Olemme urittaneet seinissämme kaapelikanavia useissa kohdissa ja aiomme nyt alkaa täyttää niitä. Olemme ostaneet husfix-täytettä vinkkien perusteella, mutta pohdimme kuinka parhaiten valmistella, jotta se pysyy hyvin. Kuinka paljon marginaalia pitäisi olla kaapelin ja pintakerroksen välillä, jotta se pysyy? Tarvitseeko kaapeliin laittaa pohjustetta? Pysyykö se ilman että laittaa microlit-verkkoa päälle eristekerrokseksi?
Voi tietenkin kokeilla, mutta viimeinen asia mitä haluaa on että seinästä irtoaa palasia maalauksen jälkeen...

• Seinässä oleva kaapeliputki ja sähköliittimen asennus, spårfräst för kabel på vägg.
  • Seinä, jossa on kaiverrettu ura ja pyöreä painauma kaapelin asennusta varten.
Muistan, että tasoitin kipsilaastilla, luulen että olin tyytyväinen siihen, etten nähnyt letkuja.
Sitten laitoin microlitin päälle.

En nähnyt mitään neljän vuoden aikana, kun meillä oli asunto.

Edit: luen kuin harava, en pohjustanut, kastelin vain, minne aioin tasoittaa.
Suosittelen microlitia, muuten saat kraattereita, jos yrität laittaa jotain ylös.

• Tykkään
Maj Ericson
  • Laddar…
AXS
Tärkeintä on saada husfix syvälle. Sen ei pitäisi kiinnittyä vain letkuun.

Äläkä tasoita liian korkealle, husfixia on vaikea hioa. Viimeistele sen sijaan tavallisella tasoitteella.

• Tykkään
Trattkantarell
  • Laddar…
AXS AXS sanoi:
Tärkeintä on saada husfix syvälle. Sen pitäisi kiinnittyä eikä vain letkuun.

Ja älä tasoita liian korkealle, husfix on työlästä hioa. Viimeistele sen sijaan tavallisella kitillä.
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Tarkoitat siis niin, että se sitoo myös letkun ympäri? Meillä on ura, johon on tarkoitus laittaa kaksoisletku, joka on vähän ongelmallinen, sillä se on supertiukka eikä letkun ja jyrsinuran sivun välillä ole rakoa. Mielestäni tämä haisee ongelmalta, mutta en ole saanut erityistä vastakaikua tältä osalta kumppaniltani...

13th Marine 13th Marine sanoi:
Tasoitin kipsilaastilla muistaakseni, luulen että tyydyin siihen etten nähnyt letkuja. Sitten laitoin microlit päälle.

En nähnyt mitään neljän vuoden aikana, jolloin meillä oli asunto.

Muokkaus: luen kuin raaputus, en perusmaalannut, vain kastelin mihin aioin tasoittaa. Suosittelen microlit, muuten saat kraatereita jos yrität ripustaa jotain.
Harkitsen laittaa microlit siihen seinään missä tv ja mahdollisesti tv-taso pitäisi kiinnittää seinään. Ostaako sen rullana? Laitetaanko saumat tiiviisti yhteen siinä tapauksessa? Ostaa rautakaupasta vai maalikaupasta?

Ostin omani 50m rullalla, 1m leveä. Kant i Kant.

Olen ostanut sekä väriliikkeestä että rakennustarvikekaupasta, ota sieltä missä hinta on paras. Ostin ensin valmiiksi pohjamaalatun, mutta molemmissa oli täsmälleen sama asennusmenettely ja piti maalata yhtä monta kerrosta.

• Tykkään
Trattkantarell
  • Laddar…
Optimaalisinta on laittaa hieman tasoitetta uran pohjalle, sitten painaa putki paikalleen ja tasoittaa samalle tasolle.

Paras vastaus

AXS
Trattkantarell Trattkantarell sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Tarkoitatko siis, että se sitoo myös letkun ympärille? Meillä on ura, johon pitäisi asentaa kaksinkertainen letku, mikä on hieman ongelmallista, koska se on todella tiukka eikä ole rakoa letkun ja jyrsityn uran sivun välillä. Mielestäni se vaikuttaa ongelmalliselta, mutta en ole saanut erityisesti vastakaikua puolisolta tähän...
Yleensä voi hieman nostaa letkua ja työntää sisältä, tai painaa vähän lastalla. Se tulee tarttumaan letkuun myös. Mutta ajattele, ettet halua liikaa ilmaa kiinnityksen taakse.

• Tykkään
Maj Ericson
  • Laddar…
Tyhjät patruuna, kuten lateksitiivistepatruuna, jonka täytät Casco Kombirapidilla. Ruiskuta alhaalta ylös hieman runsaammin ja tasoita lastalla. Täytä manuaalisesti tavallisen tasoitustyön tapaan. Kombirapid voidaan puhdistaa sienellä aivan kuten laatansaumat.

Husfix on riesa!
Kipsilaasti pelastaa sinut tässä, kuten joku muukin kirjoitti.
Minulla on tapana puristaa muutama klikkaus tec7:ää ja painaa letkun sisään, kun se sitten on kuivaa, niin käytän kipsilaastia. Weberin Gypsumia voin lämpimästi suositella.

• Tykkään
cpalm
  • Laddar…
Trattkantarell Trattkantarell sanoi:
ja aloitin nyt täyttämään näitä.
Miksi ostaa kalliita asioita, kun on olemassa halpoja, ota esiin blomspruta, kostuta kunnolla urat ja pistorasioiden ympärillä (täytä pistorasiat sanomalehdellä), odota muutama tunti ja käytä tavallista rappauslaastia (heitä/heitä uriin/ympäri pistorasioita), raaputa hieman niin, että rappaus on juuri seinän pinnan alapuolella ja tasoita sitten.

• Tykkään
cpalm ja 1 muu
  • Laddar…
PS Poista kaikki apparater dosista muuten niihin kertyy paljon skit ja ne täytyy vaihtaa, putsauksen jälkeen niitä ei saa toimimaan uudelleen.

Sellaisen olen tehnyt paljon, ja kuten ihmiset sanovat, käytä Gipsbruk. Olen käyttänyt eri merkkejä, byggmax toimi yhtä hyvin, joten älä osta kallista. Tee siitä hieman märkää ja heitä sisään, käytä kahta leveää lastaa. Levitä sitten tasaisesti. Sitten se kutistuu, jolloin lisäät uudestaan, sitten tasoite. Liotusta en ole koskaan tarvinnut, vaikka olen käsitellyt noin 100 metriä ilman mikrolitiä, mitään ei näy eikä mikään ole haljennut. Olen käyttänyt sinistä betonia, tiiltä ja valetttua betonia, sama tulos.

• Tykkään
Maj Ericson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.