, että sinulla pitäisi olla ilmarako
savupiipun kanssa.
Onko sinulla avotakka vai sisäosa?.
Ehkä on tietoa siitä, mistä ostit sen.

Ystävällisin terveisin Putte

Joo, hän tarkoitti, että muurauksen ja keittiön seinän välillä pitäisi olla ilmarako. En tiennyt, että on olemassa paloluokiteltuja kipsilevyjä, mutta kiitos vinkistä. Aion ehdottomasti tarkistaa sen.

Samassa savupiipussa on kaksi avotakkaa, yksi olohuoneessa ja yksi makuuhuoneessa.

Talo on rakennettu kauan sitten, ja kun keittiö remontoitiin jossain kahdeksankymmentäluvun alussa, takkoja ei käytetty, joten seinä pystytettiin ottamatta huomioon paloluokituksia. Ajattelin kuitenkin nyt alkaa käyttää takkoja uudelleen, joten keittiö täytyy purkaa. Mutta toisaalta se tulee olemaan uutta ja raikasta.

Sinulla ei ole mahdollisuutta poistaa juuri niitä kaappeja
ja asentaa puuhellaa? 8-)

Terveisin Putte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.